❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@N93 Paljon onnea ja tarrasukkia matkaan! Mikä dpo sulla on menossa?

Täällä todennäköisesti kp1 tänään ainakin sen verran jää paperiin väriä pyyhittäessä. Mitään pienintäkään oiretta ei ole ollut joten ei ole testejäkään tuhlattu. Labroissa kierron alkupäivinä kävin ja fsh, prl, lh, tsh kaikki viitearvoissa ihan keskellä vielä. Saatiin lähete julkiselle jatkoihin mistä tuli jo aikakin ensikäynnille, toivottavasti sitä saisi muutettua kun menee tosi hankalaksi töiden suhteen... Töiden järjestely tässä hommassa vaikeata onkin, pitkät välimatkat ja aika keskellä päivää se pitäisi lomapäivä ottaa, mulla on vielä niin nihilisti pomo että varmasti alkaa kyselemään perään.

Miten te muut olette saaneet tutkimus- ja hoitoajat järjesteltyä töissä?
 
@N93 ihanaa, onnea!

@-dino- en tiiä millon testais. Oon kovasti kysellyt mieheltä, että koska testattas vaan se on vaan sitä mieltä että "sitten ku kaks viikkoa on kulunut"..ärsyttävän kärsivällinen :D en tiedä onko oireita, vähän huonoa oloa mutta ei kerro yhtään mitään mulla, koska oon aina ennen menkkojakin huonovointinen. Rinnat on superkipeät mutta sekin johtuu lutinuksesta, niin eipä ole suuria odotuksia. No menkat on kyllä pysynyt poissa mikä on positiivista. Sanoivat, että jos on alkaakseen, niin menkat voi alkaa jo viikko siirron jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
Täällä tylsäillään ovistestien kanssa. Kp11 tullut tähän asti vahvin viiva ja kun pitäisi olla ovis, niin hailuraa. Nyt kp15 :cautious:Ja mulla kun ei oo koskaan ollu vaikeuksia ovisviivojen kanssa, ne on ihan räikeät aina. Ollaan oltu niin reippaana taas tää kierto, että molemmat huokaisee helpotuksesta, kun tärppipäivät on ohi :geek: Ei taas tiedä itkiskö vai nauraisko.. Nyt lähinnä naurattaa.:D
 
@haaveistatotta toivottavasti on sitkeä sissi siirretty :love:

Täällä oottelen menkkoja viikonlopulle. Koko viikon on ollut satunnaisia menkkajomoja, hieman onnistunut taas toiveet nousee vaikkei pitäis :whistle:. Ärsyttävä testihulluuskin heräilee, oon tehnyt sit ovistestejä korvaushoitona ja lauantaina annan itselleni luvan tehdä yhden testin. Eipä tarvii sen jälkeen sit enään höyrytä. Onneks uudessa kierrossa odottaa taas clomit isommalla annoksella nii pääsee taas elättelee toiveita.
 
  • Tykkää
Reactions: Josia
@Alinah92 Eiköhän tuolla testimäärällä hyvinkin jo alkuun pääse! :D

Kai se oma ovis nyt sit oli jotenkin myöhässä eli kp16. Toinen vaihtoehto olis kp11.o_O Tuossa välissä haileat viivat. Oli miten oli, se nähdään puolentoista viikon päästä. Oon yrittänyt keskittyä enempi positiivisiin juttuihin ja pitää mielen kurissa nyt kun illatkin lähtee pimenee :)
 
@haaveistatotta nopeita piinapäiviä toivottelen ❤

@kunnon kinttaat oisko kerrottavaa..? :)

@Josia täälä kans ovis normaalia myöhemmin. Nyt kp 16 ja ovisplussa tuli päivällä. Kroppa tiesti jo tottunu apuihin ja nyt ku letrot jäi pois nii ei heti hoksannukkaan että tässähän pitää ite toimia :D:D

Mites @N93 menee? Ootko neuvolaan jo uskaltanu soittaa :)

Mua on vähä alkanu pelottaan ku on niin kohtuuttomat odotukset ivf:ää kohtaan. Pään sisällä käy taistelu jossa toinen ääni huutaa että "tottakai me ekalla onnistutaan!"
Ja se toinen ääni koittaa kuiskutella että "varaudu useampaan yritykseen.." Korkeelta tullaan tippumaan :(
 
N93
@-dino- Kiitos kysymästä, täällä yritän aktiivisesti olla ajattelematta koko raskautta, alkaa ressaamaan liikaa muuten. Joo neuvolaan soitin ja sanoin että en halua kovin aikasi tulla. Otettiin aika sit lokakuun loppuun.o_O Jos kävis varhaisultrassa ennen sitä, vaikka ahistaa kyllä pelkkä ajatuski mistään ultrasta. Semmonen fiilis, että jos en mee ultraan ja vuoto ei ala niin oon raskaana niin kauan kunnes toisin todistetaan :D Mielenvikasia ajatuksia. Toivottavasti luonto hoitaa tällä kertaa kävi miten kävi!
 
Täällä on tullut selväksi, että eka yritys ei meille kyllä onnea tuonut. Tiputtelu on alkanut ajallaan ja ohjeistuksen mukaan testaan huomenna vaikka tiiän kyllä että nega se on. Ymmärtääkseni seuraava kierto on välikierto ja sen jälkeen ois vuorossa pakastetun siirto mikäli sulatuksesta selviää. Tällä hetkellä ärsyttää kyllä melkoisesti, en jaksais yhtään lutinuksia enää :mad: on se tuo mieli vaan jännä, kovasti oon alkanut jo itselleni puhumaan, että onko siinä lapsessa edes järkeä että taas sitten katko opiskeluihin ja työelämään jne. Ja toisaalta tietää, että niin ajattelee vain koska harmittaa ja toisaalta tuntuu ihan tyhmältäkin, että mikä tässä nyt mättää kun yhden lapsen on luomuna saanut niin miten voi olla, että toinen ei tuu millään vippaskonsteilla. Mutta eipä nämä taida niin järkeä noudattaakaan nämä jutut.
 
Monella enempi ja vähempi kurjia tilanteita :unsure: Tunnistan hyvin @kunnon kinttaat ajatukset. Monesti olen itsekin tuhissut, että ei kai sitä vauvaa sit oikeasti oo meille tarkoitettu ja että halutaanko sitä oikeasti kuitenkaan. Mutta onneksi fiilikset tasottuu aina ja järki palaa päähän. :geek:
 
No heippa! Nähtävästi kirjoitellut viimeksi joskus kuukaus sitten... hups :D Monesti kyllä lukenut ja aina ajatellut että "ajan kanssa kommentoin sitten"...joopa joo. No tässä sitä ollaan ja monta sivua luin enkä muista enää mitään!

Ihana kun tullut plussiakin! :love: Tarrasukkia jokaiselle! Ja halauksia niille joilla taas kaikki on ihan :poop:

Pikainen päivitys omasta navasta: välikierto punktion jälkeen ohi ja nyt olisi tässä kierrossa mahdollisuus siirtoon. Ainoa MUTTA tässä on se, että todennäköisesti ovis sattuu tälle viikonlopulle joten siirto ei onnistu :( Keskiviikkona ultra joten silloin varmaan jo selviää. Nyt kp7
 
Täällä vielä piinaillaan ja ajattelin vielä viisi päivää odottaa jos maltan ja tehdä raskaustestin. Toiveet ei ole kovin korkealla kun ei oireitakaan ole, mutta 2015 keskenmenneestä pakastealkionsiirrosta oli myös oireeton niin en vielä toivoani menetä :)
 
Mäkin luen kyllä päivittäin, mutta ei oo oikein ollut kommentoitavaa niin on ollut hiljaisempaa..

Täälläkin vielä muutama päivä piinailua, jos sitä siksi voi kutsua. Ei mitään maata mullistavaa ole kuitenkaan tapahtunut tuolla sisuksissa. Kaamea alaselkäsärky on taas. Pari päivää oli alavatsalla, nyt toista päivää selkä. Eilen olen itkua tuhertanut ja mies ei ymmärrä miksi itken kun hää tökkii ja kiusaa lopetuspyynnöistä huolimatta :notworthy: viikonlopuksi pitäisi menkat saapua
 
@haaveistatotta Toivotaan että tämäkin oireeton toisi sen plussan! :)

@Nonsk Mä pidän ihan varuiks peukut pystyssä jos sieltä vaikka se plussa pärähtäisi :)

Onpa muuten outoa kun en ole kuukausiin itkenyt :ROFLMAO: Silloin piikitysvaiheessa tuli tihrusteltua joka päivä kun oli ihan hormoonihuuruissa mutta nyt ei sit mitään :eek: ihan hyvä vaan kyllä :ROFLMAO:
 
Heips! Täällä olisi yksi kiinnostunut lisää siirtymään tälle puolelle, aikaisemmin (eli ehkä keväällä viimeks...) kirjoittelin esikoisen yrittäjissä, mutta näinhän tässä sit kävi. Vuosi yritystä tulee täyteen nyt kuunvaihteessa, yk 13 lähes puolivälissä, eikä tuplaviivoja ole nähty ikinä :(

Eli listoille sais lisätä Tuimatar (28) | 1. lapsi | ya 10/2016

Tänään kävin gynellä ja lähete miehelle siemennesteanalyysiin sieltä tuli. Sen jättämisen jälkeen sitten varsinainen lähete Tyksiin, eli julkiselle puolelle suunnataan. Ultrasi samalla mut, ja totesi että kierron vaiheeseen nähden limakalvot ja munasarjat follikkeleineen on normaalit. Tää ei sinänsä yllättänyt, kierto on ollut melko tasainen 26-31 päivää, ovulaatio tapahtunee ainakin lämmönmittausten ja satunnaisten tikutusten mukaan. Luteaalivaihe on ehkä hiukan keskimääräistä lyhyempi, ehkä vain 11 päivää, mutta ei kuulemma anna vielä aihetta huoleen.

Yritän vielä osin ymmärtää että tää nyt oikeasti sattui omalle kohdalle, ja mitä nyt edes pitäisi ajatella? Alusta asti olen tiennyt vahvasti, että raskaaksi tuleminen ei ole itsestään selvää, mutta silti on vähän pöllämystynyt olo. Mies ei oo tainnut tajuta vielä senkään vertaa, oli ihan vakuuttunut että lääkäri passittaa vaan takaisin kotiin yrittämään vähän lisää - onneksi on kuitenkin suostuvainen tutkimaan että missä vika nyt sitten on, kun lääkärikin tutkimuksia haluaa tehdä.

Millaisia teidän ja puolisoidenne reaktiot olivat, kun aloitte epäillä tai saitte tietää tahattomasta lapsettomuudesta?
 
@Tuimatar ikävää että tänne joutuu siirtymään niistä "kevyistä" ryhmistä, mutta teretulemasta! :) Hienoa että olette päässyt noin nopeasti jo aloittamaan ensimmäiset vaiheet ja mahtavaa että mieskin on suostuvainen ottamaan selvää että missä mättää. Saitteko jo lähetteet labroihin vai vasta sitten kun pääsette sinne tyksiin? Silloin kun meillä oli se hetki että täytyy varata se ensimmäinen lääkärinkäynti niin mies otti asian kyllä vähän rennommin. Se nyt on muutenkin enemmän silloin alkuvaiheessa ollut että "tulee jos on tullakseen ja eihän tässä ole kiirettä". Miehet on ehkä vähän hitaita tälläsissä jutuissa :whistle: Eli kuullostaa ihan perus äijämeiningiltä!
 

Yhteistyössä