katoaako "tyylitaju" lasten saannin myötä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaamea-akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kaamea-akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Ei kai se katoa. Ehkä tuo on luonnekysymys, Joillaki ei vaan niin ressaa ja he pääsee oikeesti paljon helpommalla.

niin mut meinasinkin että ihminen joka on aikasemmin pukeutunut ihan siististi niin äidiksi tultuaan vetää vaikka miehen pitkät kalsongit jalkaan jos ei muuta löydä..
ei kait sitä kukaan oikeasti jaksa joka aamu laittautua johonkin leksuun.. en minä ainakaan.. mutta kyllä nyt noin muutenkin aina välillä käyn läpi vaatekaapiani ja hävitän kamalimmat rytkyt.. ja ostan uusia tilalle alesta..
siis jos on joskus ostanut oranssin t-paidan ja sitä käyttänyt 5-8v niin ei kait se voi kovin hyvässä kuosissa olla... :whistle:

No joo, onhan noita kaikenlaista hiihtäjää... En tiiä, onko ne aina ollu yhtä huolettomia. Jos ne aattelee, että ei mun tarvi satsata itseeni, kun mulla on nää lapset. Tai joku mamma voi potea huonoa omaa tuntoa, jos satsaa itseensä joskus.

Tai sitte heillä ei oo aikaa muuhun, ku riipasta se keltamusta tuulipuku, ruudullinen järkevä kassi, ruskeat nahkakengät ja pinkki villamyssy siitä tuulikaapista rattaiden kuomun päältä ja viilettää ruokakauppaan.
:/ :whistle:

Ei kai se katoa. Ehkä tuo on luonnekysymys, Joillaki ei vaan niin ressaa ja he pääsee oikeesti paljon helpommalla.

niin mut meinasinkin että ihminen joka on aikasemmin pukeutunut ihan siististi niin äidiksi tultuaan vetää vaikka miehen pitkät kalsongit jalkaan jos ei muuta löydä..
ei kait sitä kukaan oikeasti jaksa joka aamu laittautua johonkin leksuun.. en minä ainakaan.. mutta kyllä nyt noin muutenkin aina välillä käyn läpi vaatekaapiani ja hävitän kamalimmat rytkyt.. ja ostan uusia tilalle alesta..
siis jos on joskus ostanut oranssin t-paidan ja sitä käyttänyt 5-8v niin ei kait se voi kovin hyvässä kuosissa olla... :whistle:

No joo, onhan noita kaikenlaista hiihtäjää... En tiiä, onko ne aina ollu yhtä huolettomia. Jos ne aattelee, että ei mun tarvi satsata itseeni, kun mulla on nää lapset. Tai joku mamma voi potea huonoa omaa tuntoa, jos satsaa itseensä joskus.

Tai sitte heillä ei oo aikaa muuhun, ku riipasta se keltamusta tuulipuku, ruudullinen järkevä kassi, ruskeat nahkakengät ja pinkki villamyssy siitä tuulikaapista rattaiden kuomun päältä ja viilettää ruokakauppaan.
:/ :whistle:

:D

En usko,että tyylitaju katoaa.Toki siis käytännöllisyys vaatteissa usein ajaa niiden piikkikorkkareiden ja muiden ohi.Mun mielestä kuitenkin on ihan ihanaa pukeutua hyvin ja laittaa itsensä kunnolla kuosiin kun joskus harvoin lähtee vaikka baanalle! B)

En jaksa enää kiinnittää huomiota esim. meikkiin niin paljoa. Ja usein on esim. kauppaan tai neuvolaan mennessä sellainen olo, kuin oisin jostain metsän keskeltä lähteny ku hiukset vaan vetästy nopeasti ponnarille ja vaatteet on ne, jotka ekana oon löytäny päälleni. Tälle kropalle on vaikea löytää istuvia vaatteita. Mutta niin, en pukeudu muita miellyttääkseni, eikä mua haittais vaikka joku pikkulapsi osoittais kaupassa mua ja huutais äidilleen että KATO RÖLLI!

Tyylitaju ei mihinkään häviä, valtaa saa mukavuudenhalu ja käytännöllisyys.
*Helpompi se on itse pestä tavallinen takki, kuin viedä villakangastakki pesulaan puklun takia
*Paremmat kengät ei ole järkevät rapakoissa hyppiessä
*Kun lasta pitää paljon sylissä, on ihan kiva, ettei housujen vyötärö ole liian matala tai paita lyhyt
*Sama efekti kyykistyessä
*Tyylikkäät vaattee ovat harvoin lämpimiä ja käytännöllisiä

Tuli tosta käytännöllisyydestä vielä mieleen, että toki pitää olla käytännölliset vaatteet, esim. puistoon. Ei oo mitään järkeä palella siellä liian vähillä vaatteilla ja varsinkin kenkien on oltava tosi hyvät.

Mutta sitten kun lähdetään "ihmisten ilmoille" kaupunkiin, niin laitan kyllä siistimpää päälle sekä itselle, että lapsille.
Musta se on aika huvittava näky, jos äidillä on kivat, kauniit vaatteet ja lapsi raahustaa perässä pilkkihaalari ja kypärämyssy päässä.

Pukeutuminen tilanteen mukaan on toisten ihmisten huomioonottamista.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuttu:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuvaemo:
Musta se on aika huvittava näky, jos äidillä on kivat, kauniit vaatteet ja lapsi raahustaa perässä pilkkihaalari ja kypärämyssy päässä.

Se haalari ja kypärämyssy on lapsen huomioonottamista

Ai kuumassa kaupoissa, nimenomaan ei ole.

Meillä ei ainakaan pääse kauppaan suoraan kotiovelta. Myssy otetaan kyllä kaupassa pois ja vetskarit auki

Ei luulis olevan vaikeeta pukea lapselle kauppaan kaksiosaista pukua, jolloin takin saa nopsaan riisuttua. Meillä on ollut aina ns pihapuvut ja ihmistenilmoilla liikkumis toppingit erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:

Ei luulis olevan vaikeeta pukea lapselle kauppaan kaksiosaista pukua, jolloin takin saa nopsaan riisuttua. Meillä on ollut aina ns pihapuvut ja ihmistenilmoilla liikkumis toppingit erikseen.

peesi!

[/quote]

Mutta se kauppamatkan voi tehdä myös lumipenkan kautta möyrien :whistle:

Lainaus meni vähän väärin

"Mutta se kauppamatkan voi tehdä myös lumipenkan kautta möyrien :whistle:

Lainaus meni vähän väärin"
[/quote]

No miten se lumessa möyriminen vaikuttaa asiaan?? Kyllä meillä muksut saa kauppatamineissa elää ja kulkea normaalisti. Pesukoneet on kuitenkin keksitty jo aikaa sitten
;)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
*Tyylikkäät vaattee ovat harvoin lämpimiä ja käytännöllisiä

No ei pidä paikkansa. Ei tyylikkyys tarkota matalia farkkuja ja hörselöpaitaa..

Ja kyllä mun "näkemän" perusteella tyylikkyys karkaa joillakin jonnekin lasten myötä. Onhan se toki helpompi lähteä, kun ei ala pykäämään itseään mitenkään. Mutta kyllä mulla silmät levis ensimmäisessä MLLn kerhossa, kun siellä oli äitiä kukkamekoissa ja marin raitapaidoissa... Joku roti nyt pitäis olla kuitenkin ;)

Itse pukeudun tilanteen mukaan. Jos se tarkoittaa tuulipukua leikkikentällä, niin se on sitten tyylikästä. Jos mennään ihmisten ilmoille, niin kyllä minä löydän kaapista muutakin.

Siis puolustan edelleen lapsen oikeutta pukeutua myös kauppareissulla haalareihin. Ei se kotonaoleva pesukone auta jos lunta on mennyt housujen vyötäröltä sisään niskaan asti. Onhan niitä tietysti henkselihousuja, mutta haalarit on mielestäni lumiojassa kätevämmät. Vänkään vänkään

Se on kumma homma että; kun lähden kauppaan ostamaan vaatetta itselle niin
lapsille sieltä lopulta vaatetta löydän.. Kun aamulla on kiire kerhoon ja saan lapset puettua, huomaan ettei aikaa jää itsensä laittoon..Ehkä sitä aikaa on itselle sitten kun lapset kasvaa isommiksi!

Siis puolustan edelleen lapsen oikeutta pukeutua myös kauppareissulla haalareihin. Ei se kotonaoleva pesukone auta jos lunta on mennyt housujen vyötäröltä sisään niskaan asti. Onhan niitä tietysti henkselihousuja, mutta haalarit on mielestäni lumiojassa kätevämmät. Vänkään vänkään

No ehkä noi on sitten makuasiota. Meillä kyllä henkselihousut on toimineet tasan yhtä hyvin kun haalarit. Eikä ole tarvinnut lapsen kitistä kaupassa kun on niin kuuma haalarit päällä.
Enhän mä itsellenikään laita talvella kauppareissulle pilkkihaalaria. Vaan takin jonka saan riisuttua :whistle:

Minusta se ei ole äidiksi tulosta kiinni vaan iästä. Tyylitaju ei katoa minnekään, vaan muuttuu. Äidiksi tulolla voi olla semmoisia seuraussuhteita, että keskittyy niin paljon perhe-elämään, ettei ajatusta riitä omaan vaatetukseen -mutta sama vaikutus voi olla jos on "mielenkiintoisessa" työssä. Työ ja harrastukset vievät kaiken ajan ja mielenkiinnon. Ihmisen elämässä on ajanjaksoja, joissa tyyli ja oma ulkonäkö jaksaa kiinnostaa muita asioita enemmän. Toki on ihmisiä joiden elämään ulkonäölliset seikat kuuluvat läpi elämän, osa on toisten mielestä ns. pinnallisia toiset vain onnekkaita, jotka ovat ihastuneita klassiseen tyyliin, joka puree aina.
Ihmisen elämästä tulee mielenkiintoista, jos jaksaa välillä tuunata myös itseään, välillä kotiaan, välillä miestään, lapsiaan (niiden pienenä ollessa se onnistuu), TUUNAUS on ihanaa! Autoaan... :p Mitä useampi kohde, sen rikkaampi elämä. ;)

tuli tosta toisesta ketjusta mieleen..

katoa mutta kyllä sitä joskus katsoo hiukan pitkään kun on suht nuori ihminen.
Hän on suht huonosti hoidetun näköinen räjähtäny permanentti otettu vuonna 1800. Vaatteet kun vanhalla mummolla, ei vain mene minun jakeluuni miksi ei voi edes pitää itsestään huolta.
Äitiys ei ole kait sitä että näyttää 20 vuotta vanhemmalta mitä oikeasti on?

Yhteistyössä