Kättärin vauvalasta asiaa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
kuulin tuossa huhuja että kättärin vauvala olis lopetettu??! :/
onko kenelläkään tietoa tästä?
ja että perhehuoneita ei enää sais..näin oli kaverille sanottu kuukausi sitten kun synnyttämässä oli ollut.
kiinnostaapi vaan :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Mikä on vauvala? :ashamed:

se semmonen salaperäinen paikka johon vauvat viedään sillon kun eivät ole äitinsä kanssa :whistle:

voi olla että kaverille oli sanottu ettei perhehuoneita ole saatavilla,ymmärtänyt väärin.
tai sitten ne on keskitetty naistenklinikalle tai jotain?kättärillä suurin osa huoneista ymmärtääkseni 2hengen huoneita..saatan olla väärässäkin

kättärillä viedään vauvat kansliaan hoitajille, ei siellä ole erillistä vauvalaa. Eikä Naistenklinikallakaan.
Perhehuoneita saa, jos osastolla on tilaa. Viime kesänä naistenklinikalla oli niin täyttä että osa äideistä joutui olemaan käytävällä odottelemassa vapautuvaa huonetta :/

Kättärillä ne huoneet on onneksi pieniä, naistenklinikalla on niitä hirveitä neljän hengen huoneita joissa tosin on oma (aina varattu kylppäri) yhteiskylppärin sijaan, kättärillä on yhteissuihkuhuone

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
entäs muuten jos ei itse oikeasti jaksa heti synnytyksen jälkeen?eikä ole ketään (esim. isää) auttamassa?

Se riippuu ihan työvuorossa olevista kätilöistä |O :|

täytyy toivoa että osuis joku mukava täti siihen,olis nimittäin kiva olla edes vain pieni hetki ittekseen ja vaikka laittaa simmut kiinni..en nyt meinaa että jättäsin lapsen tolleen vaan mutta väsymyshän siinä jossain kohtaa astuu esiin.
varsinkin jos vähemmän on tullu nukuttua ja synnytys venyy..

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
entäs muuten jos ei itse oikeasti jaksa heti synnytyksen jälkeen?eikä ole ketään (esim. isää) auttamassa?

Se riippuu ihan työvuorossa olevista kätilöistä |O :|

täytyy toivoa että osuis joku mukava täti siihen,olis nimittäin kiva olla edes vain pieni hetki ittekseen ja vaikka laittaa simmut kiinni..en nyt meinaa että jättäsin lapsen tolleen vaan mutta väsymyshän siinä jossain kohtaa astuu esiin.
varsinkin jos vähemmän on tullu nukuttua ja synnytys venyy..

Välttämättä sen vauvan ei tarvitse olla kansliassa että saa levättyä itsekin. Jos sattuu sellainen nukkuvainen vaavi syntymään niin teillä on yhteinen pesä siinä sängyssä :D

kuulin tuossa huhuja että kättärin vauvala olis lopetettu??! :/
onko kenelläkään tietoa tästä?
ja että perhehuoneita ei enää sais..näin oli kaverille sanottu kuukausi sitten kun synnyttämässä oli ollut.
kiinnostaapi vaan :whistle:

Mä en oo saanut koskaan.Aina yritetty.

olin kättärillä -98 ja heinäkuussa,ja kuinka ollakkaan piti olla 2 hengen huoneita-meitä tungettiin 4 jokaiseen huoneeseen. Itse sektion jälkeen odottelin vauvan kanssa jossain punnitushuoneessa ennenkuin sain huoneesta paikan. Olisivat vaan pitäneet siinä punnitushuoneessa,oli mukavampaa..
Ja vauvalan yökkö kieltäytyi ottamasta 2.yönä vauvan sinne, koska pelkäsin että 4 nukkumattoman yön jälkeen olen niin poikki etten herää itkuun..Ja kuinka ollakkaan niin tapahtui ja aamulla paniikissa ihmettelin missä vauva. aamuvuoro toi nyytin sitten takaisin ja ihmetteli miksen viennyt vauvalaan yöksi,sitä varten he siellä on. Mutta ei juuri se vanhempi yökkö,hän oli vain töissä...

Joo, kättärillä annettiin vaavit hoitoon siihen kansliaan jos vaikka kahvilassa halusi käydä tai muuten vain olla. Oli jo viime vuoden lopulla kun itse siellä olin. Varmistavat vain että vaavi on saanut syödä ensin.

mun mielestä kun kävin naistenklinikalla kierroksella, niin siellä sanoivat, että jos äiti väsyny, niin vauva viedään muualle nukkumaan.. mutta sitten toisaalta juuuri luin erään synnyttäneen kokemuksen, että kun oli mennyt vauvan luokse, niin vauva oli just syötetty ja makas selällään ja puklaili päällensä ja kesäharjoittelijat juoruilivat.. pelottavaa

kyllä varmasti jos kuntoa on, mutta esim section jälkeen äiti ei voi hoitaa ja pitkän rankan synnytyksen jälkeen annetaan kyllä mahdollisuus välillä levätä, että jaksaa sitten taas

Alkuperäinen kirjoittaja Omppu07:
kyllä varmasti jos kuntoa on, mutta esim section jälkeen äiti ei voi hoitaa ja pitkän rankan synnytyksen jälkeen annetaan kyllä mahdollisuus välillä levätä, että jaksaa sitten taas

Eipä sitä apua ainakaan tyrkyttämään tulla, mut leikattiin kohta vuosi sitten kättärillä ja vauva huusi pari ekaa päivää. Ekana yönä oli kauheat leikkauskivut ja vauva vaan huusi, aamuyöstä ottivat sen kansliaan pariksi tunniksi että sain levätä. Olisi pitänyt reippaasti pyytää ja vaatia apua aikasemmin.

Saa siellä perhehuoneen, jos on tilaa. Itte olin perhehuoneessa 05, mutta oltaisiin saatu myös joulukuussa 06 perhehuone jos oltaisiin haluttu.

Vauvalaa siellä ei ollut vunna 2005 ainakaan enää kun ekan kerran siellä synnytin. Ne hoitajat voi kattoo kansliassaan vauvoja, jos käyt esim. suihkussa/haluat nukkua hetken tms. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Mulla oli sellainen käsitys et vauvat hoidetaan itse.

On se kauhiaa ku heti synnytyksen jälkeen pitää hoitaa omaa lastansa!

Mä en ainakaan pystynyt. Siis en ihan todella, yhtään liioittelematta. Ei ollut lupaa nousta ollenkaan ettei maha repeä auki, siis ensimäisenä päivänä. Jos vauva piti saada pois sängystänsä, niin soitin kelloa. Kun vauva piti saada takaisin sänkyynsä, soitin kelloa. Kun vaippa piti vaihtaa, soitin kelloa. Vuodepotilaana ja perkeleen kipeänä vuodepotilaana se hoitaminen oli oikeasti mahdotonta.

Mutta ei ne mun kyllä nukkua antanut, kyllä mä vauvan kanssa olin, vaikken kauheesti pystynytkään häntä pitelemään. Jotkut saa kuulemma jopa nukkua halutessaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Omppu07:
mun mielestä kun kävin naistenklinikalla kierroksella, niin siellä sanoivat, että jos äiti väsyny, niin vauva viedään muualle nukkumaan.. mutta sitten toisaalta juuuri luin erään synnyttäneen kokemuksen, että kun oli mennyt vauvan luokse, niin vauva oli just syötetty ja makas selällään ja puklaili päällensä ja kesäharjoittelijat juoruilivat.. pelottavaa

tää muakin hirvittää,olen kuullu itekkin näitä |O

Yhteistyössä