Kauan olitte yhdessä ennen naimisiin menoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaapee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
10 vuotta-tasan oltiin oltu yhdessä kun mentiin naimisiin ja ihan yhdessä asiasta puhuttiin ja asia päätettiin. Olen justiin sen verran romantikko että olisin varmaan vetänyt lättyyn jos olisi alkanut kosimaan Kauniiden ja Rohkeiden tyyliin...

[QUOTE="vieras";23852810]20 vuotta! Sen kunniaksi mentiin sitten naimisiin - lähinnä jotta perimisasiat tulis kuntoon...[/QUOTE]

Ei silti tarvetta: lapset perivät vanhempansa, jos jotain jää.

[QUOTE="aapee";23852638]Huoh... niinpä :( taidan kuulua sit tohon kategoriaan "10v yhdessä ja naimisiin" Mulle tää ois vaan niin tärkeää. Tiedän ettei tartte odottaa miehen kosintaa mutta haluaisin tämän tapahtuvan hänenkin aloitteestaan/toiveestaan. En kuitenkaan painosta. Kyräilen mielessäni vain.[/QUOTE]

Onko tuo sun mielestä toimiva parisuhde? Asioista ei puhuta ja sitte toinen mököttää mielessään.

[QUOTE="vieras";23852450]Noin 12 vuotta. Eli on sulla viel toivoa. =)[/QUOTE]

12 vuotta täälläkin. Ainakin tiesi kenen kanssa on naimisiin menossa ja kenen kanssa aikoo lapsia tehdä. :)

[QUOTE="syöpäläinen";23852858]JUu paitsi jos kuolen ja miehestäni tulee leski. Hän perii tietysti puolet ja lapset jakavat toisen puolen kuolinpesästä....[/QUOTE]

JOS olette naimisissa... Muussa tapauksessa kaikki menee lapsille. Ellei testamentti määrää toisin. Voihan siihen laittaa klausuulin, että kun nuorin lapsista on täysi-ikäinen, saavat omaisuuden haltuunsa.

[QUOTE="mari";23853049]2v oltiin me oltu. En ymmärrä miks jahkailla kymmentä vuotta jos tietää että kuitenkin haluaa naimisiin ja tuntuu oikealta se askel ottaa. Kyllä sydän tietää ;)[/QUOTE]

Oon samaa mieltä :) Exän kanssa kun seurustelin, olin varma että en ikinä halua, enkä mene naimisiin. Nykyisen tavattuani, ymmärsin että se naimisiinmeno haluttomuus johtui vaan ihmisestä (exästä).
Nyt haluan naimisiin, tiedän että tämä on se henkilö kenen kanssa sen askeleen haluan ottaa. Lapsetkin on jo kuvioissa.

Oon samaa mieltä :) Exän kanssa kun seurustelin, olin varma että en ikinä halua, enkä mene naimisiin. Nykyisen tavattuani, ymmärsin että se naimisiinmeno haluttomuus johtui vaan ihmisestä (exästä).
Nyt haluan naimisiin, tiedän että tämä on se henkilö kenen kanssa sen askeleen haluan ottaa. Lapsetkin on jo kuvioissa.

Kyllä kyllä! sanasta sanaan voisi olla tämä minun kirjoittamani :) Oikean ihmisen kanssa ei tarvi jahkata vaan tuntuu luontevalta sitoutua, mennä naimisiin.
Mullakin takana pitkähkö suhde jolloin en edes ajatellut avioitumista. Nykyisen kanssa vaan kolahti niin ettei tarvinut enää epäröidä ;)

3½ kuukautta tapaamisesta mentiin kihloihin ja 10½ kuukautta oltiin oltu yhdessä kun mentiin naimisiin maistraatissa.. Kohta tulee täyteen 1½ vuotta yhdessä ja parin viikon päästä ristiäisten yhteydessä siunataan liitto. :)

Yhteistyössä