Niin, ei millään pahalla eikä sormella osoittaen, mutta luuletko oikeasti, että kaikki nuo täällä erinäköisissä pinoissa kirjoittavat harmaat "kätilö" nimimerkit ovat kaikki kätilöitä? On varmasti oikeastikin, mutta varmasti myös bluffia. Sitä saa aina (tai kuvittelee saavansa) painoarvoa viestilleen kun yrittää laittaa natsoja. Sen olen joka tapauksessa oppinut, että niin monta on mielipidettä ja katsantokantaa, kun on kätilöä, neuvolantätiä tai lekuria - ainakin näiden palstajuttujen mukaan.Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2006 klo 21:27 swerfiel kirjoitti:tosi kiva kuulla kätilöidenkin avaavan suunsa täällä! Mahtavaa! Terveen maalaisjärjen pilkahdus meille sekopäille odottajille...
t: kätilöopiskelija
Peesi. Itseasiassa eipä ole tullut edes mieleen että tämäkin olisi jollekin ongelma, tai olen jotenkin kuvitellut että alapääkarvojen siistiminen/pois ajaminen olisi yhtä itsestäänselvyys naisille kuin kainalo-&säärikarvojenkin ajelu.. Ja todellakin synnyttäessä on vähän muut asiat päällimmäisenä.Alkuperäinen kirjoittaja 19.10.2006 klo 07:34 oma valinta kirjoitti:Kun on tullut oltua yli 10 vuotta ilman karvoja, niin niiden kasvattaminen takaisin ei olekaan ihan itsestään selvyys. Kokeilin jo ennen raskautta, mutta luovuin ajatuksesta melko pian.
Nyt toista odotellessa aion pitää vielä pitkään tämän itselleni sopivan paljaan "muodin". Ja uskoisin että kätilöille ym. henkilöille tämä on karvat/-karvattomuus on aivan sama.
Tarkottaapi varmaan sitä, kun ennen muinoin (liekö joillakin sairaaloilla/kätilöillä vieläkin) on ollut tapana ajella ne karvat automaattisesti ensin kokonaan pois. Onhan se vähän outo, jos jollakin on karvat aina ollut ja sitten vetästään siiliks, ja jos vielä ilman tarvetta. Kyllähän ne ennen mahd. ompelua sitten saa pois jos tarvitsee. Ja kun sektioonkin on joskus/joiltain ajeltu koko alapää paljaaksi, mikä on aivan ihmeellistä/tarpeetonta.Alkuperäinen kirjoittaja 19.10.2006 klo 10:43 Karvat pois kirjoitti:En ymmärrä miten karvojen ajelu on ihmisoikeuksien vastaista?
Mulla tikattiin karvainen ja joitan karvoja oli jäänyt tikkien väliin.
Ei tuntunut hyvältä.
Mua rupes niin naurattaa tää sun teksti, siis hyväntahtoisesti. Mulle ei oo tehty sektioo, olen synnyttäny pari tenavaa alakautta, ja ajellu myös aina ihan viimeisillään "kiitoradan", niinku on ollu jo viimiset 10 vuotta. Tää oli jotenki niin huvittava juttu. Mä en kans siedä majavia. Käyn uimassa aika pal ja olis jatkuvasti kuollu minkki uikkareissa ellen tekis asialle jotain.Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2006 klo 13:42 mona2 kirjoitti:Mua kiellettiin ajamasta ennen sektioon menoa. Siinä on kuulemma joku infektioriski. Ajavat kuulemma sitten sairaalassa juuri ennen leikkausta. On ollut nyt vähän sukkela olo, kun on kauhea karvalakki tuolla alhaalla ja on tottunut pieneen kiitorataan... No onneksi se majava hätistetään sieltä jo huomenna..