Karppaajat miten pääsitte hyvään alkuun karppauksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Millipidetär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Millipidetär

Vieras
4 päivää karppausta takana ja oksettaa kaikki karppiruoka, syön todella vähän kun ei tee mieli munaa yms. kyllä näin varmaan laihtuu mut ketä tälläistä jaksaa??
Onko mitään neuvoja kellään antaa? tottuuko tuohon muna, liha rasvaruokaan, kokoajan haluan jotain raikasta ruokaa vaan enkä mitään rasvamössöä.

No elä syö semmosta mistä et tykkää. Syö kalaa ja kanaa salaatin kanssa, tee kermaisia kasvissosekeittoja, kasvispihvejä yms. Jogurttia ja marjoja, pähkinöitä... Ei karpatessa oo pakko vetää lihaa ja kananmunaa. Hommaat vaan rasvat jotenkin muuten.

Ei mikään estä syömästä kasviksia. Itsellä karppauksen alussa nimenomaan kohosi kasvisten kulutus aikaisemmasta. Syö lohta, tee joku ihana kana- tai katkarapusalaatti. Oma suosikki on riisitön kaalilaatikko. Marjat on ihan parhaita.

Kiva lukea näitä karppausaloituksia, joissa hiilareiden lisäksi jätetään terve järki pois. Karppaus ei ole sitä, että jätät potut, riisit, pastat, valkoisen jauhon ja sokerin pois ja tilalle otat voita, munia ja pekonia.

ehkei mua ole vaan luotu tähän...tein karpparin mutakakkua ja se oli ihan kaameaa saissea, sit kokeilin karpparin pitsapohjaa hyi olkoon... vihaan kermaisia keittoja ja kasviruokaa lämpimänä ylipäätään. taidan olla tuhoon tuomittu tässä hommassa :D
tää valkoinenpurkki partanaamamiehellä jugurttijuttu on ihan karseeta..saako siitä jollain tavalla sellaista et sitä sais alas? onko ainoa keino makeutusaine?? en haluaisi käyttää noit myrkkyjä kauheesti. Marjat on pakasteita tähän vuoden aikaan eikä oikein maistu siksi.

Kaikki hyvät ruokavinkit maistuvat otetaan vastaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär;25098614:
ehkei mua ole vaan luotu tähän...tein karpparin mutakakkua ja se oli ihan kaameaa saissea, sit kokeilin karpparin pitsapohjaa hyi olkoon... vihaan kermaisia keittoja ja kasviruokaa lämpimänä ylipäätään. taidan olla tuhoon tuomittu tässä hommassa :D
tää valkoinenpurkki partanaamamiehellä jugurttijuttu on ihan karseeta..saako siitä jollain tavalla sellaista et sitä sais alas? onko ainoa keino makeutusaine?? en haluaisi käyttää noit myrkkyjä kauheesti. Marjat on pakasteita tähän vuoden aikaan eikä oikein maistu siksi.

Kaikki hyvät ruokavinkit maistuvat otetaan vastaan :)

Mäkin kokeilin alkuun karppausinfon reseptejä enkä tykännyt mistään muusta paitsi kukkakaalimuusista. Mistä sä siis tykkäät? Meneekö kana, kala, pihvi, lihamureke tmv. salaatin kans? Kokeile tehdä pirtelöitä niistä pakastemarjoista, tai rahkaa ilman sokeria.

Mä tein juur eilen aivan järkyn hyvää fetasalaattia mihin tuli kurkkua, tomaattia, fetaa, punasipulia, chiliöljyä ja oliiviöljyä ja mustapippuria.. Koko kulho vedetty hyvällä omallatunnolla, kermakastikkeessa haudutettujen kanapihvien kera :p

Mielikuvituksen kanssa pärjää pitkälle :D

[QUOTE="vieras";25098637]Vähähiilarinen elämä alotetaan mutakakulla, joo!!! Tiedätkö paljonko siinä suklaassa on sokeria?[/QUOTE]
Mausta päätellen ei lainkaan kun käytössä oli jotain 80% se suklaa ja kakku oli oksettavaa :) Tein sitä miehelle ennenkuin itse aloin edes koko juttuun.

Ihme vihaista sakkia vastaamassa... kukaan ei kerro mitään hyviä vinkkejä paitsi yksi, keskitytään vaan haukkumiseen :/

Miten esim. siitä kreikkalaisesta jugusta saa maistuvaa? onko kellään siihen mitään vinkkiä?

Kiinnostaa myös kokemukset miten makuaisti muuttunut, kuinka kauan siihen on mennyt? Moni puhuu et sokerihimosta pääsee eroon, onko kellään kokemusta kuinka kauan meni et ei tee sokeria kauheesti mieli.

Ja enkä väitä olevani mikään "kunnon karppaaja" vaan tumpelo joka opettelee asiaa. Asialliset neuvot ovat tervetulleita :)

Mä tein juur eilen aivan järkyn hyvää fetasalaattia mihin tuli kurkkua, tomaattia, fetaa, punasipulia, chiliöljyä ja oliiviöljyä ja mustapippuria.. Koko kulho vedetty hyvällä omallatunnolla, kermakastikkeessa haudutettujen kanapihvien kera :p

Mielikuvituksen kanssa pärjää pitkälle :D
Jos mielikuvitus on tuon ap:n tasoa, niin valitettavasti ei pärjää.

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;25098699:

Niinno, mä olin itseasiassa hetken aikaa ihan samanlainen.. Ketoosi kausi kesti monta kuukautta(pekonia, munaa, kinkkusuikaleita, kanaa wokvihanneksia ja hitonmoisesti vääränlaista rasvaa) ja sitten vasta alko maistumaan kaikki nää vihannes/salaattipuolet ja nyt en ilman pärjäiskään! Ja voin vaihdoin öljyyn mikä on parempi ku voi. (mun mielestä)

(kuolaa kaalikeittoa tai borssikeittoa :p )

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;25098699:

Mä en ole kuullut sulta vielä mitään järkevää vaikka kovin muiden yläpuolelle asetutkin... kerroppas omia vinkkejäsi?

Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär;25098739:
Mä en ole kuullut sulta vielä mitään järkevää vaikka kovin muiden yläpuolelle asetutkin... kerroppas omia vinkkejäsi?
En asetu kenenkään yläpuolelle, mutta sulla on vähän asenne 'kohdallaan' karppauksen suhteen. Sen idea ei ole sokerin korvaaminen vaan poistaminen ruokavaliosta.

Ei pitäisi olla vallan ylivoimaista keksiä lisäkkeitä potun, riisin tai pastan tilalle, suikalejuurekset käyvät mainiosti. Chili con carnen ja kaalilaatikon voi tehdä ilman riisiä.

Yhteistyössä