Hei, Saanko liittyä joukkoonne?
Olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta jo reilun vuoden: yritys aloitettu 07/2017, mutta vielä ei ole raskaustestiin plussaa tullut. Ovista olen lähes joka kierrossa tikutellut ja jokainen testattu kierto sen olen testiin bongannut. Ikää on jo lähemmäksi neljäkymmentä ja epätoivo alkaa iskeä. Ovulaatiolimoja ei välttämättä joka kierrossa ole ollut (aikaisemmin olen ne hyvin huomannut), joten en tiedä ovuloinko enää edes. Ja ovulaatiotesteissä olen huomannut sen, että kun tikutan ovista ja molemmat yhtä vahvat viivat tikkuun saan, niin vielä vajaa vuosi sitten se toinen viiva testissä, joka merkkaa ovulaatiota, tuli testiin heti välittömästi kun tikun kastoi pissaan. Nykyään viiva vahvistuu samanvahvuiseksi vasta muutaman minuutin kohdalla. Kiertoni on 26-30 päivää ja luteliaalivaihe 14-15 päivää. Useinmiten kierto on lähempänä 26 päivää, kun muutama vuosi sitten se oli lähempänä 28-30 päivää. Liekö merkitsee, että vaihdevuodet ovat jo alkaneet?
Meillä on yhteisiä lapsia viisi kappaletta ikähaarukalla 2-9 vuotta, joten kuudes toiveissa. Aikaisemmat raskaudet ovat saaneet alkunsa melko nopeasti, yleensä noin kolmannella yrityskerralla olen raskaaksi tullut (ainoastaan toisesta lapsesta meni puoli vuotta ennen kuin raskauduin yrityksen aloittamisesta).
Oliko täällä kuinka moni hoidoissa? Meillä mies ei ole kovin innostunut asiasta, hänelle kun riittäisi nämä viisi yhteistä (ja edellisestä suhteestaan saadut kaksi) lasta. Itselläni tämä vauvakuume vaan ei millään laannu.