Karppaajat, Mitä te syötte???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aitoa ruokaa. Mun ruokavalio koostuu lihasta, kalasta, vihenneksista, täysrasvasista maitotuotteista (pääasiassa voita ja kermaa) ja pähkinöistä. Aamupalaksi yleensä mantelileipää + teetä kuohukermalla, lounaaks ja päivälliseks lihaa/kalaa kermakastikkeessa + keitettyjä vihanneksia. Usein syön myös munakkaita.

Lihaa ja vihanneksia/kasviksia/juureksia/hedelmiä. Kananmunia. Eihän siinä tartte jättää ku leipä, makarooni, riisi, murot, pullat...sokeri :D Itte kyl en karppaa, vaan syön hiilareita kohtuudella.

Liha, kalaa, kanaa, salaattia, tomaattia, kurkkua, kukkakaalia, pinaattia, kesäkurpitsaa, munakoisoa, parsakaalia, ruusukaalia, kananmunaa, pekonia, voita, kermaa ... jne. Lisäksi pähkinöitä ja manteleita. Ainoat mitä en syö ovat valkoiset viljat ja sokerit eli tummaa leipääkin saatan joskus syödä.

Rehellistä ruokaa olen jättänyt perunan, riisin, pastan, jauhot ja sokerit pois. Eli niinsanotut nopeat hiilihydraatit. Nyt on tällä hetkellä pannulla iltapalaksi paistumassa "munakaspizza"

Laihtuuko tuolla sit vai onko se terveellisempää. Eiköä ihminen tarvitse hiilareita? Muistan ainakin puhuttaneen,et aamulla pitäisi olla hiilareita aamupalassa jotta jaksaa pidemmälle päivään.

[QUOTE="Taateli";23554158]Rehellistä ruokaa olen jättänyt perunan, riisin, pastan, jauhot ja sokerit pois. Eli niinsanotut nopeat hiilihydraatit. Nyt on tällä hetkellä pannulla iltapalaksi paistumassa "munakaspizza"[/QUOTE]

Niin ja tietysti paljoooon kasviksia

Laihtuuko tuolla sit vai onko se terveellisempää. Eiköä ihminen tarvitse hiilareita? Muistan ainakin puhuttaneen,et aamulla pitäisi olla hiilareita aamupalassa jotta jaksaa pidemmälle päivään.

No eihän niitä hiilareita kokonaan pois oteta! Mulle sopii n. 50 g päivässä, mut se on yksilöllistä. Jos haluaa laihtua kannattaa syödä vähemmän. Aamupalalla en todellakaan voi syödä paljoa hiilareita. Ennen söin aina kaurapuuroa ja tunnin päästä tuli nälkä! Mantelileivällä pärjään hyvin 4-5 tuntia...

Mua kiinnostaakin tuo terveellisyyspuoli- menenkin sopivasti 3kk:n päästä verikokeisiin, joten saan samalla kertaa vähän lisäinfoa karppiruuan vaikutuksista esmes kolesteroliin ja muihin veriarvoihin.

Mä en ymmärrä mihin tuo puurovimma aamulla liittyy- eihän sillä oikeasti edes pysy nälkä poissa. Samoin pasta- nälkä on jo parin tunnin päästä vaikka söisi tummaa pastaa : /

Munakkaalla, pekonilla, mantelileivällä, tonnikalalla tai rahkalla nälkä pysyy paljon pidempään poissa eikä missään vaiheessa tule ähkyä oloa vaikka söisi miten paljon :p

Seuraan mielenkiinnolla tämän vaikutuksia, makeanhimo ainakin lähti ihan kokonaan :O

elikkä laihtuakseen riittää kun jättää hiilarit pois. Ei siis tarvitse laskea kaloreita mitä syö? Ymmärsinkä oikein?

Niin mä ainakin olen laihtunut. Olen syönyt paremmin kuin koskaan, ja jättänyt siis vain hiilarit minimiin (enkä edes oikeastaan ole kovin tarkkaan laskenut, pyrkinyt vain välttämään). ja
paino on tippunut loppiaisesta tähän päivään vähän yli 9 kiloa =)

elikkä laihtuakseen riittää kun jättää hiilarit pois. Ei siis tarvitse laskea kaloreita mitä syö? Ymmärsinkä oikein?

No ei niitä hiilareita kokonaan tartte jättää. Jos haluat laihtua nopeasti niin ketoosissa syödään alle 20 g hiilareita päivässä, siihen mahtuu hyvin puoli kiloa vihanneksiakin!

Kaloreita ei tartte laskea, karppaus vie nälän aika tehokkaasti eikä rasvasta ruokaa pysty syömään kovinkaan paljoa. Lisätietota saat osoitteesta karppaus.info

Hmm. Muakin alkaa pikkuhiljaa jo kiinnostamaan.. Haluaisin pudottaa painoa ihan semmosen pari kiloa. Löllöt pois. Haluisin kiinteytyä oikein kunnolla.
Liikun paljon, syön terveellisesti, mut herkuttelen siihen sit lisäksi viel paljon... :D
Oiskohan karppaaminen sit kuiteskin mun juttu, ehkä voisin kokeilla. Oon 54/166. Jos aloittais karppaamaan, saiskohan kuin nopsaan pari kiloa veks?:)

Alkuperäinen kirjoittaja ehkäpä minäkin;23554426:
Hmm. Muakin alkaa pikkuhiljaa jo kiinnostamaan.. Haluaisin pudottaa painoa ihan semmosen pari kiloa. Löllöt pois. Haluisin kiinteytyä oikein kunnolla.
Liikun paljon, syön terveellisesti, mut herkuttelen siihen sit lisäksi viel paljon... :D
Oiskohan karppaaminen sit kuiteskin mun juttu, ehkä voisin kokeilla. Oon 54/166. Jos aloittais karppaamaan, saiskohan kuin nopsaan pari kiloa veks?:)

Muuten joo mutta lopetettuasi tulee kyllä kilot tuplana takasin että on niinkuin elämäntapa tämä karppaus,

[QUOTE="pläski";23554468]Muuten joo mutta lopetettuasi tulee kyllä kilot tuplana takasin että on niinkuin elämäntapa tämä karppaus,[/QUOTE]

Nii.. en mä ehkä sitten:) En kyl turhia leipiä, sokeria yms. syö, mut en kovin rajusti halua kuitenkaan hiilareita rajoittaa. Hedelmät ja sellaiset kuitenkin maistuu aina!

Yhteistyössä