Tekeekö hormonit tämän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kirjoitin aiemmin siitä vauvan rottinkisängystä jonka patjalta tänään bongasin hiirenpapanoita. Nyt olen sitten koko ehtoon hermoillut jotain myyräkuumetta, kun mulle sanottiin että siellä varastossa on voinut käydä myyräkin.

Soitin äsken ensin anopille, että voisiko hän pestä sen sängyn puolestani. Anoppi kieltäytyi välittömästi. Hänelle on tehty kantasolusiirto syövän takia ja hän on siis jo parantunut, mutta sanoi pelkäävänsä infektioita niin, että ei uskalla hänkään. En huomannut ajatella koko asiaa siinä vaiheessa, kun päätin kysyä. Sitten jo tuntui, että päästän porun. Soitin sitten isälleni, että voisiko hän pestä sen ja lupasi samantien. Tulee huomenna hakemaan sängyn ja viä sen patjankin taloyhtiönsä roskikseen. Pesee taatusti kunnolla. Nyt hyvä mieli siitä, että homma on hoidossa.

Mutta edelleen huolettaa se, että kun kannoin sieltä varastosta tänään sellaisia kirjoja joiden jätesäkin ne hiiret (myyrät?) oli jyrsineet rikki että olenko kuitenkin altistunut sille myyräkuumelle. Tai onko siis realistista pelätä sitä.

Joulukoristelaatikot oli täynnä noita samaisia papanoita enkä silloin saanut mitään tartuntaa, vaikka käsittelin niitä täällä sisällä ja taatusti enemmän mitä tänään noita kirjoja tuolla varastossa.

Mutta johtuuko tämä näistä raskaushormoneista, että olen näin itkuherkkänä tälläisen asian takia ja pitääkö mun oikeesti pelätä tuota myyräkuumetta tuon takia?

Huomenna siis tasan 38+0.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Sori! Itse olen niin bakteeri kammoinen etten voisi vauvaa laittaa moiseen!

Et sitten koskaan voisi viedä vauvaa millekään kesämökillekään esim? Tai ostaa vauvalle mitään käytettynä?

Toi sänky on 30 vuotta vanha joten se on saattanut nähdä hiirenpaskaa ennenkin.

Miks kesämökille ei vois viedä vauvaa?
Täytyy tunnustaa etten voisi ostaa mitään käytettynä.. Minulla on kyllä ystävä joka ostaa kaiken käytettynä ja olen sen ystävä. Jokainen tallaa tyylillään!

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Miks kesämökille ei vois viedä vauvaa?
Täytyy tunnustaa etten voisi ostaa mitään käytettynä.. Minulla on kyllä ystävä joka ostaa kaiken käytettynä ja olen sen ystävä. Jokainen tallaa tyylillään!

Kesämökeillä kun tunnetusti niitä hiiriä ja muista jyrsijöitä pörrää talvisin. Mistäs sinä tiedät missä siellä on jotain hiiren kusta.

Ja jos katsot googlella niin ihan tavallinen pesu riittää poistamaan kyllä ne mahdolliset myyräkuumepöpöt kalusteista ja muista. Vai meinaatko, että ihmiset hävittää kaikki tavarat aina, kun hiiri käy varastossa. Ja toisilla kun niitä on ihan kotona sisätiloissakin. Otappas nyt vähän järkeä käteen sinäkin ellei se nyt minullakaan ihan täysin hanskassa ole.

Tuota vielä hiukan jankkaan, että mieshän tuolla varastossa aina pöyhii ja komppaa ja ihan terveenä on pysynyt. Eikös kaiken järjen mukaan hänenkin olisi pitänyt saada itselleen jo myyräkuume, jos siellä kerran sellainen pöllyäisi? Ja minäkin siis joulunalla pöngein joulukoristelaatikoita, joissa niitä papanoita oli ja käytin koristeita tietysti koko joulunajan täällä sisällä enkä sairastunut.

Eli eikö tämän perusteella tämä olisi järkeistettävissä niin, että siellä ei mitään myyräkuumetta jyllää?

Ei vissiin oo pää ihan kondiksessa tällä hetkellä. :/

Yhteistyössä