Kasvihiusväri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kellään kokemusta kasvihiusväreistä? Olen värjäämässä cultivators deep chest nut värillä hiukseni, alla on punainen hiusväri. Tuleeko ihan sekalainen väri vai mahtaako edes tarttua punaiseen? Vaikka ohjeessa lukee että on odotettava 5-6 viikkoa ennenkuin värjää jos on värjännyt kemiallisilla aineilla ja minulla vasta 4 viikko menossa.

https://www.allergia.fi/kemikaalit/hiusvarit/

Yleisimpiä kasveja kasviväreissä ovat henna, indigo, cassia ja kamomilla. Kasvivärien suosio on lisääntynyt viime aikoina, sillä niiden ajatellaan olevan synteettisiä hiusvärejä turvallisempia. Silti myös kasviperäisissä väriaineissa piilee allergian riski. Kasviväreissä voi lisäksi olla synteettisiä värejä.

Luonnonhenna on valmistettu Lawsonia Inermis-kasvista. Luonnonhennan aiheuttamat kosketusallergiat ovat harvinaisia ja sitä voidaan pitää suhteellisen turvallisena väriaineena. Synteettinen Lawsone voi aiheuttaa herkistymistä ja viivästynyttä kosketusallergiaa.

Kasvivärin INCI-listassa Lawsone viittaa synteettiseen valmisteeseen, kun taas Lawsonia Inermis tarkoittaa luonnonhennaa. Muokatut tummat hennavärit, esimerkiksi ns. ”musta henna” sisältävät PPD:tä, joka on voimakas allergisoiva ja herkistävä ainesosa. Muutkin kasvivärit voivat sisältää PPD:tä tai sen johdannaisia. Mustan hennatatuoinnin ottaneelle ei suositella hiustenvärjäystä.

Kellään kokemusta kasvihiusväreistä? Olen värjäämässä cultivators deep chest nut värillä hiukseni, alla on punainen hiusväri. Tuleeko ihan sekalainen väri vai mahtaako edes tarttua punaiseen? Vaikka ohjeessa lukee että on odotettava 5-6 viikkoa ennenkuin värjää jos on värjännyt kemiallisilla aineilla ja minulla vasta 4 viikko menossa.

tuoteselosteessa on
Tuotteet ovat vegaaneja

toivottavasti kukaan ei kokeile syödä näitä kasvivärejä kuitenkaan, sillä ei nyt ilmeisesti päänahasta ainakaan pitäisi värien imeytyä verenkiertoon .Ehkä kasvivärit imeytyvät ja pitää olla värien myös vegaaneja.

Yhteistyössä