Käsityöihmiset hohoi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja as if
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

as if

Aktiivinen jäsen
23.08.2007
18 068
4
38
Onks olemassa jotain kangasta josta vois leikata itse kuvioita ja sen saisi silittämällä kiinnitettyä toiseen kankaaseen? Siis vähän niinkun silityskuvia mutta isoa yksiväristä kangasta.
Ja jos on olemassa niin mistä löytää ja millä nimellä?

Mun pitäis askarrella aika monta paitaa joihin tulee selkään nimet ja numerot ja silittäminen tuntuis kovasti helpommalta vaihtoehdolta kuin ompeleminen. Riittää kun pari pesua kestäis, ei siis tuu mihinkään monen kuukauden urheilukäyttöön.

Toinen vaihtoehto olis joku tekstiilitussi? Onks sellaisia olemassakaan ja kestääkö kastumisen leviämättä yms yms yms?

Mä oon niin tajuttoman ulkona tällaisista jutuissa ettei tosikaan :D

Kangastusseja löytyy ja sit on sellaista kakspuoleista tukikangasta, jolla saa kätsysti "liimattua" toista kangasta toisen päälle. Johki käsityöliikkeeseen vaan kyselemään. Tuo tukikangas oli muistaakseni jotain aplikointikangasta nimeltään.

[QUOTE="äiti";26419066]Kangastusseja löytyy ja sit on sellaista kakspuoleista tukikangasta, jolla saa kätsysti "liimattua" toista kangasta toisen päälle. Johki käsityöliikkeeseen vaan kyselemään. Tuo tukikangas oli muistaakseni jotain aplikointikangasta nimeltään.[/QUOTE]

en usko että tukikangas pysyy kiinni pesussa, jos ei surruttele siksakilla reunoja.

Mites ne semmoiset paikkakankaat?

Siis semmoisia joilla paikataan puhkikuluneita ulkohousujen polvia jne? Ne menee ihan vaan tarralla paikoilleen, eikä varmasti irtoa.

en usko että tukikangas pysyy kiinni pesussa, jos ei surruttele siksakilla reunoja.

Olet oikeassa. Tuolla kankaalla on kyllä helppo tehdä apikointeja, kun kuva pysyy itsestään paikoillaan ja siitä vaan tikkaa päälle.

Sabloona ja kangasvärit on yksi tapa tehdä isompi määrä samaa kuviota ja jälki on näyttävämpi ja kestävämpi kuin tekstiilitussilla tehty. Sabloonan voi tehdä vaikka piirtoheitinkalvosta (ennen ainakin niitä myytiin kirjakaupoissa yksittäin) saksilla tai mattoveitsellä leikaten.

Tekstiilitussit pysyy kyllä siinä vaatteessa, jotkut voivat haaleta pesujen myötä.

Yksi vaihtoehto on ostaa printteriin siirtokuvapapereita ja tulostella ne ja silittää vaatteeseen kiinni.

Yhteistyössä