Kästyö immeiset. Villasukista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voit help me jos pystyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voit help me jos pystyt

Vieras
miten se aina tulee se kerroksen kohta niin hyvin näkyviin kun vaihtuu väri... varsinkin siinä kantapään jälkeen kun alkaa kutomaan. Miten jotku saa tehtyä NIIIIIN nättejä sukkia missä se kerroksen vaihtuminen ei näy???

no ku tuntuu että joillaki se ei näy juuri ollenkaan ja mulla tulee hirveen selvästi näkyviin... sen kantapään jälkeen, missä kohassa sen kerroksen pitäs vaihtua? ku joskus tuntuu että siinä tulee jopa kahen kerroksen hyppy sen jälkeen...

Alkuperäinen kirjoittaja berry76:
Mä teen nykyään kantapään 4. ja 1. puikolla olevilla silmukoilla. Näin se kierros vaihtuu siis jalkaterän alla.

Näin minäkin oon aina tehny. Joten ei se siellä jalkapohjassa edes niin haittaa, se kerroksen vaihto. =)

Tässä ohjeessa on selitetty se "piilovärinvaihto" eli www piste knitty piste com kautta ISSUEwinter05 kautta PATTkate piste html ja eikun korvaamaan kirjoitetut merkit, poista myös välilyönnit.

Mäkään en oikein ymmärtänyt selitystäsi. Just sain eilen sukat valmiiks ja aloittelin toisia.. niin juu, mä en neulokaan ku yhdellä langalla. Mulla on sellainen "raitainen" lanka josta tulee eri värejä sukkiin "itsestään". Mä oon kans aika huono tuossa lankojen vaihtamisessa. Mutta siinä ku vaihdat väriä sun pitää tarkkaan kiristää ne langat. Katsoin just ystävääni (joka on huippu hyvä näissä ) ja hän laittoi aina ne langat keskenään solmuun siinä kohdassa missä väri vaihtui. Niin pysyi hyvännäköisenä ne vaihtokohdat...

okei, eli siis...ku oon kutonu 1 2 ja 3 puikot niin alan siitä tekeen 4 ja 1 kantapään... täytyypäs kokeilla vielä tuota.

mä oon pari kertaa tehny niin että oon tehny toisessa sukassa toiselle puolelle sen sauman, eli ku sukat jalassa niin jalan sisäsyrjässä olis ne saumat.. mut miten lapsiki osaa laittaa ne sit oikein, että oikeessa jalassa on oikee sukka.. :D toi on varmasti parempi toi alle tehä tuo sauma

tuossa linkissä tosiaan sanottiin, mutta ku vielä osais suomeksi...

http://www.knitty.com/ISSUEwinter05/PATTkate.html

Kate is knit in the round, and has lots of stripes. You may want to do the famous "jogless join" to avoid that little "step" that happens when you switch colors while working in the round. To do this, work one round in the new color. On the first stitch of the second round, pull the stitch below that first stitch (in the old color) up onto the left needle and knit it together with the stitch in the new color. Keep knitting in the new color. Lovely.

Alkuperäinen kirjoittaja Voit help me jos pysyt:
To do this, work one round in the new color. On the first stitch of the second round, pull the stitch below that first stitch (in the old color) up onto the left needle and knit it together with the stitch in the new color. Keep knitting in the new color. Lovely.

siis äskeiseen

Yhteistyössä