Heippa kaikki. Kävin täällä kerran jonkun viestin laittamassa, mutta nyt tuntuu, että olis aika siirtyä itsekkin tänne. Eli
Jennipä 24v, ensimmäistä lasta kaivataan, ya 5/16. Ja nyt tänään lähti yk 8 käyntiin. Eli viittä vailla vuos täynnä yritystä ja se täyttyy tämän kierron aikana.
Olen minä tätä ketjua lueskellut siitä asti kun tää on ollut olemassa. Muutama tuttu nimi muistakin ketjuista. Itsellä siis pitkiä kiertoja, jonkun verran ovuloimattomuutta, vaikka näköjään nyt voin todeta oviksen yleensä tapahtuvan, kovin myöhään vain. Mä oon ollut tosi hätäinen hoitoon pääsyn kanssa näiden kiertojen takia ja jälkikäteen tuntuu hieman hölmöltä, vaikka oon tosi tyytyväinen, että oon hätäillytkin.
Kaksi ensimmäistä kiertoa kestivät 35 päivää, joiden jälkeen tuli ensimmäinen ovuloimaton kierto. Tällöin jo hermoilin ja varasin yksityiselle gynelle ajan. Ultrasi, totesi että ovulaatiota ei ole tapahtunut, molemmissa munasarjoissa runsaasti pieniä follikkeleja (näillä sanoilla) ja antoi terolut kuurin. Kierto kesti 67 päivää. Seuraava kierto lähti venymään siinä missä edellinenkin ja soitin perhesuunnitteluneuvolaan, jossa puhelimessa rupattelin kivan terveydenhoitajan kanssa, joka kirjasi huolet ylös koneelle ja käski varata ajan terveyskeskuslääkärille. Lääkäri luki tiedot koneelta ja laittoi lähetteen lapsettomuuspoliklinikalle. Tässä vaiheessa yritystä oli kulunut vasta 5 kuukautta
.
Tämän jälkeen olikin sitten minulta verikokeita ja mieheltä simppanäytteen hankkiminen, ennen ensiajan saamista, joka meni maaliskuun lopulle. Ensikäynnillä ihana naislääkäri, jäi hyvä tunne käynnistä. Kova epäily on PCO:sta, vaikka lääkäri ei diagnoosia oo tehnytkään. AMH arvo on 14,9, eli korkea, jonka lääkäri kerto johtuvan just siitä, et rakkuloita on paljon normaalia enemmän ja sen takia ovis ei tapahdu niin helposti. Miehen simppanäyte ei ollut onnistunut (suurin osa huti) ja siinä purkkiin osuneessa tipassa ei ilmeisesti ollut siittiöitä, joten mies on menossa kohtapuoliin ottamaan uutta näytettä. Näytteen tulosta en ole uskaltanut sen kummemmin ajatella. Lääkäri kuittas sen hankaluudella näytteenotossa, niin tällä tiedolla mennään eteenpäin. Itsellä on alkukierron verikokeet huomenna ja aukiolotutkimus kp 12. Eli tutkitaan vielä, tuskin ehditään mitään varsinaista hoitoa alottaa ennen kesätaukoa.
Eli kierrot on ollut mulla paria ekaa lukuunottamatta 53-67 päivän välillä, PAITSI nyt viimeisin kierto kesti harvinaiset 43 päivää! Olen niin iloinen, että kierto lyheni kymmenellä päivällä. Olen nyt kyllä oviksen bongannut suurimmassa osassa näistä aikaisemmasta seitsemästä kierrosta, ainoastaan kahdessa sitä ei oo tapahtunut ollenkaan.
Anteeksi aivan kamalan pitkä romaani. Ihana on ollut lukea, että täällä on tullut plussia. Toivottavasti huolitte meikäläisen mukaan tiiviiseen joukkoon märehtimään odotuksen odotusta.