Miten ymmärtäisitte tämän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siis tekstiviesti lähetetty toiselle henkilölle:

"Olen edelleen täällä Maijalla. Heikki tuli hakemaan minua sieltä tuppereilta ja alettiin juomaan glögiä."

Eli ymmärrätkö, että viestin lähettäjä on edelleen samassa paikassa missä ne tupperitkin on olleet vai oletatko, että on saattanutkin vaihtaa paikkaa jonnekin toiseen, koska ilmoittaa että häntä tultiin hakemaan kutsuilta.

Onpas sekavaa, mutta tästä tuli pari päivää sitten riitaa erään ihmisen kanssa, koska hänen mielestään minä kirjoitin epäselvä viestin ja tuosta sai sen käsityksen, että olen jossain ihan muualla missä ne kutsut oli. Tuo oli kiireessä kirjoitettu viesti eikä paras mahdollinen ehkä, mutta mielestäni tuo sana "edelleen" kertoo sen, että paikka ei ole vaihtunut.

Asia on jo selvitetty eikä tällä mitään merkitystä ole, mutta aloin vain nyt uudelleen itsekseni miettiä, että käsittäisikö kaikki muutkin sen niin, että ei ole enää siellä missä ne tupperit oli.

[QUOTE="vieras";22578296]Siis tekstiviesti lähetetty toiselle henkilölle:

"Olen edelleen täällä Maijalla. Heikki tuli hakemaan minua sieltä tuppereilta ja alettiin juomaan glögiä."

[/QUOTE]

Olet edelleen Maijalla, missä kutsut oli, Heikki on tullut hakemaan sinua ja jäänyt kanssanne sinne juomaan glögiä. Lähdet Heikin kanssa kohta pois Maijalta, missä kutsut siis olivat.

[QUOTE="Mies";22578396]Olet edelleen Maijalla, missä kutsut oli, Heikki on tullut hakemaan sinua ja jäänyt kanssanne sinne juomaan glögiä. Lähdet Heikin kanssa kohta pois Maijalta, missä kutsut siis olivat.[/QUOTE]

Näin minäkin ymmärtäisin. Vastaanottaja on oletettavasti tiennyt onko kutsut Maijalla vai jossain muualla.

[QUOTE="Mies";22578396]Olet edelleen Maijalla, missä kutsut oli, Heikki on tullut hakemaan sinua ja jäänyt kanssanne sinne juomaan glögiä. Lähdet Heikin kanssa kohta pois Maijalta, missä kutsut siis olivat.[/QUOTE]

Eipäs. Viestissä sanotaan "sieltä tuppereilta" eli eri paikasta kuin missä on nyt.

Jos ruvetaan hiuksia halkomaan, niin
tällöin pitäisi lukea: "Heikki tuli hakemaan minua TÄÄLTÄ tuppereilta (mutta jäätiinkin tänne juomaan glögiä)"

"Hakemaan SIELTÄ" viittaa eri paikkaan kuin Maijan koti, jossa nyt ollaan.

Ekan lauseen perusteella olet siis Maijalla. Se on selkeä. Toinen lause sekoittaa kaiken.

Käsitin niin, että Heikki on hakenut jostain muualta tuppereilta, jonka jälkeen siirryitte Maijalle ja olette edelleen siellä.

[QUOTE="Mies";22578433]Aivan. Hän tuli hakemaan minua, mutta emme ole vielä lähteneet pois, vaan juomme glögiä.

Ei ihme, että naisilla on riitoja ja kateutta ja selkäänpuukotuksia, kun ei luetun ja kuullun ymmärtäminen toimi.[/QUOTE]

Nimimerkkisi perusteella olet kylläkin mies.

Riippuu siitä tiesikö viestin vastaanottaja kutsujen olevan Maijalla. Jos ei tiennyt, niin kylähän tuo aika sekava viesti oli, mutta jos tiesi, ei pitäisi olla mitään epäselvää. Tosin en ymmärrä miksi tuollaisesta kukaan riitelisi tuollaisesta asiasta ja olen sentään nainen.

[QUOTE="vieras";22578296]Siis tekstiviesti lähetetty toiselle henkilölle:

i.[/QUOTE]

Koska tuossa on tuo "heikki tuli hakemaan minua sieltä", ymmärtäisin, että on poistuttu sieltä, eli maijalta. Eli käsittäisin, että olet kittamaassa glögiä nyt jossain muualla kun maijalla.

Yhteistyössä