Mun esikoinen on alkuvuoden lapsi ja aloittaa koulun syksyllä. Tuntuu helpottavalta, kun tyttö on jo nyt sen verran kypsä ja "valmis koululainen", että on välillä pieniä aikoja yksin kotona jos käyn esim. kaupassa tai lenkillä ja muutenkin on luotettava ja mulla on sellainen fiilis, että koulun alku tulee menemään hyvin. Vähän sellaista kyllästymistä ilmassa eskarin suhteen, kun tyttö lukeekin jo sujuvasti. Oon itse loppuvuodesta syntynyt ja oon ollut monta kertaa iloinen, että lapsukainen on syntynyt alkuvuodesta. Tosin nää asiat on kauheasti riippuvaisia lapsen luonteestakin, mun tyttö olisi varmaan pärjännyt koulussa vaikka olisi mennyt sinne vuotta aiemminkin.
Mitä olen työssäni lapsiin tutustunut niin pojat tuntuu keskimäärin kypsyvän hitaammin ja enemmän kuin syntymäaika, sukupuoli näkyy koulun aloittavilla. Vaikka onhan se melkein vuoden ikäerokin tuossa vaiheessa melkoinen, jos miettii luokan vanhimpia ja nuorempia. Nopeasti erot kuitenkin tasaantuu ja ainoa miinuspuoli loppuvuodesta syntymiseen on omalla kohdalla ollut se ärsytys, kun kaverit täytti 18v kaikki ennen mua. Että aika pientä.
@Kinder_Kitty ihanaa että sun kierto ei pidentynyt vaan oli normaalin mittainen! Välillä kuulee niitä että kemiallista seuraa ihan oikea raskaus, voi kun sun keho nyt valmistautuisi kantamaan sisällään uutta elämää seuraavat 9kk.
@Yuna onpas sulla oireita lugeista. Ja kumma juttu toi munasarjakuumotus.
Mä oon kyllä niin varma siitä ettei oo tärpännyt etten oo mitään oireita yhtään kytännyt, en mahdollisia raskausoireita enkä lugeoireita. Vähän tyhmää tääkin varmuus kun oltiin kuitenkin petipuuhissa päivää ennen ovista (tuntemuksen mukaan), mutta jotenkin tuntuu että kaikilla muilla on seksimaraton oviksen ympärillä niin miten mä voisin raskautua yhdestä potentiaalisesta kerrasta. Ihan älyttömän hölmö ajatus, kai niistä miljoonista hyvistä siittiöistä yksi voisi hyvinkin ehtiä hedelmöittämispuuhiin.
Mä oon tänään jotenkin negatiivinen ja oon jo laskeskellut että syksyllä on varmaan edessä ne pakolliset inssit ja ivf-jono on vissiin täällä niin pitkä että jos sellaseen joudutaan niin saadaan vauva alulle vasta aikaisintaan 2018 syksyllä. Tosi optimistista ajattelua mut kyllä te ymmärrätte.
Hitto kun olin niin varma että kyllä me toinenkin lapsi saadaan nopeasti alulle ja saan kärrytellä vauvan kanssa kun esikoinen aloittaa koulun. Ei menny ihan niin kuin ajattelin.