Karppauksesta vielä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Karppaus säästää rahaa, kun ei tarvi syödä niin usein :) Lisäksi, mun ei ole tarvinnut kovin usein käyttää kuin yhtä levyä hellalla, kun ei tarvi perunoita keitellä. Vihannekset sun muut tulee näppärästi pannullakin. Ja paljon tulee tehtyä "sekamössiksiä" yms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ok, kiitos. Ajattelin vain, kun makaronit ja leivät on edullisia vatsantäytteitä, mutta kiinnostaisi tuo karppaaminen kovastikin.

Onhan ne näennäisesti edullisia, mut niillä tulee nälkä kovin nopeasti ja taas käy matka jääkaapille... Esim. yksi purkki tonnikalaa öljyssä (alle euron monissa paikoissa) ja siihen kivat mausteet käy tiukalla budjetilla jo ateriasta. Vielä vihannekset kaveriksi, niin avot :) Samoin purkkihernekeitto on edullista, ja kun ei läträä liikaa siihen vettä, niin pärjää taas vaikka loppupäivän, jos lounaaksi syö. Ihan esimerkkeinä edullisesta karppiruoasta :) Ylärajaahan ei ruoan hinnalle olekaan ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ok, kiitos. Ajattelin vain, kun makaronit ja leivät on edullisia vatsantäytteitä, mutta kiinnostaisi tuo karppaaminen kovastikin.

Onhan ne näennäisesti edullisia, mut niillä tulee nälkä kovin nopeasti ja taas käy matka jääkaapille... Esim. yksi purkki tonnikalaa öljyssä (alle euron monissa paikoissa) ja siihen kivat mausteet käy tiukalla budjetilla jo ateriasta. Vielä vihannekset kaveriksi, niin avot :) Samoin purkkihernekeitto on edullista, ja kun ei läträä liikaa siihen vettä, niin pärjää taas vaikka loppupäivän, jos lounaaksi syö. Ihan esimerkkeinä edullisesta karppiruoasta :) Ylärajaahan ei ruoan hinnalle olekaan ;)

Aivan. Sehän tässä nyt on ollut kun on ns. kokoajan nälkä ja sitten kun olen asiaan enempi kiinnittänyt huomiota, niin kuulostaa minulle tosi hyvältä tuo hiilihydraattien välttäminen... nyt täytyy vain enemmän ottaa asiasta selvää, niin aloitan sitten... ja soveltaen jo nyt :D
 
Mulle on kans jäänyt epäselväksi, käyttääkö ne kaikki jotain omegakapselia, kun se mainos vilkkuu tuolla sivulla...:

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?t=28242
 
Alkuperäinen kirjoittaja rahalla ruokaa:
Mulle on kans jäänyt epäselväksi, käyttääkö ne kaikki jotain omegakapselia, kun se mainos vilkkuu tuolla sivulla...:

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?t=28242

Karpit kyllä syö niin monipuolisesti (rasvoja), että ei ole lisäravinteille tarvetta. Mainosrahathan voi ottaa mistä vaan ;)
 
Eräistä kaupoista saa viimeisen päivän tuotteita puoleen hintaan. Ja aika usein sieltä löytyy ulko- ja sisäfilettä, jotka voi sitten pistää pakkaseen odottamaan. Lisäksi broileri on halpaa :) Näiden lisänä kaytetään meillä yleensä paistettuja wokkivihanneksia.
 
Sanoisin että karppimuona tulee helposti ainakin jonkin verran kalliimmaksi, kun tulee ostettua laadukkaampia elintarvikkeita ja ruuasta/kokkailusta voi muodostua harrastuksen tyylinen.

Noissa "viimeisen päivän" ulko ja sisäfileissä on hauskinta että myydään puoleen hintaan ja tuote on parhaimmillaan juuri silloin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pihvi:
Sanoisin että karppimuona tulee helposti ainakin jonkin verran kalliimmaksi, kun tulee ostettua laadukkaampia elintarvikkeita ja ruuasta/kokkailusta voi muodostua harrastuksen tyylinen.

Noissa "viimeisen päivän" ulko ja sisäfileissä on hauskinta että myydään puoleen hintaan ja tuote on parhaimmillaan juuri silloin.

Niin - eihän sitä voi tietää, jos ei ikinä osta niitä:-)

Mut täytyy olla aina marinoimattomia ne lihat, muuten voi tulla helposti kipeeksi. Mut jos onnistuu säästymään sairauksilta, voi rahoilla ostaa parempia ruokatarvikkeita. Ei halvalla saa hyvää, mut kauheen hyviä kokemuksia ihmisillä on esim lapsettomuushoitojen korvikkeena tai lisänä:

http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/vauvoja.htm

Tuossa olis aihetta jollekin lopputyöhön:-)
 
höyrykeitin on kova sana siinä ku on monta hyllyä eli monta ruokaa kypsyy samalla kertaa päälekkäin.

Ihan muillekin vinkiks ja lapsetki voi käyttää tätä turvallisemmin ku hellaa.
 

Yhteistyössä