Kärsiikö vastasyntynyt joskus nikotiinin vieroitusoireista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelen

Vieras
Siis jos äiti on polttanut koko raskauden ajan ja sitten vauva saakin pullosta maitoa eikä nikotiinialtistusta enää tule?

Kaveri poltti koko raskausajan ja ei imettänyt ollenkaan. Lapsi on hyvin itkuinen ja levoton :(

No mie kuulin kerran että vauvaa ois hoidettu just noiden vieroitusoireiden takia ja jopa imetty keuhkoista tervaista limaa pois. Tää oli mun vanhempien entinen naapuri joka oli itse asian kertonut. Vetikin kyllä varmaan pari askia tupakkia päivässä raskaana ollessaan :kieh:

Kyllähän sen periaatteessa pitäs saada
Miä poltin raskausajan, eikä kukaan huomauttanut pojan syntymän jälkeen (esim. sairaalassa), että sillä olisi vierotusoireita, enkä itse huomannut
Todella rauhallinen vauva

Eiköhän se ole ihan tunnettu tosiasia (lääketieteellinen) että kärsii.

Tuttavan luona katselin sivusilmällä telkkaria missä oli videokuvaa vastasyntyneestä lapsesta, narkkarin lapsi...ei perkele sentään että teki pahaa katsoa.

Se lapsi vapisi ja tärisi kuin kaatumatautinen. Jalat, kädet, koko ruumis sätki edes takaisin.

Mä tiedän yhden äidin joka poltti ihan koko raskausajan. Se ei edes yrittäny lopettaa. Raskausaikana jo päätti ettei meinaa imettää, mieluummin vetelee röökiä..

Sairaalassa sitten sanoivat tälle äidille että lapsikin on sitten nikotiiniriippuvainen. Hänelle annettiin tarkat ohjeet siitä, kuinka hänen täytyy vauvaa syöttää. Eli suunnilleen viikon ajan hänen piti lypsää tätä nikotiinimaitoa itsestään ja sekoittaa korvikkeeseen, rintamaidon määrää hiljalleen vähennettiin. Eli vauva piti vieroittaa nikotiinista..

Tuo tupakanpoltto raskausaikana saattaa tutkimusten mukaan aiheuttaa lapselle kyllä myöhemmin tuota levottomuutta, itkuisuutta, koliikkia ja myöhemmällä iällä voi koulussa olla oppimisvaikeuksia.

olen nähnyt myös levottoman vauvan, jota imetti tupakoiva äiti. Eli vaikka nikotiinialtistus jatkui ei vieroitusoireet hävinneet. Lapsi veti itseään kaarelle äidin syöttäessä ja kiljui :(

Mulle taas sanottiin että sitä tupakkaa pitää oikeesti polttaa paljon että sitä riippuvuutta tulee. Toki nikotiini kulkee myös vauvaan mutta suurempi ongelma on se hapenkulku nimittäin yhdestä tupakasta vauvan hapensaanti heikkenee pariksi tuntia. Tosin häveten sanon että ite poltin molemmilta viitisen tupakkaa päiväs eikä kumpikaan ole ollut levoton taikka koliikki vauva.. Mitenkään en sitä tyhmyyttä ala puolusteleen ja kiitän onnea että terveet lapset on vaikka niin vastuuton olin molemmista. Heikko olen ku en pystynyt lopettaan mutta olen tyytyväinen siihenki että vähensin 10llä tupakalla päivässä..

Alkuperäinen kirjoittaja :/:
Mulle taas sanottiin että sitä tupakkaa pitää oikeesti polttaa paljon että sitä riippuvuutta tulee. Toki nikotiini kulkee myös vauvaan mutta suurempi ongelma on se hapenkulku nimittäin yhdestä tupakasta vauvan hapensaanti heikkenee pariksi tuntia. Tosin häveten sanon että ite poltin molemmilta viitisen tupakkaa päiväs eikä kumpikaan ole ollut levoton taikka koliikki vauva.. Mitenkään en sitä tyhmyyttä ala puolusteleen ja kiitän onnea että terveet lapset on vaikka niin vastuuton olin molemmista. Heikko olen ku en pystynyt lopettaan mutta olen tyytyväinen siihenki että vähensin 10llä tupakalla päivässä..

Noh se on hyvin tehty jo =)
En minä nyt syyttäisi tupakoivaa äitiä *vastuuttomaksi* sentään.
Se on ehkä liian rankasti sanottu :\

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Eiköhän se ole ihan tunnettu tosiasia (lääketieteellinen) että kärsii.

Tuttavan luona katselin sivusilmällä telkkaria missä oli videokuvaa vastasyntyneestä lapsesta, narkkarin lapsi...ei perkele sentään että teki pahaa katsoa.

Se lapsi vapisi ja tärisi kuin kaatumatautinen. Jalat, kädet, koko ruumis sätki edes takaisin.

45 minuuttia keskiviikkona, aiheena juuri tuo vastasyntyneiden vieroitusoireet, siis huumeista johtuvia. Kamalan näköinen oli mainos siitä ohjelmasta kun näytettiin pienet tärisevät jalat :´(

Yhteistyössä