Karppajille tuedoksi! Ja miksei muillekin... :)

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vv
Juu, itse karistan kiloja syömällä normaalisti mutta annoskokoja pienentäen ja juuri kaiken vaalean jättäen, ja toimii. Ehkä enemmän elintapamuutosta.
3-4h välein kun syö niin aineenvaihdunta pelaa.
 
No noita tutkimuksiakin on suuntaan jos toiseenkin. Kaikki menee ristiin rastiin. Minä ainakin jatkan karppaamista koska olen sen todennut toimivaksi minulle. 1,5kuukaudessa tippunut 10kiloa ja muutenkin tuntuu paljon paremmalta :)
 
O74
Tuohan on nyt ihan järkevä juttu että vaaleat pois ja tummaa tilalle, siis ruoka-aineissa.... Karpatessa jos erehtyy syömään jotain vähänkään enemmän hiilareita sisältävää niin koko homma täytyy aloittaa uusiksi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja O74:
Tuohan on nyt ihan järkevä juttu että vaaleat pois ja tummaa tilalle, siis ruoka-aineissa.... Karpatessa jos erehtyy syömään jotain vähänkään enemmän hiilareita sisältävää niin koko homma täytyy aloittaa uusiksi.
Osa karpeista syö juurikin täysjyvää jonkin verran.
 
Alkuperäinen kirjoittaja O74:
Tuohan on nyt ihan järkevä juttu että vaaleat pois ja tummaa tilalle, siis ruoka-aineissa.... Karpatessa jos erehtyy syömään jotain vähänkään enemmän hiilareita sisältävää niin koko homma täytyy aloittaa uusiksi.
Millä tavoin aloittaa uusiksi? Minä olen enemmän tai vähemmän karppi, eli välillä tiukemmalla linjalla ja välillä löysemmällä. Joskus vaan tekee mieli jotain ei-karppia, ja silloin siitä nautin. Ei kuitenkaan kaikki kilot hyppää lantiolle saman tien, mutta pian kyllä huomaa, että valinta on ollut huono. Olo vain on parempi ilman pastaa, perunaa, sokeria ja vaaleaa leipää. Ruisleipää kyllä syön. Ja tosiaan, en ole mikään karppien karppi, kaukana esimerkistä :LOL:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Jos olo on parempi kun jättää pois ne turhat hiilarit niin miksi turhaan niitä silloin mättämään.
Kannattaa käyttää sitä omaa järkeä tässäkin asiassa ja kuunnella kroppaansa.
Mutta jos ne eivät olekaan turhia..?
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:
Alkuperäinen kirjoittaja Avokado:
Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:
enpä usko tuohon...
Minäpä uskon. Totta joka sana!
mistä tiiät? Ja pitäisikö mun syödä täysjyvää vaikka se aiheuttaa mulle turvotusta, ummetusta, ilmavaivoja ja finnejä?
Ei sitten sovi sinulle, voihan sinulla olla esim. ärtynyt suoli jolloin ruisleipä esim. aiheuttaa nuo oireet.
Suosittelen apteekista kuitulisää kuten Visiblin tai Laxamucil. ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
Alkuperäinen kirjoittaja O74:
Tuohan on nyt ihan järkevä juttu että vaaleat pois ja tummaa tilalle, siis ruoka-aineissa.... Karpatessa jos erehtyy syömään jotain vähänkään enemmän hiilareita sisältävää niin koko homma täytyy aloittaa uusiksi.
Millä tavoin aloittaa uusiksi? Minä olen enemmän tai vähemmän karppi, eli välillä tiukemmalla linjalla ja välillä löysemmällä. Joskus vaan tekee mieli jotain ei-karppia, ja silloin siitä nautin. Ei kuitenkaan kaikki kilot hyppää lantiolle saman tien, mutta pian kyllä huomaa, että valinta on ollut huono. Olo vain on parempi ilman pastaa, perunaa, sokeria ja vaaleaa leipää. Ruisleipää kyllä syön. Ja tosiaan, en ole mikään karppien karppi, kaukana esimerkistä :LOL:
Minä olin niin että söin kerran viikossa mitä halusin, ne päivät meni kyllä nukkuessa aika pitkälle ja paino putosi vain puolikiloa viikossa sen kilon sijaan. Ei tarvinnut mitään alotella alusta.
 
sondersson
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:
Alkuperäinen kirjoittaja Avokado:
Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:
enpä usko tuohon...
Minäpä uskon. Totta joka sana!
mistä tiiät? Ja pitäisikö mun syödä täysjyvää vaikka se aiheuttaa mulle turvotusta, ummetusta, ilmavaivoja ja finnejä?
Ei sitten sovi sinulle, voihan sinulla olla esim. ärtynyt suoli jolloin ruisleipä esim. aiheuttaa nuo oireet.
Suosittelen apteekista kuitulisää kuten Visiblin tai Laxamucil. ;)
miksi mun pitäs kuitua syödä?
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:
Alkuperäinen kirjoittaja Avokado:
Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:
enpä usko tuohon...
Minäpä uskon. Totta joka sana!
mistä tiiät? Ja pitäisikö mun syödä täysjyvää vaikka se aiheuttaa mulle turvotusta, ummetusta, ilmavaivoja ja finnejä?
Ei sitten sovi sinulle, voihan sinulla olla esim. ärtynyt suoli jolloin ruisleipä esim. aiheuttaa nuo oireet.
Suosittelen apteekista kuitulisää kuten Visiblin tai Laxamucil. ;)
miksi mun pitäs kuitua syödä?
https://www.hyvinvoinnin.fi/ryhma/404/Luontaistuotteet-ravintokuidut?gclid=CO3P55-Yu6MCFQ-F3godPmQigA
Ravintokuitu on kasviperäistä ainetta, jota ihmisten ruoansulatus ei pysty pilkkomaan. Kehomme tarvitsee kuituja mm. suoliston ja vatsan toimintaan. Kuitu lisää ja pehmittää ulostemassaa, jolloin suoliston toiminta aktivoituu. Se puhdistaa suolistoa sitomalla itseensä haitallisia yhdisteitä. Kuitu myös auttaa tasapainottamaan veren sokeripitoisuutta, ylläpitämään kylläisyyden tunnetta ja alentamaan kolesterolia. Tämän päivän ravintotottumuksista johtuen suuri osa väestöstä saa ravinnostaan liian vähän kuituja.


 
vieras
Mun mielestä oli ihan puppua koko juttu! Että hiilarit muka pitävät pidempään kylläisenä. Ja hah hah sanon minä. Ei taida jutun kirjoittaja olla karppausta kokeillut eikä selvästikään tiedä mistä puhuu. Taas tätä virallisterveellistä propagandaa...
 
sondersson
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:
Alkuperäinen kirjoittaja Avokado:
Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:
enpä usko tuohon...
Minäpä uskon. Totta joka sana!
mistä tiiät? Ja pitäisikö mun syödä täysjyvää vaikka se aiheuttaa mulle turvotusta, ummetusta, ilmavaivoja ja finnejä?
Ei sitten sovi sinulle, voihan sinulla olla esim. ärtynyt suoli jolloin ruisleipä esim. aiheuttaa nuo oireet.
Suosittelen apteekista kuitulisää kuten Visiblin tai Laxamucil. ;)
miksi mun pitäs kuitua syödä?
https://www.hyvinvoinnin.fi/ryhma/404/Luontaistuotteet-ravintokuidut?gclid=CO3P55-Yu6MCFQ-F3godPmQigA
Ravintokuitu on kasviperäistä ainetta, jota ihmisten ruoansulatus ei pysty pilkkomaan. Kehomme tarvitsee kuituja mm. suoliston ja vatsan toimintaan. Kuitu lisää ja pehmittää ulostemassaa, jolloin suoliston toiminta aktivoituu. Se puhdistaa suolistoa sitomalla itseensä haitallisia yhdisteitä. Kuitu myös auttaa tasapainottamaan veren sokeripitoisuutta, ylläpitämään kylläisyyden tunnetta ja alentamaan kolesterolia. Tämän päivän ravintotottumuksista johtuen suuri osa väestöstä saa ravinnostaan liian vähän kuituja.
mun vatsa toimii hyvin kun syön paljon rasvaa ja vähän hiilareita ja sopivasti proteiinia. Mulla ei ole kolesterolin kanssa ongelmaa, verensokeri pysyy tasaisena kun en syö paljoa hiilareita, kylläisenä pysyn kun syön riittävästi rasvaa. Mitä nuo "haitalliset yhdisteet" on? Mä uskon et mun suolisto on ihan kunnossa, varmaan huomaa jos ei ole. Eli miksi mun pitäisi syödä kuitua? Mä en näe järkeä siinä, että itsensä pitäisi täyttää jollakin, mikä ei edes sula. Ruoan pitäisi olla ravitsevaa, ei pelkkää vatsantäytettä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:
mun vatsa toimii hyvin kun syön paljon rasvaa ja vähän hiilareita ja sopivasti proteiinia. Mulla ei ole kolesterolin kanssa ongelmaa, verensokeri pysyy tasaisena kun en syö paljoa hiilareita, kylläisenä pysyn kun syön riittävästi rasvaa. Mitä nuo "haitalliset yhdisteet" on? Mä uskon et mun suolisto on ihan kunnossa, varmaan huomaa jos ei ole. Eli miksi mun pitäisi syödä kuitua? Mä en näe järkeä siinä, että itsensä pitäisi täyttää jollakin, mikä ei edes sula. Ruoan pitäisi olla ravitsevaa, ei pelkkää vatsantäytettä.
Peesaan tätä ihan täysin. Vatsa menee sekaisin heti kun syön vähänkään enemmän hiilareita. Karppaamalla vatsani on voinut paremmin kuin koskaan. Karppauksen myötä ruoka-annokseni ovat pienentyneet huomaamatta, ravinteikas ruoka täyttää paremmin kuin hiilarimössö ja pysyn kylläisenä paljon pidempään.
 

Yhteistyössä