Karppaajilta kysyttävää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Ai kauhee, kipinäinensäärelle maistuu näköjään kahvi. :D

No hitto enkä edes omasta mielestä juo paljon :snotty:

No sitten kun mennään kahville joskus, niin pyydetään koko pannu pöytään, kahvilan kupithan on sormustimen kokosia sun kuppien rinnalla. :D

Jauhelihakiusaus

Öljyä
1-2 kesäkurpitsaa
suolaa
sipulia
valkosipulia
lihaliemikuutio
400g jauhelihaa
1prk ranskankermaa
3-4 tomaattia
juustoraastetta

1.Leikka kesäkurpitsa ohuiksi tikuiksi. Ripottele suolaa päälle ja itketä hetki. Voitele uunivuoka, tikut uuniin (200 astetta) n. 10 minuutiksi.
2.Kuullota sipuli öljyssä, lisää jauheliha. Mausta kuutiolla, pippureilla, paprikalla ja valkosipulilla. Sekoita joukkoon ranskankerma.
3. Ota vuoka uunista ja sekoita jauhelihamössö kesäkurpitsaan. Uuniin 10 minuutiksi.
4. Laita päälle vielä tomaattisiivut ja juustoraaste, ja uuniin vielä siksi aikaa, että juusto sulaa nätiks.

..itte laitan vielä mukaan herkkusieniä, siis laitan ne yhtä aikaa ruskistuun jauhelihan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Ai kauhee, kipinäinensäärelle maistuu näköjään kahvi. :D

No hitto enkä edes omasta mielestä juo paljon :snotty:

No sitten kun mennään kahville joskus, niin pyydetään koko pannu pöytään, kahvilan kupithan on sormustimen kokosia sun kuppien rinnalla. :D

"Mä ottasin kahvin. Isoon tuoppiin, kiitos."

Nälkä... :p

Mulla on vielä 7/9 karppipitsapalaa jääkaapis. Täytteenä metukkaa, jauhelihaa, sipulia, herkkusieniä, tomaattia ja homejuustoa.

Mieski läks sopivasti yövuoroo - tuu seuraks, ni tuhotaa loppuu ja laitetaa leffa pyörii?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onpas tänne tullut paljon tekstiä. :) Kiitos vaan vinkeistä kaikille!

Mikä on karppipitsan pohjana? :O

Pitsan pohja:
2munaa, 250g maitorahkaa, 150g juustoa, 3rkl ruisjauhoa, 4rkl leseitä, 1tl leivinjauhetta
se lusikoidaan pellille ohkaseks.. ja pidetää uunis 200 astees 10min
ja sitte täytteet niskaa

Mun aamupala koostuu yleensä munakkaasta joillain täytteillä tai partiksesta/Lidlin kreikkalaisesta pienellä makeutuksella (sokeroimaton mehukeitto tai fun light -mehu tai vastaava).

Pitääkin kokeilla noita pähkinöitä työmatkan aikana aamupalaksi :p

Tänks vippis!

Laihtuuko karppauksella ihan oikeasti, kun syö kuitenkin reilusti rasvaa?
Kiinnostaa kovasti, mutta ihmetyttää silti. :)

Kyl miä, ja aika älyttömän moni muukin kuulemma on.

Multa lähteny karpatessa sellanen 10kg. Ja rasvaa syön varmasti kahden painonvartijan verran ;)

Kyllähän se ihmetyttää.. ja kuulostaa oudolta, niin pitkään ku sitä itte on kunnolla kokkeillu.

Tänks vippis!

Laihtuuko karppauksella ihan oikeasti, kun syö kuitenkin reilusti rasvaa?
Kiinnostaa kovasti, mutta ihmetyttää silti. :)

On kolme tärkeää makroravintoainetta, joista elimistö ottaa energiansa: hiilarit, proteiinit ja rasva. Kun hiilarit vedetään vähemmäksi ja jopa mahdollisimman minimiin, niin elimistö ottaa energiansa rasvasta ja oppii ns. rasvapolttoiseksi. Siksi rasvaa pitää saada enemmän, että elimistö ei mene säästöliekille, jolloin ei kyllä laihdu :) Ja kuulemma varastot käytetään ensiksi :D

Mulla on ehkä joku 4-5kg lähtenyt, mutta tärkeämpää on melkein se, että mulla on paljon enemmän energiaa nyt! Eikä ruoan jälkeen ole sellainen ähky kuin joskus pasta/peruna-aikoina. Tosin mä oon vasta noviisi.. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Mulla oli erilainen karppipizzan pohja! :o Mutta nytpä on hyvä syy kokeilla tuokin! B)

Millanen? :o ..toi on kyllä tosi, tosi, tosi hyvä pohja! Pysyy kasassakin..

Karppipizza

2 pss mantelijauhoja
1-1,5 dl juustoraastetta
0,5 kananmunaa
1-2 rkl creme freshiä tai smetanaa
0,5 tl leivinjauhetta
suolaa maun mukaan jos haluaa

Painele märillä käsillä pellille mahd. ohueksi. Uuniin kypsymään 225 asteeseen kunnes tulee kullanruskeaksi. VASTA TÄMÄN JÄLKEEN TÄYTTEET!

Hyvää tämäkin mun mielestä, pysyy kanssa kasassa, tulee ohut ja aika pehmeä pohja.

Mut onko väliä syökö tyydyttyneitä vai tyydyttymättömiä rasvoja? Kun eikös tyydyttyneet nosta kolesterolia jne..

Tätä kutsutaan karppipiireissä virallisterveellisen ruokavalion rasvamyytiksi :xmas:

..eli asia ei ole ihan niin mustavalkoinen, että hyvät vastaan pahat.

Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Mut onko väliä syökö tyydyttyneitä vai tyydyttymättömiä rasvoja? Kun eikös tyydyttyneet nosta kolesterolia jne..

Tätä kutsutaan karppipiireissä virallisterveellisen ruokavalion rasvamyytiksi :xmas:

..eli asia ei ole ihan niin mustavalkoinen, että hyvät vastaan pahat.

Jep, enempi asiaa esim. täällä: http://www.ravitsemusjaterveys.fi/rasvamyytit/

No, täytyy nyt miettiä asiaa. Olen juuri laihtunut 9kg 6 viikossa, syömällä ihan hyvin, mutta nyt havahduin ihan valtavaan hiilarimäärään päivittäisissä ruuissani...

Yhteistyössä