Kuvittelenko vaan vai oliko vähän tylyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä oli tässä naapureina eräs pariskunta vajaan vuoden. Jotain 25v ikäisiä. Mies morjesti pihalla, mutta tämä nainen ei koskaan vaivautunut tervehtimään.

Muuttivat nyt viime kuussa pois ja heidän postejaan, mm. perintätoimiston kirje ja joku lasku, tuli meidän postilaatikkoon. Minun piti viedä ne monena päivänä postiin, mutta kun aina unohdin niin nyt viikonloppuna laitoin tälle miehelle facebookin kautta yksityisviestin missä kerroin, että koitan muistaa viedä ne postiin mutta ne saa meiltäkin toki tulla hakemaan.

Meni pari päivää ja nyt tämä nainen vastasi, että ne saa kyllä käydä heittämässä sinne heidän vanhaan tyhjään postilaatikkoon, hakevat ne sitten sieltä ja että eivät hae niitä kenenkään ovelta, kiitti vaan.

Oli minusta todella tyly ja outo vastaus. Ja sikälikin outoa, että tänäänkin näyttivät käyvän tuossa pihalla, mutta eivät hakeneet niitä posteja. Olivat sen jälkeen vasta laittaneet tuon viestin. Luulisi, että helpointa olisi ollut vain hakea ne tänään.

Mua kävi ärsyttään toinainen jo kesällä, kun etsin puoliksi paniikissa lasten kanssa meidän koiraa. Huudeltiin koiraa tuossa pihalla noin vartti ja tämän ajan nainen istui juttelemassa puhelimeen ja kuuli väkisinkin meidän huudot plus näki, että etsitään jotain. Sitten kun lopetti puhelun niin tuli kysymään, että etsittekö te koiraa vai... se on istunut koko ajan tuolla mun vieressä. Teki mieli sanoa, että et sitten perkele aiemmin voinut asiaa sanoa.

No tuohan on sinulle helpotus: sinun ei tarvitse roudata heidän postejaan Itellaan, vaan voit heittää ne viereiseen postilaatikkoon. Toinen etu on se, että entiset naapurisi eivät tule kolkuttelemaan ovellenne.

[QUOTE="alkup";24850554]Mua kävi ärsyttään toinainen jo kesällä, kun etsin puoliksi paniikissa lasten kanssa meidän koiraa. Huudeltiin koiraa tuossa pihalla noin vartti ja tämän ajan nainen istui juttelemassa puhelimeen ja kuuli väkisinkin meidän huudot plus näki, että etsitään jotain. Sitten kun lopetti puhelun niin tuli kysymään, että etsittekö te koiraa vai... se on istunut koko ajan tuolla mun vieressä. Teki mieli sanoa, että et sitten perkele aiemmin voinut asiaa sanoa.[/QUOTE]

Ihme koira teillä, jos ei kutsumalla tule luokse. Kannattaisi vähän paremmin kouluttaa.

Ihme koira teillä, jos ei kutsumalla tule luokse. Kannattaisi vähän paremmin kouluttaa.

Oi onpa ihmeellinen koira tosiaan. :D Vähän niinkuin tottelematon uhmaikäinenkin - yhtä harvinainen. :D Ja minä sentään tiedän, että to koira on jossain tässä lähellä, jos joskus katoaakin. Ei siis karkaa minnekään, mutta kun on pieni niin ei tarvi kuin istua jonkun pensaan takana niin pysyy piilossa silmistä hyvin. Ja koiralla on ikää 12,5v niin se tosiaa joskus osaa olla vastaamattakin ihan laiskuuttaan.

Ja siis ajattelin, että vien ne postit sitten joskus... jahka kerkeen... En jaksa erikseen tuon takia katsokaas kävellä postilaatikolle. Vähän kuin eivät hekään niitä ovelta viitsi hakea. Katotaan nyt sit koska satun tonne laatikolle niin, että ois ne postit mahdollista muistaa ottaa käteen. :D

[QUOTE="alkup";24850873]Ja siis ajattelin, että vien ne postit sitten joskus... jahka kerkeen... En jaksa erikseen tuon takia katsokaas kävellä postilaatikolle. Vähän kuin eivät hekään niitä ovelta viitsi hakea. Katotaan nyt sit koska satun tonne laatikolle niin, että ois ne postit mahdollista muistaa ottaa käteen. :D[/QUOTE]

Miksi pitäisi erikseen viedä? Sinä viet ne samalla kuin haet omat postisi. En tajua ongelmaa. Isompi vaiva sinulle olisi siitä, että rahtaat naapurin kirjeet postiin.

[QUOTE="vieras";24850881]Miksi pitäisi erikseen viedä? Sinä viet ne samalla kuin haet omat postisi. En tajua ongelmaa. Isompi vaiva sinulle olisi siitä, että rahtaat naapurin kirjeet postiin.[/QUOTE]

No minäpäs haen katsos usein postit, kun tulen töistä kotiin niin eihän mulla niitä naapureiden kirjeitä silloin kädessä ole. :D Ja postissa sentään käyn joskus viemässä huutispostituksiani niin ois samalla voinut viedä. En erikseen ajatellutkaan.

Ja eihän tässä mitään ongelmaa olekaan, mutta jos toisilla on elämä noin tympeetä niin mitäpä suotta itsekään loistaa tässä ystävällisyydellään.

[QUOTE="alkup";24850873]Ja siis ajattelin, että vien ne postit sitten joskus... jahka kerkeen... En jaksa erikseen tuon takia katsokaas kävellä postilaatikolle. Vähän kuin eivät hekään niitä ovelta viitsi hakea. Katotaan nyt sit koska satun tonne laatikolle niin, että ois ne postit mahdollista muistaa ottaa käteen. :D[/QUOTE]

Mä alan ymmärtää, mikseivät ne vanhat naapurisi halua tulla teiltä ovelta niitä kirjeitä hakemaan... :D

[QUOTE="alkup";24850908]No minäpäs haen katsos usein postit, kun tulen töistä kotiin niin eihän mulla niitä naapureiden kirjeitä silloin kädessä ole. :D Ja postissa sentään käyn joskus viemässä huutispostituksiani niin ois samalla voinut viedä. En erikseen ajatellutkaan.

Ja eihän tässä mitään ongelmaa olekaan, mutta jos toisilla on elämä noin tympeetä niin mitäpä suotta itsekään loistaa tässä ystävällisyydellään.[/QUOTE]

Jaa. Mun mielestä sun asenne tässä on tympeä. :D

Mä alan ymmärtää, mikseivät ne vanhat naapurisi halua tulla teiltä ovelta niitä kirjeitä hakemaan... :D

Me ollaan kyllä oltu heille ihan ystävällisiä. Heidän lapsensa sai tulla meille sisälle leikkimään ja viihtyikin hyvin meidän lasten kanssa. Mies tervehti aina ihan normaalisti, mutta jutulle ei koskaan jäänyt. Naista tervehdin alkuun muutamia kertoja, mutta koska en saanut vastatervehdystä niin lopetin mokoman turhuuden. Emme siis ole tehneet mitään epäystävällistä heitä kohtaan. Mielestäni hyvinkin päinvastoin, koska jätin heidät rauhaan kun selvästi sitä halusivat ja nyt ystävällisesti ilmoitin heille heidän posteistaan. Sitä sen sijaan en ymmärrä, että miksi ovat tuollaisia mutta ehkä se on niin ettei kaikille opeteta tapoja.

[QUOTE="vieras";24850926]Jaa. Mun mielestä sun asenne tässä on tympeä. :D[/QUOTE]

No se muuttui tympeäksi juurikin tuon heidän vastauksensa ja asenteensa jälkeen. Vai etkö sitä tajunnut?

Tyypillistä palstaa. :D No ei yllätä. Minähän se kusipää tässä olen. Mutta palstalaisilla on varmaan se asenne, että itse saa käyttäytyä miten tahtoo ja jos joku sitten sen johdosta alkaa käyttäytyä samalla tavoin niin hänessä on vika. :D No mutta tosiaan tuttua on.

No itseasiassa kyllä itseänikin hiukan ärsyttäisi, jos entinen naapurini laittaisi facebookissa jotain viestiä, jos ei siis muuten oltaisi missään tekemisissä. Ja eniten tuossa ärsyttäisi se, että akka on niin laiska, että ei kehtaa kirjeitämme nakata postilaatikkoon, vaan käskee tulla hakemaan.

No itseasiassa kyllä itseänikin hiukan ärsyttäisi, jos entinen naapurini laittaisi facebookissa jotain viestiä, jos ei siis muuten oltaisi missään tekemisissä. Ja eniten tuossa ärsyttäisi se, että akka on niin laiska, että ei kehtaa kirjeitämme nakata postilaatikkoon, vaan käskee tulla hakemaan.

Ai siis facebookin kautta ei saa laittaa viestiä? Ihme asioista ihmiset sitten ärsyyntyy. Kannattaa estää ne viestit muilta kuin kavereilta ettei tapahdu mitään ihan kauheeta. :D

Ja kerrohan mistä olisin voinut tietää, että voin heidän vanhaan laatikkoonsa ne laittaa? Asunto on vuokrattu jo edelleen niin eipä tullut mieleen, että sinne laatikkoon voi jotain kantaa.

Enkä minä käskenyt heidän tulla hakemaan. Kerroin, että vien ne postiin, mutta jos tahtovat ne aiemmin niin ne saa kyllä halutessaan hakea meiltä. EN sanonut, että tulkaa vittu hakeen ne täältä. Ajatus oli vain, että jos vaikka tahtovat ne ihan heti eivätkä jaksa odottaa, että vien ne eteenpäin.

[QUOTE="alkup";24851036]Ai siis facebookin kautta ei saa laittaa viestiä? Ihme asioista ihmiset sitten ärsyyntyy. Kannattaa estää ne viestit muilta kuin kavereilta ettei tapahdu mitään ihan kauheeta. :D

Ja kerrohan mistä olisin voinut tietää, että voin heidän vanhaan laatikkoonsa ne laittaa? Asunto on vuokrattu jo edelleen niin eipä tullut mieleen, että sinne laatikkoon voi jotain kantaa.[/QUOTE]

Ne voi laittaa mihin tahansa postin keräys laatikkoon, kirjoittaa vain päälle, että jaettu väärään osoitteeseen.

Ne voi laittaa mihin tahansa postin keräys laatikkoon, kirjoittaa vain päälle, että jaettu väärään osoitteeseen.

Joo, mutta kun en ollut niitä muistanut ja ihan silkkaa ystävällisyyttäni päätin heille ilmoittaa että jos kokevat asian kiireelliseksi niin ne saa toki hakeakin. Olinko siis tosian kusipäämulkkuämmä, kun noin toimin? Itse toivoisin saavani välittömästi tiedon, jos omat postini makaa muiden nurkissa.

Yhteistyössä