Katsoitteko LUUKUSTA LUKAALI? Että minua harmitti työmiesten puolesta!

  • Viestiketjun aloittaja harmittaa
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä tuo parvisänky on tuohon tilaan ihan hyvä ratkaisu ja aikaisemminhan sillä tytöllä ei ollut sänkyä lainkaan. Patja vaan lattialla.

Mielummin minä tuossa uudistetussa kämpaässä asuisin kuin siinä mikä se oli enen uudistusta.

Katsoin ohjelman ja ihmettelin kielenkäyttöä minäkin.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
se kyllä oli tökerö siis se olohuone-makkari yhdistelmä kuin joku lastenhuone. sänky-halooooo ei kai aikuinen halua nukkua mokomassa hökötyksessä. en tykänny kyllä minäkään. voi ne ammattilaisetkin mokata. keittiö tai mikä keittokomero oli hieno.
no eihän sille se keittiökään kelvannu :/ ensisilmäyksellä se oli "tosi upee,hyvin onnistunu" mutta kun huomas juontajanki vähän helpottuvan,niin sitte alkoki se että "ei nää kaapit ookaan hyvät,ihan niinku jonku ruotsalaisen homon suunnittelemat". :headwall:

vaikkei oliskaan tykänny,niin olis voinu pitää turpansa kiinni jos ei käytöstapoja sen vertaa ole että nätisti olis voinu ilmottaa ettei ole ihan sitä mitä lähti hakemaan...
kaikki vaan tuntu olevan niin helvetin rumaa,hirvee sohva,kamala kaappi,helvetin ruma parvi,kauheet lamput,sairaala seinä,homon suunnittelema keittiö jne jne. :| ilmaseksi kuitenkin sai ja remonttiväki teki töitä yömyöhään,olis voinu vähän ajatella.
tottakai tyttö olisi asian voinut todeta nätimmin kerta ei pitänyt. no en minäkään siitä pitänyt. totean vain et oli tökerö itseasiassa hirvee se olkkari-makkari systeemi.
 
Turkilmas
No huh huh! Siis mimmi sai 11 000 ?:n remontin ja sit kitisi ja valitti vaan. Tosi nolo muija ei voi muuta sanoa :headwall: . No, aika moni varmaan katsoo kyseistä ohjelmaa joten mimmi nolasi itsensä aika monen edessä. Sitä saa mitä tilaa,olis sitten kertonut mitä toivoo eikä ilmoittanut ettei ole mitään odotuksia...kun kerran niitä mitä ilmeisimmin oli.
 
vieras
Tekis mieli ilmoittaa se neiti hyvän käytöksen kurssille

Ja mua otti ihan sairaasti päähän kun katsoi niiden purkuhommia, eihän se olis saanu rempparahaa kaan kun muutaman satasen jos muut ei olis auttanu.
 
Minä katsoin myös kyseisen jakson ja olin ihmeissäni kyllä siitä kuinka tämä nainen käyttäyty.Keittiöö sitten kehui mutta yhtäkkiä kaapit olikin kamalat yms.Tosiaan oli se kämppä triljoona kertaa parempi mitä sen tytön kämppä alunperin oli....
Ja mä ymmärsin niin että se tykkää Mangasta .... joten siksi ihmettelin miksi se ei sitten yhtäkkiä tykännyt...

 
sam
Kyllä oli tytöltä hyvät käytöstavat totaalisen hukassa. Olisihan sitä voinut nätimmin asioita miettiä, kun kuitenkin sai ilmaiseksi tosi kalliin remontin. Olihan kämppä nyt kuitenkin paljon paremman näköinen, tomivampi ja arvokkaampi kuin alunperin.

Itse hän alussa suunnitteli juuri parvisänkyä ja hänen kerrottiin harrastavan mangaa. Lopussa hän ei enää tykännytkään parviratkaisusta ja mangakaan ei ollut hänen juttunsa... huh-huh.
 
minä vaan
Sen tyylinen tytteli että ihan sama mitä sinne olisi laittanut, kaikki olis ollu kuitenkin väärin.
Jos sinne ei olisi sitä mangaa ja japanilaista tai parvea tullut niin ne olisi pitänyt sitten sinne saada.
 
ettekö te ymmärtäneet
Mulla tuli ensimmäiseksi sääli tyttöä ja omaisia, en tiedä mitä terveysongelmia tytöllä oli, mutta tuli mt-ongelmat mieleen. Jos tytöllä sellaisia on (en tiedä, enkä tunne), niin se selittäisi oudon käytöksen ja toisaalta saattaisi ohjelmantekijät moraalisesti epäilyttävään valoon, kun näyttävät tätä tv:ssa.
Ihan tavallista tytön käytös ei ollut. Mutta ei sisustuskaan kovin onnistunut ollut.
 
Katsoin eilen ohjelman, ja sanoin miehelle että laittaa telkkarin kiinni. Tuli niin valtava myötähäpeän tunne, tuon tytön vanhempana häpeäisin silmät päästäni. Se asunto kaninpapanoineen, ja törkyineen vaati varmasti paljon hommaa ennenkuin oli edes siinä kunnossa että remontin pystyi aloittamaan. Ja koko ajan tyttö kysyttäessä, että millaista tyyliä/värejä haluaisi oli että en mä tie ja antoi jotain ympäripyöreitä vastauksia jotka sitten toteutettuna haukkui. Olisi tuonut sitten vahvasti esiin, ettei missään nimessä halua esim. valkoisia/vaaleita seiniä. Ja noita parvisänkyjä olen kyllä nähnyt aikuisilla ihmisillä, ihan pariskunnillakin. Ja onhan se pieneen tilaan hyvä ratkaisu. Kaikkein eniten harmittaa niiden puolesta, jotka mahdollisesti jäivät valitsematta koko ohjelmaan. Varmasti joukossa oli ihmisiä, jotka tarvinneet remonttia enemmän, ja ennenkaikkea osanneet olla kiitollisia.

Jos itselläni olisi opiskelija aikana ollut oma asunto, johon olisin saanut 11 000e rempan. En olisi valittanut vaikka seinällä olisi ollut mitä maalattuna, tai olisivatko huonekalut juuri sen hetken lempiväriä. Ja uusi keittiö olisi ollut niin luksusta (olisi vieläkin), että kaappien väristä vähät siinä kohtaa olisin välittänyt. Asunnon arvo nousi varmasti huimasti tämän remontin ansioista. Tälle tytölle olisi voinut tehdä hyvää mennä katsomaan kaupungin vuokrakämppiä, tai opiskelija-asuntoloita. Näkisi miten ne useammat muut asuvat valittamatta opiskelija aikansa. Ja vähän suhteuttaa asioita omassa päässään.
 
niin
EIkös se ollut vuokrakämppä? Vai käsitinkö oikein?
Siis tommonen kakara... olis sanonut vaan et on hieno ja sit vetässyt uuden maalin seiniin. Näki et kaveriakin nolotti sen toisen puolesta.. eikä se ees hävennyt yhtään sanomisiaan! Siis porukat vetää aivan älyttömällä tahdilla remppaa siellä sen kämpässä ja sit toinen sanoo suoraa päin naamaa, ettei tykkää!!!!huh huh
 
tuittupää
Minua silti kummastuttaa se että tämä Kamilla oli sanonut pitävänsä asunnon punaisista seinistä. Jos minä sanoisin tykkääväni punaisista seinistä ja ne maalattaisiin valkoiseksi ja päälle korea kuva niin en todellakaan tykkäis. Tosiasia on että ne seinät muistuttivat sairaalaa, ihan kuten hän sanoi.

Siinä olen samaa mieltä kanssanne että asiat voidaan ilmaista monella tavalla, eikä tuollainen haukkuminen/kiroileminen ole oikein.

Mutta silti peräänkuuluttaisin enemmänkin sitä että jos ja kun tällaisia remontteja tehdään niin etukäteis kartoitus pitäisi olla parempi. Muutamilla sisustuskuvilla saadaan nopeasti selville tykkääkö ihminen minkä tyylisestä sisustuksesta.
 
Rukoilijasirkka
SE on selvää, että remontti menee pieleen, jos asiakkaalla ei ole mitään käsitystä siitä, minkätyylistä muutosta haluaa. Se ei osannut oikein sanoa mitään toiveita sen lopputuloksen suhteen. Siltä kysyttiin, kävisikö jokin japanilaistyylinen kysymykseen ja se vastasi "en näkis sitä pahana, en tiedä" Muuta siitä ei saanut irti.

Jos mulle tehtäis remontti, pitäisin huolta siitä, että makuni on tarkkaan tiedossa etukäteen. Sanoisin selkeällä suomen kielellä pitäväni paljosta punaisesta ja erikoisista ratkaisuista. :xmas:

Mut toisaalta, jos se oma kämppä on jo valmiiks ihan täydellinen, niin miksi sitä menee edes muuttamaan. Tuollaiseen lähteminen on ihan vapaaehtoista. Tommoset tytöt ei ehkä ymmärrä, mitä uudet keittiön kalusteet maksavat.
 
Mua hävettäis, jos tuo olis miun tyttö. TODELLA TÖKREÄ!!!!!
Olisi nyt vähän miettinyt! Saa kaiken tuon ja sit vaan rypistellään nokkaa!!
Ihan kuin se vanha olisi ollut jotenkin parempi... :headwall:

On isi varmaan ylpeä tytöstään! :whistle:
Puheet on kuin pahimmassa puperteetissä olevalla kakaralla... :headwall:
 
Rukoilijasirkka
Naurattaa kommentit asunnon "turmelemisesta" kun siellä oli ennestään aika ahdas tunnelma kakkaa lattialla (pissaa myös) likaista ja sekaista. Halvinta mahdollista punaista tapettia. Jotain rättejä roikkumassa.

Mitään ei turmeltu, vaan tyttö sai käyttökelpoisen uuden keittiön, uuden sängyn, huonekaluja ja makeen kuvan seinälle. Ainahan seiniä voi itsekin maalata, jos ei miellytä. Turmelemisesta tuskin oli kyse lainkaan. Ilmaista tavaraa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
EIkös se ollut vuokrakämppä? Vai käsitinkö oikein?
Siis tommonen kakara... olis sanonut vaan et on hieno ja sit vetässyt uuden maalin seiniin. Näki et kaveriakin nolotti sen toisen puolesta.. eikä se ees hävennyt yhtään sanomisiaan! Siis porukat vetää aivan älyttömällä tahdilla remppaa siellä sen kämpässä ja sit toinen sanoo suoraa päin naamaa, ettei tykkää!!!!huh huh
Puhui entisestä vuokralaisesta, mutta eiköhän tuo asunto ole isukin omistuksessa... Ei kai ne vuokrakämppiin mitään laita.
 
vieras
Oli katsomisen arvoinen ohjelma. Tytön kommentit olivat törkeitä, vaikka asunto oli entistä paljon, paljon parempi ja hienompi. Ihan kaikestahan ei tarvitse tykätä, vaan voi laitella mieleisekseen. Miksikähän tyttö alussa edes puhui parvisängystä, jos ei sellaista halunnut.
 
vieras
Miksiköhän ei tullut uusintana tänään eilistä jaksoa, vaan vanhempi jakso jossa se yksi ihana perhe sai vielä sen chihihuan? Olisko tullut palautetta, ettei sitä saa enää näyttää?
 
Heh, mun oli ihan pakko käydä kans kattoo toi jakso netti-tv:stä, ja jessus sentään. Oikeesti, eukko sai 11 000 rempan JA hemmotelupäivän hotelleineen yms, ja hirvee valitus sit työnjäljestä. Ja aivan varmasti oli ton alueen makein opiskelijakämppä rempan jälkeen. Mut siis aivan järkyttävä. Halusi parven, mut sit se oliki ruma, mangasta ei sit tykättykään, yms. Jäi sellanen fiilis, et mahtaakohan sitä tyttöä kukaan edes oikeesti tuntea, kun kaikki sanoivat just, että tykkää magnasta, mut tyttö oli itse sitä mieltä, ettei tykkääkään...
 
vieras
Olipa... mielenkiintoinen.

Siis joo, ymmärrän sen, ettei tuo pelkistetty tyyli miellytä jos tykkää lämpimästä, kotoisesta tunnelmasta. Ei tuo valkea, pelkistetty tyyli ole minunkaan makuun ja tiedän kyllä mitä hän olisi halunnut kun sanoi, että lämpimämpää tyyliä. Siksi ihmettelenkin, miksei tätä oleellista perusasiaa sisustusmaustaan sanonut jo etukäteen!!! Olisi välttynyt mieliharmilta -onka taas olisi voinut ilmaista muutoinkin kuin noin tylysti.

Sinällän, vaikka pelkistettyä olikin, niin asuntoonhan se sopi loistavasti. Pieni kämppä sai lisää tilaa, avaruutta ja valoisuutta. Itse olisin luultavasti kiittänyt kauniisti ja makustellut jonkin aikaa -ja lopulta tykännyt ihan oikeasti, vaikka onkin ihan eri tyyliä kuin mieltämäni "kotoisuus ja lämpimyys". Mutta käytännöllisyys ja pienen tilan haasteiden ymmärtämys olisi lopulta ollut varmaan minullekin se, joka voiton tuossa uudessa tyylissä olisi vienyt :) Sillä hienohan tuosta tuli, oli maku mikä tahansa ;)
 

Yhteistyössä