Kastelahja ideoita, ei perinteisiä lusikoita,valokuvakehyksiä...

Me annettiin viime nimiäisissä lahjaksi lampaan näköinen säästölipas ja siitä kyllä lapsen vanhemmat tykkäs kovasti :) Tosin tuokin taitaa olla aika perinteinen kuitenkin.


Tällanen

joskus aikoinaan mun serkun esikoisen ristiäisiin neuloin vauvalle lämpimän peiton ja siitä serkun vaimo tykkäsi kans tosi paljon (on itse omien sanojensa mukaan ihan surkea käsitöissä ja siksi tosi ihana että sai itsetehdyn tuotteen).
 
Tollaisen lampaan annoin omalle kummitytölle + kuvakehyksen.

Mutta yksi kiva lahja tytölle ovat kastehelmet. Voi käyttää koruna jo lapsena, mukaan tulee lisähelmet, joilla voi pidentää sitten kun kasvaa isoksi.
 
Meiän poitsu sai kummitätinsä itse tekemän tilkkutäkin, oli (ja on) ihan mieletön. Tosi kauniista kankaista. Näitähän voi ostaa valmiinakin, jos et itse ompele.

Me vietiin yhdelle kummilapselle sellainen ihana pupu-valo. Näitä voi ostaa vaikka kaunispienielämä -shopista. Siellä on muutakin kivaa lahjaideaa :)
 
"mie"
viimevuonna kummitytön kastelahjaksi hiusharjan, ja rasian, johon saa laitettua talteen pienen hiustupsun, vaikka ensimmäiseltä hiustenleikkausreissulta. Oli tosi kaunis, samaa materiaalia kuin kummilahjat yleensäkin, ja harjassa oli vielä tilaa nimelle, syntymäajalle, ym... oli kyllä mieluinen lahja lapsen vanhemmille ainakin.

Edelliselle kummilapselle vein lahjaksi sukupuu valokuvakehyksen, on siis puun muodossa, ja oksilla roikkuu pieniä kehyksiä, johon saa laitettua valokuvat aika monta sukupolvea taaksepäin.
 
"Kummi"
Meidän lapsi on itse saanut ja ollaan myös itse annettu kummilapselle sellainen kummilahja-setti mihin kuuluu se sellainen hopeinen "pötkylä" ( :D ) mihin voi laittaa kastetodistuksen sisälle ja siinä setissä tais olla mukana myös omat rasiat ensimmäiselle hiuskiehkuralle ja ekalle hampaalle :) Tuo setti on mun mielestä tosi kiva. Siihen pötkylään voi sitten kaivertaa lapsen nimen, painon, pituuden ja syntymäajan :)
 
"erg"
Kaikki kultasepänliikkeestä saatavat härpäkkeet on ihan hirveitä! Kuten tuo sukupuu ja kastepötkylä... No toi säästöpossulammas on kyllä kiva. Me saatiin kastesormus tytölle enkä mä ole sille käyttöä keksinyt. Ehkä joskus.

Tilkkupeitto olis ihana ja meillä käytännöllisimmäksi osoittautui Baby Björnin iso potta.
 
"vieras"
Meillä on kovasti tykätty itse tehdyistä neulevaatteista, jos olet kerran käsityöihminen. Villapuku vaikka seuraavaksi talveksi. Itse arvostaisin kovasti vaikka valokuvastudion lahjakorttia, meillä on lapset olleet kuvissa kastemekossa.
 
Minni harmaana
[QUOTE="erg";26372734]Kaikki kultasepänliikkeestä saatavat härpäkkeet on ihan hirveitä! Kuten tuo sukupuu ja kastepötkylä... No toi säästöpossulammas on kyllä kiva. Me saatiin kastesormus tytölle enkä mä ole sille käyttöä keksinyt. Ehkä joskus.

Tilkkupeitto olis ihana ja meillä käytännöllisimmäksi osoittautui Baby Björnin iso potta.[/QUOTE]

Minäkin ostin tuon kastesormuksen ja sitä voi äiti pitää kaulaketjussaan ja lapsi isompana.
 
"vieras"
Minäkin ostin tuon kastesormuksen ja sitä voi äiti pitää kaulaketjussaan ja lapsi isompana.
Entäs jos äiti ei pidä minkäänmallisia ketjuja itseään kiusaamassa?

Kastesormus on typerimpiä lahjoja mitä on.

Itsetehty köllöttelypeitto on hyvä. Jos lapsi on perheensä ensimmäinen, niin ensimmäiset duplot, ne lelu- ja helistinmallit, ovat takuuvarma klassikko.
 
Meillä kaikki tytöt ovat saaneet kastelahjaksi kummiltaan kaulakorun. Kaksi ekaa saivat kultaisen pienen riipuksen ja kultaisen ketjun, mutta tuo kolmas sai kalevalan talon sydämen.:heart: Oli mielestäni ihanan persoonallinen lahja. Vahva ketju ja tuo tyttö on tykännyt niin, että haluaisi käyttää sitä joka päivä, mutta kovan menon vuoksi annan käyttää vain juhlissa. :D
 
"vieras"
Minäkin ostin tuon kastesormuksen ja sitä voi äiti pitää kaulaketjussaan ja lapsi isompana.
Enpä ole vielä kohta 11 vuoteen kyseistä sormusta kaulassani roikuttanut, eikä ole tytölläkään ollut mitään kiinnostusta käyttää sitä. Tai joskus 3 vuotiaana kokeili, saisiko sen sormeen menemään. Parempi hankkia oikea kaulakoru kuin tuomoista roinaa.

Käytännönläheisemmät jutut on yleensä parhaita lahjoja. Jos on esikoislapsesta kyse, niin kannattaa harkita lasten astioden hankintaa, esim. muumi-astiastossa (se lasten malli pahvilaatikossa) arvokin varmaan säilyy ja lautanen on tosi hyvän mallinen syömään opettelevalle, paremmin sellainen on toiminut kuin imukuppilautaset tai muoviset lastenastiat. Pentikillä löytyy ihan vastaavia tuotteita. Ainahan on mahdollista, että tuollaiset hajoavat käytössä, mutta ovat olleet kyllä yllättävän kestäviä.
 
"höh"
Aika monta jossia tässä helmiasiassa. Meillä ei saataisi pidettyä mitenkään niitä edes tallessa ensimmäistä 15 vuotta.

Hyvä kastelahja olisi myös ruskovillan vaatekerta (body, housut ja hatu) tulevalle vuodelle.
 
joo-o
No se onkin sitten vanhemmista kiinni säilyykö arvokkaat asiat. Tuskin sen kummemmin säilyy ehjänä/tallessa satukirjat, muut korut, kummilusikat jne jos ne lasten vastuulle annetaan. :)
 

Yhteistyössä