❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@rosmarin eihän nuo hyviltä näytä mut toisaalta selittämättömillä just ei oo sitä vikaa jota voitais pelkillä lääkkeillä korjata. Tarvitaan vaan vähän järeämpiä hoitoja.. Niiden hoitojen onnistumisprosenttihan on sit jo tosi hyvä :) mut ymmärrän. Oon miettiny kans pääni puhki missä vois olla vika, mut pikkuhiljaa täytyy vaan hyväksyä että lääketiedekkään ei löydä sitä. Täytyy vaan toivoo että onnistutaan siitä huolimatta.

@kiuski kylläpä säikäyttivät! Tuleepa varmasti piinaavat päivät. :(
 
@rosmarin piti kommentoida tuohon että en kyllä osais vastata että kumman ottaisin ennemmin, selittämätön lapsettomuus tai sit joku vika kuten meillä (hitaat siittiöt ja laiskat munasarjat). Toisaalta on aina kiva jos tietää että missä mättää, mutta sit taas toisaalta nää meidänkin vaivat on taas sitä tasoa että voi hyvää päivää. Kaks kehnoa yhdessä. Eli älä turhaan heitä toivoa pois! Eiköhän me jokainen saada se vauva vielä joku päivä. Aika ja hermothan tässä kyllä menee, mutta ei pidä vaipua täydelliseen epätoivoon ❤
 
Mä varmaan ottaisin mielummin jonkun oikean vian kun tän selittämättömän lapsettomuuden. Ensinnäkin ainakin mulla on sellanen kokemus että jos vikaa ei löydy niin ollaan tosi nihkeitä hoitamaan, koska "tehän voitte hyvin vielä onnistua ihan kotona". Lisäks useempi lääkäri ja hoitaja on vaikuttanut siltä että niinku epäilis että me varmaan tehdään vaan jotain väärin kun ei onnistuta. Tyyliin että pissaan ovistikkuihin väärin ja että ei ole spermoja päästetty oikeeseen reikään (okei ei ne nyt ihan noin oo sanonu :ROFLMAO: ). Jotenkin mä oon sellanen ihminen että mielummin vaan kuulisin että okei tässä on vika, siksi ette onnistu ettekä tuu kotona onnistumaan vaikka kuinka jyystäisitte.

Ja siis meillähän oikeesti löytyi siittiöistä vikaa, mutta lääkäreiden mukaan sitä ei voi tietää että vika johtuu just niistä. En kyllä tajua että miten niin ei jos siittiöistä 100% on epämuodostuneita. :cautious:
 
@Yuna No joo totta toinen puoli! Paskaahan tää on joka tapauksessa kun tässä tilanteessa ollaan :poop::ROFLMAO: Välillä noi lääkärit on kyllä kans yhtiä piruja. Inhottavaa että tulee edes sellainen olo että ne epäilee sitä ettette muka osais tökkiä oikeeseen reikään. Ai kamala :ROFLMAO:
 
Itellä on ollut pitkiä kiertoja useampia takana, milloin ovuloiden ja millon ei. Jotenkin oon aatellut, että helpompi tää on kestää, kun ei oo tarvinnut jatkuvalla syötöllä pettyä kierto toisensa jälkeen, kun selkeesti kroppa vaan ei toimi.. Ehtinyt aina useamman viikon ja välillä useamman kuukaudenkin pitää pakollista taukoa yrityksestä.. vaikka totta kai sitä haluais normaalit kierrot, olis ees mahdollisuuksia.. Ollaan myös päästy aikaisin lapsettomuuspolille, vaikka hidasta toi sinne pääsy oli kun aika hitaasti saatiin kaikki tarvittavat tutkimukset hoidettua. On myös ainakin vielä luottamus siihen, että lääkehoito riittäs tuomaan meille lapsen. Mutta kaikki on kyllä tosi yksilöllistä, enkä tiiä miten sitä ajattelis jos oma tilanne olisikin toinen.. Kyllä tässäkin hommassa vaan on hyvin muuttunut mielikuva lapsien saamisesta.. Kyllä noi muidenkin lapset aika kultakimpaleilta tuntuu, maailman pieniltä ihmeiltä.
 
@kiuski toivottavasti perjantaina pääsette siirtoon! Nyt ainaki tietää et pystyy hedelmöittymään (y) ja se on jo jotain.

@Lumi87 unohdin vastata kun olit kysynyt tuosta kystasta et mitä sille voidaan tehdä.. jos kysta jatkaa kasvuaan niin pakkohan sille on jotain tehdä... on jotenki niin jännä se kysta kun se oli ihan erinnäiköinen kun ne mun aiemmat kystat.. siellä näkyy jotain harmaita kohtia... ja lisäks multa katotaan verikokeella ne kasvainmerkkiaineet varmuuden vuoksi.. raskauskin nostaa niitä arvoja... ite epäilen keltarauhaskystaa... mut lääkäri ei kyllä yhtään epäillyt et ois pahanlaatuinen kyseessä.. jotain pieniä värillisiä virtauksia siinä näky kun katto dopplerilla... mut tosi vähän..
seuraavssa ultrassa sitten katotaan se kystan tilanne ja ne verikokeiden tulokset.. seuraava ultra on 13.7 ja sillon ois jo 12+0.. eli semmonen 4vkoa vielä.
 
Voi kiitos ihanat tsempeistä <3 en missään tapauksessa sano et toinen olisi toista parempi/pahempi. Monta lapsettomuuden johtavaa vikaa ei voida edes korjata vaikka tiedettäisiin mistä kiikastaa. Mut jotenki tää tiedottomuus on kamalaa ja tosiaan niinku @Yuna sanokin niin lääkärit ei ota todesta tätä vikaa yhtä helpolla. Meille on monta kertaa sanottu et muistakaa harrastaa seksiä koko kierron ajan eikä vaan ku tikut näyttää. Ja vähän tota samaa et oottehan nyt oikeeseen reikään yrittänyt :LOL: ja sit se et kyl te vielä onnistutte ku vikaa ei ole. Argh!

Kaikkien meidän tilanne täällä on :poop: oli sitte syy selvillä tai ei. Ja ihan samat asiat käydään läpikin, kai sitä jotenki suojautumiskeinona ajattelee että jos olisi toisin nii olis "paljon helpompaa".

@kiuski ihana et teijän sintti on selvinnyt ja näyttäis hyvältä! Toivotaan että hän selviää huomiseen asti!
 
Kävin tänää kertomassa pomolle tilanteen ku halusin alkaa tekemään lyhennetyyä työaikaa. Tämä siksi ku nyt kun pahin stressi tuntuu helpottaneen tilalle on tullu loputon väsymys. Kotona ei vaan saa mitään aikaseks. Näillä mennää nyt loppuvuosi. Kauheen ristiriitanen olo tuli nyt jälkeenpäin, toisaalta helpottunu ja toisaalta ahistaa. Ehkä se mieski nyt alkaa ymmärtään että lujilla oon ollu.
 
@-dino- Tekee varmasti hyvää hölläillä vähän töissä. Jos oot jatkuvasti väsynyt niin eihän sitä loputtomiin jaksa! Täytyy kuunella kehoakin vaikka kuinka haluaisin vetää kaikki "kunnialla läpi". Otat nyt vaan ihan rennosti hyvällä omallatunnolla! :) Miten muuten pomo suhtautu tähän? Oliko ymmärtäväinen?
 
@rosmarin & @kiuski hyvin otti. Naispomo vaikka en tiiä onko sillä mitään merkitystä :D sano että hakee sitte jatkoa ensvuonna tai pienentääkki vielä prosenttia jos siltä tuntuu. Ompahan nyt helpompi sit ilmotella syksyllä sairaslomista ku ei tartte salata syytä. Latteuksia seki lateli ja toivotti onnea hoitoihin.
 
Olen viettänyt ehkä vähän hiljaiseloa. Ei ole oikein ollut mitään uutta kerrottavaa. Oon saanut vetää allergialääkettä naamariin, eikä sekään meinaa auttaa. Ei ookaan taas hetkeen ollut näin hirveitä oireita. Syön tällä hetkellä Kestinen sitä vahvempaa, jolla selviän aamupäivän mutta iltapäivällä alkaa nenän tukkoisuus ja kutina, sekä lisäksi silmien kutina. Aivastelen vuorokaudenajasta riippumatta. Kauhea työväsymys on jo, mutta vielä olisi kuukausi lomaan. Syksyllä pääsee hoiteleen pieniä pirpanoita, kun ryhmään tulee 4 ehtiväistä puoltoista vuotiasta. :love:

@kiuski lle tsempit huomiselle!
 
@Nonsk Joo tää kevät on kyllä siitä hirveetä aikaa että silmät vuotaa jatkuvasti.. Mulla onneks on vaan koivu riesana :cautious:

Täälläkin olis kuukausi vielä lomaan. Hohhoijaaa! Oon kyllä ihan valmis. Meillä vielä on kesä niin kova sesonki että saa vetää ittensä ihan piippuu aina ennen lomia :poop:
 
@kiuski voi ei! Oon niin pahoillani :cry: ihan kun tää jatkuva epäonnistuminen ei jo muutenkin ois tarpeeks paskaa niin vielä toi kaikki rahanmeno ja piikitykset ja lääkärillä sörkittävänä käyminen. Paljon tsemppejä ja haleja ja kaikkea sinne <3 keretäänkö teillä kokeilemaan vielä ennen kesätaukoa uudestaan?

@-dino- hyvä että kävit puhumassa pomolle. Oikea päätös ja ymmärrän ihan 100%. Kyllä tää suru ja huoli ja stressi ja ahdistus ja vitutus vie niin paljo energiaa ja aikaa että ei ihmekään jos on voimat vähissä. Voimia sinnekin <3

@Tiituu lle ovisonnea! Ovulaatio on kyllä ihan kuukauden parasta aikaa kun saa kerrankin tehdä jotain muuta kun vaan odottaa ja odottaa.
 
Niin paskaa. Vaikka sitä kuinka asennoitu jo maanantaina siihen ettei tästä mitään tule, mutta silti sitä elätteli toiveita. Varsinkin aamulla tuli jo hyvä fiilis kun ei niistä heti mitään kuulunut. Mutta minkäs teet. Sinne sisälle se olisi viimeistään nuukahtanut jos ei kerta selvinny edes siitä maljasta. Sanoivat että ne ehkä sen pakastaa, toivottavasti ei. Ei selkeästikkään ole mikään hyvä yksilö, turhaa sitten menee seuraava hoitokerta hukkaa kun tuskin se siitä pakastuksesta selviää. Ens kierto menee tosiaan hukkaa niiden kesäloman takia ja paskalla tuurilla myös sitä seuraava. Täytyy vielä soitella sinne varmaan ens viikolla että mikä on suunnitelma.
 

Yhteistyössä