Kärsiikö lapset jos...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuis on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuis on

Vieras
vain ja ainoastaan äiti on se joka lasten kanssa touhuaa?
Hoitaa käytännönasiat,vie kerhoon,ottaa osaa kaikkeen lasten touhuihin?
Mietityttää vain että miten lapset asian käsittelee???
Mies töissä paljon eikä näin ollen sitten jaksa paljoa heidän kanssa touhuta?

Eikö sen nyt oo loogista et äiti hoitaa ne juoksevat asiat kun kerran on kotona lasten kanssa ja isä töissä? Eiköhän se oo niin melko varmasti kaikkialla muuallakin. Illat on sitten asia erikseen kun mies on kotosalla, mutta arkisin ja päivisin on enemmänkin kuin normaalia että äiti on huushollin kingi.

Meillä minä lähinnä hoidan käytännön juttuja lasten kanssa, kuten harrastukset, yöheräilyt, päivärutiinit. Mutta mies töiden jälkeen ( kaksivuorotyö ) leikkii, hassuttelee ja "riehuu" lasten kanssa. =) Minun leikit on lähinnä pelien pelaamista, laulelua, lukemista, askartelua, värittämistä, leipomista, ruoanlaittoa jne. =) Mies sitten hoitaa barbileikit, lääkärileikit, autoleikit, salapoliisileikit... :D

Minä en ymmärrä, miten yleensä sellaisissa perheissä, joissa äiti on kotona, niin miehillä on todella usein "pitkät päivät". Ei muka mitenkään voi olla lasten kanssa. Ehkä ymmärrän tämän väärin. Toki päivällä kotiäiti on lasten kanssa, mutta kyllä illalla työssäkäyväkin voi olla lasten kanssa. Ei kotiäidin pidä olla yksinhuoltaja lastenhoidon suhteen. Kyllähän lapset tarvitsevat erilaisia roolimalleja, jos niitä kerran perheessä olisi tarjolla. Toki ei se maailman kriittisintä ole, mutta...

Kukas meillä olisi sitten lapsen kanssa, kun sekä minä että mies olemme töissä? Kyllä pidän normaalina, että kumpikin on lapsen kanssa illalla ja viikonloppuna.

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Minä en ymmärrä, miten yleensä sellaisissa perheissä, joissa äiti on kotona, niin miehillä on todella usein "pitkät päivät". Ei muka mitenkään voi olla lasten kanssa. Ehkä ymmärrän tämän väärin. Toki päivällä kotiäiti on lasten kanssa, mutta kyllä illalla työssäkäyväkin voi olla lasten kanssa. Ei kotiäidin pidä olla yksinhuoltaja lastenhoidon suhteen. Kyllähän lapset tarvitsevat erilaisia roolimalleja, jos niitä kerran perheessä olisi tarjolla. Toki ei se maailman kriittisintä ole, mutta...

Kukas meillä olisi sitten lapsen kanssa, kun sekä minä että mies olemme töissä? Kyllä pidän normaalina, että kumpikin on lapsen kanssa illalla ja viikonloppuna.

hyvin sanottu. Lisäksi mä ajattelen, että mitäs jos mulle tapahtuu jotain? Ja mies ei tietäsi edes missä lasten vaatteita säilytetään ja mitä ne syö? Sen on vaan pakko "osata" samat kuin minä.

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:

Mä ymmärsin, että ap:n juttu koski kotivanhempaa ja työssäkäyvää.

Kyllä meillä isä osallistuu töistä kotiuduttuaan neljän jälkeen ihan samalla tavalla lasten hoitoon kuin minäkin. Minusta on tärkeää että isä on lapselle muutakin kuin leikkikaveri.
Tavallisesti annan miehelle lepohetken kun hän tulee töistä mutta sen jälkeen on pesujen, syömisten yms. tehtävien hoitaminen ihan yhtä lailla hänen tehtäviään kuin minunkin.

Yhteistyössä