Kassatäti valitti, kun maksoin kymmenen euron ostoksen kolikoilla.........

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ööh........
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

ööh........

Vieras
Halusin tyhjentään lompakkoni kolikoista, joten laskeskelin kassalla kolikoita, että tuli 10e. Kassalla oli nuorehko nainen varmaan joku opiskelija alle 20v. No kun sain vihdoin lasketuksi, niin tämä nainen sanoi: "Toit varmaan laskimen mukanasi!" Ja ei mitenkään kiltisti vaan aika hyökkäävästi tiuskasi mulle tän. Sanoin sitten ite: "Sinunhan se pitäisi kantaa sitä laskinta mukanasi. Nimittäin tuossa nutturaisen hiuskutrisi alla pitäisi olla laskin" No tämä kassatäti ei enää vastannut mitään vaan laskeskeli tovin niitä pennosiani. Katsoin oikein kellosta, niin hänellä keski kauemmin kuin minulla! Kun hän oli laskenut ne, niin hän laittoi rahat kassaan eikä puhunut enää mitään minulle. Lähdin siis hölmistyneenä, mutta ylväästi pois kassalta. Ei edes heippoja sanonut! Onneksi vanhempi rouva, joka oli toisella kassalla sanoi minulle moikka. :)

no asiatonta käytöstä kassalta toki tuollainen on. josku itseeni ärsyttää, kun on pitkät jonot, ja joku tulee kassalle lyö kauhean kasan kolokoita ja sanoo, että ota noista, että saan vähemmäksi noita kolikoita. sitäki kannattaa miettiä, milloin niillä kolikoilla maksaa. oikea aika ei ole se, että kassalla on jotain liki 20 odottamassa vuoroaan

No oli kyllä huonoa asiakaspalvelua. Mä olen kans kassalla eikä kukaan noin suurta summaa ole kolikoina antanut, mut joskus olen asiakkaan kädestä suoraan laskenut pikku kolikoista sopivaa summaa ja muutenkin. Enkä todellakaan tiuski vaan hymyilen ja juttelen ystävällisesti.

No kyllä mullakin meni kassalla normaalia kauemmin laskiessa isoa määrää kolikoita, koska ne täytyy laskea oikein! Muuten joutuu aloittamaan alusta tai lyö väärän summan kassaan. Vähän huolettomammin laskee aina nopeammin, kun "toi tarkistaa ne kumminkin.."

Ja oikeesti ei ole kovin kivaa tyhjentää sitä säästöpossua kassalle, sitä varten on pankit olemassa :) kassallahan on koko työvuoro aikaa, mutta sillä jonolla sun takana ei välttämättä ole.

[QUOTE="sasa";25157710]Kolikot ovat käypää valuuttaa. Kaupoissakin.[/QUOTE]
nimenomaa! Saan maksaa kolikoilla niin paljon kun haluan! Turha valittaa, sillä itseppä annatte niitä kolikoita meille.

[QUOTE="sasa";25157710]Kolikot ovat käypää valuuttaa. Kaupoissakin.[/QUOTE]

Tottakai kolikoilla saa maksaa, mutta itseasiassa kassankaan ei tarvitse ottaa vastaan esim. 10 euron ostosta 5 senttisillä maksettuna, kuin ei myöskään tarvitse ottaa vastaan monen sadan euron seteliä jos ostos maksaa euron. :) silloin voi ystävällisesti ohjata lähimpään pankkiin..

[QUOTE="vieras";25157721]nimenomaa! Saan maksaa kolikoilla niin paljon kun haluan! Turha valittaa, sillä itseppä annatte niitä kolikoita meille.[/QUOTE]

Maksa vaan, mutta ei kaikki kaupat ota vastaan suuria määriä pikkuhiluja. Aina tietysti voi yrittää.

Mä en ole varma, kuulinko eilen Lidlin kassalla oikein. Ostin hollantilaisia terttutomaatteja, ja kassatäti kysyi kassalla, kumpia ovat. Vastasin, että hollantilaisia. Kassatäti alkoi mutisemaan itsekseen, että pussissa olevat tomaatit ovat eri kokoisia, ja lopusta en saanut selvää kun nieli osan sanoistaan. Eli en ole varma, yrittikö vihjata minun laittaneen pussiin sekaisin hollantilaisia ja suomalaisia tomaatteja, ja mumisiko itsekseen jotain yleistä tomaateista. Kun en ollut varma, totesin tädille vain, että ne kaikki tomaatit todella ovat suomalaisia.

Jos kassatäti vihjasi minun yrittävän tomaattivilppiä, olisin halutessani voinut järjestää hänet ikävyyksiin ihan todella. Näitä asioita on hyvä miettiä, ennen kuin alkaa kassalla syyttelemään asiakkaita.

[QUOTE="vieras";25157740]Eivät ota???? Miten he voivat hylätä maksavan asiakkaan?[/QUOTE]

Jotkut ottaa, jotkut ei. Kaupan päätettävissä. Meillä ohjeistus oli että ei tartte ottaa, sen aikaa kun sä ehdit laskemaan yhden hilunsa kassalle kiikuttaneen asiakkaan rahoja, ehtisit palvelemaan monia muita maksavia asiakkaita :) Toisekseen, tällä vähän hillittiin sitä ettei kukaan tosiaan tule tyhjentämään sitä säästöpossuaan kassalle, sekun on pankin hommaa ja pankkikin ottaa siitä maksun.

Ei minua haittaa itseäni vaikka kuinka pienillä maksaa. Siitähän minulle maksetaan. Enemmän varmaan häiritsee muita asiakkaita.
Aikaa minullakin menee, koska pitää tosiaan olla oikein laskettu.
Aika huonoa asiakaspalvelua tuo oli, koska kolikoilla saa maksaa. On tyhmää äreillä asiakkaalle jos hän tekee niin kuin saakin tehdä.

Mä en ole varma, kuulinko eilen Lidlin kassalla oikein. Ostin hollantilaisia terttutomaatteja, ja kassatäti kysyi kassalla, kumpia ovat. Vastasin, että hollantilaisia. Kassatäti alkoi mutisemaan itsekseen, että pussissa olevat tomaatit ovat eri kokoisia, ja lopusta en saanut selvää kun nieli osan sanoistaan. Eli en ole varma, yrittikö vihjata minun laittaneen pussiin sekaisin hollantilaisia ja suomalaisia tomaatteja, ja mumisiko itsekseen jotain yleistä tomaateista. Kun en ollut varma, totesin tädille vain, että ne kaikki tomaatit todella ovat suomalaisia.

Jos kassatäti vihjasi minun yrittävän tomaattivilppiä, olisin halutessani voinut järjestää hänet ikävyyksiin ihan todella. Näitä asioita on hyvä miettiä, ennen kuin alkaa kassalla syyttelemään asiakkaita.

Miksi huijasit, että tomaatit ovat suomalaisia jos ne kerta olivat hollantilaisia?

Muistelen niitä muutamaan kertaa kun on se säästöpossu pitänyt tyhjentää ruokakauppaan : /

Jos siinä kohtaa olis loppujono alkanut irvimään ja räyhäämään olis varmana tullut itku.

Helkatti, rahaa se on sekin ja ärsytyksen aiheita riittää jokaisella.

[QUOTE="vieras";25157762]Miksi huijasit, että tomaatit ovat suomalaisia jos ne kerta olivat hollantilaisia?[/QUOTE]

Sori nyt, mutta minulla on onneksi mahdollisuus ostaa kaupasta ilman huijaamista mitä haluan. Eli ei tarvitse varastaa.

Niin, siis luonnollisesti totesin, että ovat hollantilaisia.

[QUOTE="moi";25157755]Eipä ole suoraan sanottuna tullut mieleenkään ohjaata asiakasta pankkiin jos maksaa pienen ostoksen satasella tai laskettaa kymmensenttisillä viiden euron ostoksen.[/QUOTE]

No niinkuin sanoin, joka kaupalla on eri tavat. Mutta jos mä olisin antanut maksaa euron ostoksen 100€:n setelillä esim. heti aamusta, niin mulla olis mennyt puolet pohjakassasta vaihtorahoina. Toisaalta se joka maksaa sen 10€:n ostoksen 5 senttisillä jouluruuhkassa, haittaa ihan törkeästi muiden asiakkaiden palvelua joten hänen hiluistaan tuli kohteliaasti kieltäytyä. Tilannetajua toki. Kyllä mäkin voin ne 10 senttiset ottaa 5 euron ostoksesta jos esim. ei ole jonoa :)

Alkuperäinen kirjoittaja ex-myyjä;25157724:
Tottakai kolikoilla saa maksaa, mutta itseasiassa kassankaan ei tarvitse ottaa vastaan esim. 10 euron ostosta 5 senttisillä maksettuna, kuin ei myöskään tarvitse ottaa vastaan monen sadan euron seteliä jos ostos maksaa euron. :) silloin voi ystävällisesti ohjata lähimpään pankkiin..

Ääripäät tietysti asia erikseen.

Yhteistyössä