Katsotaanko teillä telkkaria? Entä maksetaanko telkkalupaa?

  • Viestiketjun aloittaja "Kyselijä"
  • Ensimmäinen viesti
minä,
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26134059:
Katsotaan ja maksetaan. Olen maksanut jo ylu 30 vuotta. Ja tv-lupahan pitää maksaa, jos on netti ja sen kautta mahdollista katsoa Ylen Areenalta tv-ohjelmia. Itse televisiolla ei ole maksun kanssa mitään tekemistä.
Toi sanoo asiasta:
Info | YLE Areena | yle.fi
Katselu, kuuntelu, lataaminen
Areenan käyttö on maksutonta. Suurinta osaa ohjelmista voit katsoa ja kuunnella Areenan kautta. Osaa ohjelmista voit ladata myös omalle koneellesi. Nämä ohjelmat (pääsääntöisesti puheohjelmat) löytyvät Areenasta ”Podcastit” –linkin kautta.
 
Maksan silloin ku katson :) Mutta nyt esim sanoin tv-luvan irti kesäkuusta alkaen sen vuoksi että ei kesällä hirveesti olla koton tai jos ollaan niin ei kyl katota sitä telkkaria vaan ollaan mahollisimman paljon ulkona tai sit jotain dvd:tä katotaan.
Musta kesällä ei telkkaristi ikin tuu mitää niin siksi en halua turhasta maksaa. (vaikka ei kyl nytkää tule telkasta ku Bones)
Alan sit syksystä taas maksaan tv-lupaa ku tulee sitä telkkaria kuiten katottua.
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26134059:
Katsotaan ja maksetaan. Olen maksanut jo ylu 30 vuotta. Ja tv-lupahan pitää maksaa, jos on netti ja sen kautta mahdollista katsoa Ylen Areenalta tv-ohjelmia. Itse televisiolla ei ole maksun kanssa mitään tekemistä.

Voi veljet mitä lammasmeininkiä :D Minä en ole ainakaan pyytänyt Yleä laittamaan ohjelmia nettiin, ei ole minun vikani että ne eivät ole ainoastaan tv-luvan maksajille jaettavien tunnusten takana enkä _todellakaan_ ole tilivelvollinen Ylelle siitä, että minulla on nettiyhteys.
 
"vieras"
Maksan silloin ku katson :) Mutta nyt esim sanoin tv-luvan irti kesäkuusta alkaen sen vuoksi että ei kesällä hirveesti olla koton tai jos ollaan niin ei kyl katota sitä telkkaria vaan ollaan mahollisimman paljon ulkona tai sit jotain dvd:tä katotaan.
Musta kesällä ei telkkaristi ikin tuu mitää niin siksi en halua turhasta maksaa. (vaikka ei kyl nytkää tule telkasta ku Bones)
Alan sit syksystä taas maksaan tv-lupaa ku tulee sitä telkkaria kuiten katottua.
Annatte laitteet pois kesäksi ja hankitte syksyllä uudet?
 
5lasta2aikuista
Joo, "aina" on katsottu ja lupakin on aina maksettu. (siis siitä ajasta kun olen muuttanut lapsuudenkodista) Itse asiassa ihan hyvin mielin maksan, kun meitä on iso jengi, niin kyllähän tuota telkkua katsotaan vaikka paljon on kiinnikin =)
 
Donatella
Kyllä katsotaan enkä maksa! Joskus maksoin kuppasista työttömyystuista ja hermo meni koska mun mielestä koko lupamaksu oli ihan älytön joten irtisanoin sen. Ja tarkastaja on käyny ovella, vinku kaikkee ja lopulta laitoin oven nenän eestä kii. Nyt tulee se paska vero niin tuskin luvattomat kannattaa enää ottaa lupaa maksuun ku kohta maksatte kuitenkin. Yle vois hoitaa jollain muulla tavalla budjettinsa.
 

Yhteistyössä