karppaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmiä kyselen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmiä kyselen

Vieras
Aloitteleva karppi tahtoo tietää mitä pitää ehdottomasti syödä ja mitä ehdottomasti välttää.
Paljonko prot./hh/R tarvii 160 cm ja 94 kg syödä jotta laihtumista tapahtuu

Kaikki missä on rasvaa ja ajattelet että se lihottaa pitää syödä paljon niin se auttaa, myös olutta on hyvä juoda mieluiten aterialla pullo ja iltasella pari pulloa, siitäpä se sitten tippuu vähän kuin itsekseen se paino.

Alkuperäinen kirjoittaja jotenkin näin;23429054:
Kaikki missä on rasvaa ja ajattelet että se lihottaa pitää syödä paljon niin se auttaa, myös olutta on hyvä juoda mieluiten aterialla pullo ja iltasella pari pulloa, siitäpä se sitten tippuu vähän kuin itsekseen se paino.

hahhaa, ja muista mennä mäkkiin/ raxiin joka päivä! ja ei lonkeroa vaan kermaliköörii..

Syö alussa alle 20 g hiilareita päivässä, proteiinia n. 1 gramma/tavoitepainokilo ja rasvaa sitten 150-200 g. Alussa kannattaa syödä PALJON rasvaa niin pääset kunnolla ketoosiin. Sit määrä vähenee automaattisesti kun nälkä katoaa...

Mä oon nyt ketoosissa ja syön vihanneksia, lihaa, kermaa, voita, juustoa, munia ja manteleita. Aamupalaks syön yleensä 3 munan munakkaan (jossa kermaa, mausteita, tomaattia ja juustoa). Lounaaks ja päivälliseks lihaa tai kalaa kermakastikkeessa keitettyjen vihannesten kanssa. Jos vielä nälkä niin iltapalaks teetä kermalla ja pala juustoa. Muuten juon jälkkäriks teetä kermalla aika usein.

Välttäisin:
-Makeutusaineita (paitsi steviaa joka on luonnollinen)
-Kofeiinia
-Lisäaineita (eli einekset pois, myös pekoni sisältää hirveesti lisäaineita)

luulen et toi karppaus toimii vaan melko läskeillä, ite en saanu tippuu ketoosil ym.. kun max 2kg. jos reilusti ylipainonen saa tippuu paljon, se lähtis myös jättämällä mikä tahansa muukin ruoka-aineryhmä pois

ei alkoholia,tai varsinkaan kaljaa,hirveesti hiilareita.Viiniä voi hiukan nautiskella,tai jotain (kamalaa) light-sidukkaa. Rehuja (vähä hiilarisia,esim. salaattia,kurkkua,parsakaalia,herkkusieniä) ainakin 500g,lihaa (possua) jonkinverran ja juustoa,mantelileipää. Jos ketoosiin pyrit,niin hiilarit alle 20,rasvaa vähintään 100,protskuja n.90-130,kaloreista en osaa sanoa.

Syö alussa alle 20 g hiilareita päivässä, proteiinia n. 1 gramma/tavoitepainokilo ja rasvaa sitten 150-200 g. Alussa kannattaa syödä PALJON rasvaa niin pääset kunnolla ketoosiin. Sit määrä vähenee automaattisesti kun nälkä katoaa...

Mä oon nyt ketoosissa ja syön vihanneksia, lihaa, kermaa, voita, juustoa, munia ja manteleita. Aamupalaks syön yleensä 3 munan munakkaan (jossa kermaa, mausteita, tomaattia ja juustoa). Lounaaks ja päivälliseks lihaa tai kalaa kermakastikkeessa keitettyjen vihannesten kanssa. Jos vielä nälkä niin iltapalaks teetä kermalla ja pala juustoa. Muuten juon jälkkäriks teetä kermalla aika usein.

Välttäisin:
-Makeutusaineita (paitsi steviaa joka on luonnollinen)
-Kofeiinia
-Lisäaineita (eli einekset pois, myös pekoni sisältää hirveesti lisäaineita)

Oksettavan kuuloinen ruokavalio. Jotain rasvamunaa aamupalaksi... yök.

luulen et toi karppaus toimii vaan melko läskeillä, ite en saanu tippuu ketoosil ym.. kun max 2kg. jos reilusti ylipainonen saa tippuu paljon, se lähtis myös jättämällä mikä tahansa muukin ruoka-aineryhmä pois

Olen samaa mieltä, lihavien painonpudotus perustuu kalorivajeeseen. Niistä hiilihydraateista saa kuitenkin aika äkkiä kaloreita, kun ne jättää pois, niin laihtuu.

[QUOTE="minä";23429249]Olen samaa mieltä, lihavien painonpudotus perustuu kalorivajeeseen. Niistä hiilihydraateista saa kuitenkin aika äkkiä kaloreita, kun ne jättää pois, niin laihtuu.[/QUOTE]

jep, peesi. ja sit toi on kuitenkin aika kyseenalainen keino laihduttaa, vaik kai? se on kivempi syödä sitä rasvaa..

Mulla kyllä toimi ihan normaalipainon sisälläkin. Tosin mä myös laskin aina kalorit (mikä jostain syystä joidenkin karppaajien mielestä tuntuu olevan melkein pyhäinhäväistys :D ). Tai no en mä mitenkään joka päivä laskenut, mut tarpeeksi usein kuitenkin, että tiesin pysyväni järkevissä kalorimäärissä. Se miten se karppaus sit erosi pelkästä kalorienlaskennasta, oli mun kohdalla siinä, että kun söin sen tietyn määrän kaloreita pelkkää karppiruokaa, niin mulla nälkä lähti ja pysyi poissa huomattavasti paremmin kuin jos olisin syönyt samalla kalorimäärällä hiilaripitoista ruokaa. Myös mulle tyypillinen, melkein pakonomainen makeanhimo pysyi (ja pysyy) poissa, mutta makeanhimohan nyt ei kaikille ole ongelma muutenkaan.

Niin ja nykyään olen tavoitepainossani ja syön pääosin melko karpisti, tosin ei mun maailmani pysähdy siihen jos silloin tällöin syön hiilaripitoisempiakin ruokia.

Voinpa sanoa sen täälläkin mutta kun olin töissä missä piti kävellä paljon, oikeastaan koko päivän ja kantaa jotain 1-10kg. juttua aina mukana niin paino putosi kuin itsestään 10 kiloa ja söin kyllä silloin enemmän kuin nyt milloin paino vaan nousee, se liikunta kai sen tekee ja kokeile et otat repun vaikka selkään ja laso sinne vaikka kirjoja painoksi ja käy kävelemässä niin ihan varmasti paino tippuu, älä mittaile matkaa vaan ota aika ennemmin kävele vaikka joka päivä 30min reppu missä on painot selässä niin ihan varmasti paino tippuu söit mitä tahansa.

[QUOTE="sondersson";23429337]siinä runsaan rasvan syönnissä on mm. se kiva juttu että maha ei jumita, iho pysyy upeassa kunnossa ja hiukset paksunee.[/QUOTE]

Hassua että jotkut ihmiset kyllä kokevat, että kun syö paljon rasvaa, se alkaa puskea ihohuokosista ulos ja iho rasvoittuu nopeammin. No, sä voit olla sitten eri mieltä... Ja hiilareita syövilläkö muka maha jumittaa?!

[QUOTE="eee";23429420]Hassua että jotkut ihmiset kyllä kokevat, että kun syö paljon rasvaa, se alkaa puskea ihohuokosista ulos ja iho rasvoittuu nopeammin. No, sä voit olla sitten eri mieltä... Ja hiilareita syövilläkö muka maha jumittaa?![/QUOTE]

No mitäs varten luulet näiden activioiden ja actimelien olevan olemassa?

Lihavien ongelmakohta on useimmiten runsaasti hiilihydraatteja sisältävät herkut: leivonnaiset, karkit, pullat, voileivät, pikaruoka, sipsit... peruna eri muodoissaan jne.
Karpatessa ainakin nämä jää heti pois, mikä jo sinänsä edistää laihtumista. Lisäksi hiilihydraattien tiputtaminen minimiin tiputtaa nopetasti nestettä pois kehosta, koska hiilarit sitovat kehoon nestettä. Tästä johtuu nopea painontippuminen karppauksen alussa, mikä innostaa ja motivoi jatkamaan.

Ja ihan ennenkaikkea: laihtumisessa RUOKAVALIOLLA ON TÄRKEÄMPI osuus kuin liikunnalla. Jos elät sipseillä ja Mäkkärin moskalla, ei auta vaikka kanniskelisit 200 kilon kivisäkkiä selässäsi lenkkipolulla; läski on ja pysyy.
Liikunta on toki hyvä tuki laihtumiselle, mutta ruokavalio on tärkeämpi. Runsaallakaan liikunnalla kehon energiankulutusta ei pysty lisäämään kuin jonkun pienen murto-osan, sillä suurin osa energiankulutuksesta menee kuitenkin pelkkään elintoimintojen ja ruumiinlämmön ylläpitämiseen: painosta riippuen 1300 - 2300 kcal vrk. Rankkakaan liikunta ei nosta tuota kulutusta kovin paljon: minkä voi kukin halutessaan todeta vaikkapa sykemittarilla.

Ja HUOM! Ravinnon sisältämä rasva ei ole sama asia kuin vartaloihinne kertyvä rasva.

Jos harrastaa runsaasti liikuntaa ja urheilua, ihan tiukin keto-karppaus ei ole sopivinta, vaan hiilarit voi pitää siinä 100 - 200 g/vrk.