Karvaton vaiko karvat

Eli kuinka teille synnyttäneille on tuo ohjeistus annettu? Onko kätilö/neuvola/ lääkäri sanonut mitään siitä, että täytyykö alapään karvoitus ajaa pois vai ovatko synnärillä jo ajelleet?

Onko ne sitten tiellä, jos joudutaan ompelemaan vai?

Mikä on yleinen käytäntö, missäpäin tarvinnut olla ajeltuna?

Kätilö ajeli synnytyksen edetessä mahdollisen leikkaushaavan alueelta. EI lapissa ainakaan neuvolassa kehotettu eikä kielletty, eli koko asiasta ei puhuttu. Ei se kiusallista ollut, mutta olisin voinut hoidella senvalmiiksi, kun kerta olin sitä ennalta miettinyt. Jotenkin "unohtui" kaiken tohinan keskellä.

karvaton
Kaksi aiempaa synnytystä (-99 ja -03) menin kilman karvojani, joten ei siellä tavinnut ajella. Nyt kolmatta odotellaan melko loppsuoralla, ja edelleen olen pysynyt karvattommana-linjalla, joten ilman mennään. =) B)

Jos aiotte ottaa intiimikuvia synnytyksestä, niin kannattaa ajella karvat pois. Aivan kammottavan näköisiä ne kuvat, joissa alapää on ihan karvareuhka. Ne tuhruiset karvat näyttää järkyille.

Fotoäippä
Joo tänään taas katseltiin synnytyskuvia, niin tosiaan koko operaatio olisi erilaisen näköistä karvojen peittäessä paikat. Mies ajeli karvani raskauden lopussa, kun en enää itse yltänyt sinne :snotty:
Nyt toista odottaessa sama paljas muoti miellyttää itseänikin, miehestä puhumattakaan :kieh: :)

Kiitti teille vastanneille.

Täälläkään ei olla edes vihjastu sinne suuntaan, mutta voisihan noita vaikka hiukan lyhentää saksilla. Mitään posliinia en halua edes.

Ja se joka uskaltaa kuvan sieltä päästä ottaa niin saa silmänsä mustaksi varmasti. Heh. Eli kuvauksellista puoltakaan ei tarvii siis pelätä...

Mutta varmaan eri käytäntö joka paikassa?!

toinen ajatus
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2006 klo 11:10 ajatus kirjoitti:
Eiköhän se vähemmän karvaton tai siistitty ole kätilölle yms. henk.kunnalle parempi vaihtoehto. ;)
Hlökuntaako sinne mennään miellyttämään..... :eek: Eiköhän sinne saa mennä jokainen sellaisena kuin on, eikä todellakaan tarvi alkaa ajelemaan kätilöitä varten, jos karvojen ajelua ei muutenkaan harrasta.

Itse koin paljon hygienisemmaksi kun olin jo kotona itse siistinyt alapääni lähes karvattomaksi...Jälkeen päin huomasin salista otetuista kuvista että kätilöllä oli partakoneenterä valmiina pöydällä jos olisi ollut tarve leikellä tai ommella,mutta kun repeämiä tai epparia ei tullut,eikä täten siis tikkejäkään niin olisi kai ollut sama vaikka olis mennytkin ihan luonnontilassa :D
Toisaalta nyt tämän jälkivuodon kanssa elellessä on mukavempaa ja jotenkin paljon siistimmän tuntuista kun ei kasva villat housuissa :D

Mutta eikös se ole muutenkin hygienisempää? Yök, jos verta tarttuu ja kuivuu karvoihin muutenkin synnytyksen jälkeen :/ No, makunsa kullakin, mutta itse pidän tuolta alhaalta aina muutenkin posliinia ja mies tykkää ;) Omasta mielestäni siistimpää ja aion myös ajella loppuun asti. Edessä on pieni tupsu, mutta ihan alhaalta kokonaan pois.

kätilö
Alan ammattilaisena voin sanoa et meitä ei todellakaan kiinnosta oletko ajanut, pätkinyt, nyppinyt vai vaan kasvattanut karvasi. Kyllä se äiti ja lapsi on etusijalla. Eikä niitä alapää kuvia suositella edes perhealbumiin ettei siltä isukilta mee lopullisesti halut. Ja synnytyksen jälkeen veriasiat hoituu samalla viisii kuin menkkojenkin aikana. Kiristäviä tikkejäkin voi joskus poistella jopa neuvolan terkkari. Koittakaahan jaksella

kolmas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2006 klo 11:26 toinen ajatus kirjoitti:
\
Eiköhän se vähemmän karvaton tai siistitty ole kätilölle yms. henk.kunnalle parempi vaihtoehto. ;)
Hlökuntaako sinne mennään miellyttämään..... :eek: Eiköhän sinne saa mennä jokainen sellaisena kuin on, eikä todellakaan tarvi alkaa ajelemaan kätilöitä varten, jos karvojen ajelua ei muutenkaan harrasta.
no eipä tartte kätilöitä ajatella joo-o.jätä vielä p.ersekkin pyyhkimättä.pahako toi on jos henkilökuntaakin vähän aattelee?ihme aattelua toi..

toinen ajatus
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.10.2006 klo 23:43 kolmas kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2006 klo 11:26 toinen ajatus kirjoitti:
\
no eipä tartte kätilöitä ajatella joo-o.jätä vielä p.ersekkin pyyhkimättä.pahako toi on jos henkilökuntaakin vähän aattelee?ihme aattelua toi..
Itselläni on kuitenkin tapana pyyhkiä, tässähän oli kyse siitä, ettei ole mikään pakko alkaa karvojaan ajelemaan, jos ei ole sitä ennenkään harrastanut, tai ei pysty viimeisillään. Ja kuten tuossa edellä kätilökin sanoi, se on heille sama onko karvoja vai ei. Toki jos sulla on tapana käydä vessassa kuittaamatta, niin eihän sitäkään tarvitse kenenkään mieliksi opetella :snotty: :x

En ajanut ja synnytyksessä kätilö kysyi luvan saada ottaa ylimääräisiä epparin ja ompelun tieltä. Lisäksi; ainakin oman tietoni (terv.alalla) mukaan karvojen ajelu ylipäänsä miltään leikkausalueelta päivää kahta ennen altistaa leikkausalueen tulehdukselle herkemmin kuin jos ne leikataan juuri ennen tmp.tta.

Ps. olen ihmetellyt heitä,jotka ajavat karvat alapäästä;eikö teillä tule päivässä sinne sänki kuin santapaperi? :eek: :/

kätilö
\
Synnärin henkilökuntaan kuuluvana täytyy kommentoida. Tulitpa karvaisena tai karvattomana, niin ei niitä sinun karvojasi kukaan henkilökunnasta katsele. Tai siis huomio on kiinnittynyt ihan johonkin muuhun kuin karvan mittaan... :D

Meille
sanottiin valmennuksessa, kun käytiin tutustumassa synnytyssaliin... Että se karvojen ajelu kuului 80-luvulle ja nykyään sitä pidetään aivan vanhanaikaisena, vaikka jotkut sairaalat vielä niin tekevätkin. Mutta sen katsotaan olevan loukkaavaa...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.10.2006 klo 12:56 ruutis kirjoitti:
En ajanut ja synnytyksessä kätilö kysyi luvan saada ottaa ylimääräisiä epparin ja ompelun tieltä. Lisäksi; ainakin oman tietoni (terv.alalla) mukaan karvojen ajelu ylipäänsä miltään leikkausalueelta päivää kahta ennen altistaa leikkausalueen tulehdukselle herkemmin kuin jos ne leikataan juuri ennen tmp.tta.

Ps. olen ihmetellyt heitä,jotka ajavat karvat alapäästä;eikö teillä tule päivässä sinne sänki kuin santapaperi? :eek: :/
Olen ajellut jo vuosia - jopa joskus mieheni on ajellut, on kiihottavaa esileikkiä ;) Mutta siis ei tule santapaperia. Toki karva kasvaa, mutta on suht pehmeää. Ja välillä se toki kasvaakin enemmänkin, jos ei jaksa/ehdi tarpeeksi usein ajella. Kokonaisuudessaan paljon puhtaampi olo ja kai se tietysti on tottumuskysymys, mutta joskus nyt kun antaa karvan kasvaa enemmänkin, tulee tosi likainen ja haiseva olo, yöks :/ Makunsa kullakin, mutta minä tykkään suht paljaasta ja aion mennä myös paljaana synnyttämään.

Yhteistyössä