1. Syön päivässä 3-4 kertaa. Jos olen kotona, syön ns. brunssin, muuten melko kevyen aamupalan ja erikseen lounaan. Sitten päivällinen ja illalla myöhään vielä pieni iltapala.
2. Annoskoko on samaa luokkaa kuin ennenkin, mutta jos olen kamalan nälkäinen, syön reilusti. Vastaavasti nälkä pysyy kauemmin poissa, jopa 6-7 tuntia.
3. 3,5 vuotta sitten aloitin ekan kerran karppaamaan, paino oli silloin 116kg. Sain sen pikkuhiljaa 93kg josta se kuitenkin nousi masennuksen, karppauksen lopettamisen ja työttömyyden myötä 105kg:n. Nyt aloin taas karppaamaan ja paino on 99kg, tähän meni vajaa kuukausi.
4. Ei periaatteessa. Itse sovellan sen verran, että syön välillä perunaakin(kuorineen), niin ei ruokalasku kasva älyttömäksi. Yksi syy tähän on myös se, että kruunuvihannekset ja kaalit tulevat jo ulos korvista!
5. Kyllä on, moniakin. En ole keliaakikko mutta saan viljoista ja sokereista mm. ihokutinaa, nivelsärkyjä sekä hiivaa. Karppaamisen myötä huomaa aina ekana että alapää ei tuoksahtele samaan tapaan eikä iho kutise. Mieliala on tasaisempi kun ei tarvitse koko ajan syödä jotain tai puputtaa välipaloja nälän takia.
6. Mitä useammin lopettaa ja aloittaa touhun, sitä vaikeammin paino laskee joka kerta. Jos vetää hiilarit minimiin, verensokeri voi laskea liian alhaiseksi pitkien ateriavälien ym. vuoksi ja sitten tulee kamala olo, johon helposti mussuttaa nopeita hiilareita. On aika ärsyttävää kun kaupasta ei juuri saa valmiita karppiruokia kohtuuhintaan.