Kattelisitko tällasta miestä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehkä tiedät itsekin vastauksen? Sellaisen, mikä olisi ainoa järkevä vaihtoehto? Sun pitää dumpata tollainen mies, hetipaikalla. Ette ole olleet yhdessä vielä kuin vuoden. Mitään ihan peruuttamatonta ei ole vielä tapahtunut, mutta jos menet tollaisiin juttuihin mukaan, suostut olemaan lattiamattona, niin mikähän on tilanteesi sanotaanko 5 vuoden kulittua? 10 vuoden kuluttua?
Kuvitteletko, että mies olisi kuin ihmeen kaupalla muuttunut ja olisit sitten onnellinen hänen kanssaan? Jos ja kun et pysty kuvittelemaan tuollaista mahdollisuutta, niin tiedät varmaan itsekin missä mennään.

Ja voithan pistää ehdoksi, että muutatee kokonaan yhteen, kun on ollut esim. puoli vuotta juomatta, niin näet sen, että onko mitään motivaatiota. Ilmeisesti mies ei koe juomista edes liian haittavaksi onngelmaksi vielä, varsinkaan kun siitä ei ole mitään seurauksia. Kun tulee reissuiltaan, niin kotona on siistiä ja ruoka odottamassa. Mikäs siinä ryypätessä. Jos joutuu juomisen takia pois töistä tai sairaslomalle kännipäissä loukattuaan, niin sitten odottaa varmasti saavansa elatusta sinulta.

Joo, kyllä olen päättänyt laittaa pelin poikki. Omaan koppiinsa saa palata tavaroineen. Hyvä vain, että sänkykin meni. Liikaa muistoja siinäkin. Ei oikein just nyt ole varaa uuteen, mutta eiköhän jossain vaiheessa elämää.. Nukun sohvalla, sama se.

Nyt pitää vain olla vahva. Pian se pyytää anteeksi ja toivoo että voidaan jatkaa.

[QUOTE="aapee";23286162]Joo, kyllä olen päättänyt laittaa pelin poikki. Omaan koppiinsa saa palata tavaroineen. Hyvä vain, että sänkykin meni. Liikaa muistoja siinäkin. Ei oikein just nyt ole varaa uuteen, mutta eiköhän jossain vaiheessa elämää.. Nukun sohvalla, sama se.

Nyt pitää vain olla vahva. Pian se pyytää anteeksi ja toivoo että voidaan jatkaa.[/QUOTE]
Hyvä. Muista aina, että ensimmäinen tavoite sinulla on taata lapsille turvallinen ja rauhallinen kasvuympäristö, jossa äidilläkään ei ole paha olo.

[QUOTE="aapee";23285899]Kiitos tästä! :D Ei se ole syy, tuli vaan ärsytys kun tänään haettiin sänky ja tänään meidän piti tuoda se uusi sänky tänne. No, voinhan nukkua ilmapatjalla tai sohvalla... On tässä muutakin. Lapset. Ovat alkaneet tottua uuteen perhesysteemiin. Ja taas hajoaa kaikki :( Ei siis lapsia tämän miehen kanssa, vaan molemmilla vanhoista liitoista.[/QUOTE]

Sua siis harmittaa, että sun lapset pettyy, jos eivät saiskaan samaan huusholliin äitin kaveriksi alkoholistia... jepjep.

[QUOTE="aapee";23286234]Sieltä se viesti nyt tuli: pelasta mut. en tiiä pitäskö itkeä vaiko nauraa. tai lyödä päätä seinään, miksi oon näin tyhmä?![/QUOTE]
En ymmärrä. Miten se haluaa sinut hänen pelastavan?

[QUOTE="vieras";23286249]En ymmärrä. Miten se haluaa sinut hänen pelastavan?[/QUOTE]

Se haluaa pohjimmiltaan kunnon elämän ilman alkoholia. Välillä se avun huuto sieltä tulee. Mutta en minä osaa auttaa, kun ei sillä sitä oikeaa tahtoa kuitenkaan löydy.

[QUOTE="aapee";23286289]Se haluaa pohjimmiltaan kunnon elämän ilman alkoholia. Välillä se avun huuto sieltä tulee. Mutta en minä osaa auttaa, kun ei sillä sitä oikeaa tahtoa kuitenkaan löydy.[/QUOTE]
Ei se ole todellinen avunhuuto, vaan pahaa oloa, joka tulee laskuhumalasta tai krapulasta. Sitä kaduttaa sen aikaa, kun on laskuhumalamasennusta tai pahoinvointia.

[QUOTE="vieras";23286343]Ei se ole todellinen avunhuuto, vaan pahaa oloa, joka tulee laskuhumalasta tai krapulasta. Sitä kaduttaa sen aikaa, kun on laskuhumalamasennusta tai pahoinvointia.[/QUOTE]

Voi olla noinkin. Harvemmin se selvin päin puhuu, että pitäisi auttaa lopettamaan..

[QUOTE="aapee";23286358]Voi olla noinkin. Harvemmin se selvin päin puhuu, että pitäisi auttaa lopettamaan..[/QUOTE]
Tästä pitäisi olla loogisena seurauksena se, että sulkisit korvasi noilta turhilta höpinöiltä, etkä niiden vuoksi kuvittelisi, että mies haluaa muuttua.

Mulla oli melkein samanlainen mies. Ei tästä ole kun pari viikkoa kun meiän tiet erkani. Se oli jo pitkälle toista viikkoa katkolla ja siel meni ilmeisesti ihan hyvin. Joku lääkityskin sillä oli, epäiltiin kaksisuuntaista mielialahäiriötä. Se oli sillee jaksoittain, että aina meni puol vuotta hyvin, sit retkahti. Ne oireet alkaa sillä et ensin ei saa nukuttua ja sit rupeeki leikkii lääkkeillä ja sit vähä viinaa sekaan ja siinä onkii hyvä setti koossa sitten :(

Noi on niin monimutkasia juttuja. Se miehesi haluaa varmasti olla hyvä ja kunnollinen mut sillä ei varmaan ylpeys anna periksi huolia kenenkää apua. Tai ei pysty myöntämää et on oikea ongelma. Rakkaus kestää melkein kaiken, mut pakko se on jossain vaihees alkaa punnitsee asioita. Meillä on 9 kk poika ja se sai kuunnella jo ihan tarpeeks huutoa ja kestää paskaa ilmapiiriä. Kun tietää et se käytös toistuu aina vaan, niin parempi katkasta kierre :( Ja varsinkin vielä ku ei ole naimisissa ja omistusasuntoa.

Varmasti on parempaa luvassa sullekin jatkossa, vaikka se helvetin vaikeaa onkin tehä se viimenen päätös.

[QUOTE="vieras";23286375]Tästä pitäisi olla loogisena seurauksena se, että sulkisit korvasi noilta turhilta höpinöiltä, etkä niiden vuoksi kuvittelisi, että mies haluaa muuttua.[/QUOTE]

Minä suljenkin. Nyt kun näen kaiken vähän selvemmin. Mies osaa aina minut lepyttää, nyt en anna mahdollisuuttakaan. Miksi antaisin, kun tämä sama toistuisi kohta taas.

[QUOTE="aapee";23286413]Minä suljenkin. Nyt kun näen kaiken vähän selvemmin. Mies osaa aina minut lepyttää, nyt en anna mahdollisuuttakaan. Miksi antaisin, kun tämä sama toistuisi kohta taas.[/QUOTE]
Kannattaa tehdä se harvinaisen tiukasti selväksi. Muuten ruinaa sinua takaisin kuukausitolkulla. Siihen ei kannata mennä lankaan, jos muutaman viikon päästä mies on tehnyt äkkiparannuksen. Jos yhtään välittää sinusta, niin näin siinä varmasti tulee käymään. Tai sitten soittelee, kuinka pahaksi ja juopottelevammaksi elämä on mennyt, kun jätettiin. Menee kohta työpaikka alta ym.

[QUOTE="vieras";23286443]Kannattaa tehdä se harvinaisen tiukasti selväksi. Muuten ruinaa sinua takaisin kuukausitolkulla. Siihen ei kannata mennä lankaan, jos muutaman viikon päästä mies on tehnyt äkkiparannuksen. Jos yhtään välittää sinusta, niin näin siinä varmasti tulee käymään. Tai sitten soittelee, kuinka pahaksi ja juopottelevammaksi elämä on mennyt, kun jätettiin. Menee kohta työpaikka alta ym.[/QUOTE]

Ihan varmasti tulee ruinaamaan ja kauan. En tiedä lopettaako koskaan. On joskus sanonut, että jos menettää mut, katkeroituu ja juo itsensä lähes hengiltä... Nyt jo tulee viestiä, että tarvitsee mua. Ei niinkun ymmärrä mitä sanon, että jätän sen.

[QUOTE="aapee";23286504]Ihan varmasti tulee ruinaamaan ja kauan. En tiedä lopettaako koskaan. On joskus sanonut, että jos menettää mut, katkeroituu ja juo itsensä lähes hengiltä... Nyt jo tulee viestiä, että tarvitsee mua. Ei niinkun ymmärrä mitä sanon, että jätän sen.[/QUOTE]
Älä vastaa ja poista viestit lukemattomina, koska niistä tulee vaan paha mieli. Puhutte sitten asiat loppuun, kun on selvinpäin. Et saa mennä mukaan siihen syyllistämiseen. Jos juo itsensä hengiltä, niin tekee sen itsensä vuoksi, ei sinun.

Yhteistyössä