Karppaajat!Laittakaas tähän teidän päivän ruokavalio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bad Virgin-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei karpatessa ole pakko syödä munaa. Vaikka se keltuainen onkin tosi terveellinen.

Minun normiruokavalioni:

Aamupala:
Kahvi kermalla. (En ole aamuisin nälkäinen)

Lounas:
Höyrytettyjä kasviksia. Esim parsakaalta, kukkakaalta, vihreitä papuja,...
Jauhelihakastiketta (tomaattimurska, sipuli, valkosipuli, mausteita, mineraalisuolaa,....)
ehkä tuoresalaatti lisäksi

Töiden jälkeen:
Kreikkalainen salaatti (kurkkua, tomaattia, vihreää paprikaa, oliiveja, fetajuustoa ja runsaasti oliiviöljyä)

Iltapala:
turkkilaista jugurttia ja marjoja
tai munakas
tai pähkinöitä, vihanneksia ja homejuustoa

Toisinaan saatan syödä toisen lämpimän ruuan töiden jälkeen. Yleensä ei tarvitse. Tai sitten lounas voi olla samaa kuin esimerkin iltapalat ja päivällinen pääruokana. Ihan menen sen mukaan mitä elimistö ilmoittaa tarvitsevansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Ei musta kyllä karppia näiden perusteella tule :(

Niin minäkin olisin luullut, jos olisin tällaisia listoja nähnyt ennen karppiaikaa. Tuntui hassulta, että jotku syö vain kolme kertaa päivässä ja väittävät olevansa kylläisiä eikä tee mieli välipaloja tai herkutella ns kielletyillä tuotteilla.

Karppaus infon keskustelupalstalla on muuten ruokapäikky-osiokin jos haluat perhtyä.

Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Mitä tuo turkkilainen jugurtti on? Onko siinä hiilareita? Kuinka paljon on "paljon" tai "vähän" hiilareita..Paljon niitä saa max vuorokaudessa..Mites hedelmät..

Joo..anteeks :D

Paksua rasvaista luonnonjugurttia. Vähän kuin bulgarian jugurtti. On vaan astetta tuhdimpaa. Ja hyvää on :p :p

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja vivian:
No mun esimerkkipäivä vois näyttää tältä:

Aamupala: Marjasmoothie (rasvaton maustamaton jogurtti, mustikoita, auringonkukansiemeniä )

Lounas: kalaa/kanaa, höyrytettyjä kasviksia, vihreää salaattia

Välipala: raejuusto-tonnikalamössöä (lempparia! )

Päivällinen: Kun nyt tuli kebabista puhe niin esimerkiksi kebabsalaatti :) Kebab on mun lempparia, ennen oli iskender mutta nyt pyydän iskenderin ilman leipäpaloja ja ekstrasalaatilla :D

Iltapala: teetä, joku hedelmä, mahdollisesti täysjyväleipä kalkkunalla tai sitten tonnikalaa ja tomaattia tms.

Mä siis syön joskus täysjyväleipää tai pastaa, mutta tosi harvoin ja yleensä jos syön leipää niin yksi leipä/vrk. Ja koska olen laihiksella tässä samalla niin siksi voi näyttää niukalta noi mun syömiset. Mutta tuollaiselta se aboutiarallaa näyttää.

Mitä toi rasvaton jugurtti tuolla tekee..?

No sitä että en oo tiukka karppaaja edelleenkään :) Enkä oo missään väittänytkään olevani :)

PIka apua..

Kuinka paljon niitä hiilareita saa syödä päiväs?? Kumpi parempi/pahempi maitotuotteet vai hedelmät.

Saako light limsoja juoda.

Mä alan huomen karppaamaan enkä tiedä siitä mitään :D

ystäväni haluaisi karpata, mutta valmistaa tosi vähän itse ruokaa.
olen antanut vinkkeja raaka-aineista, joista saa koottua vähällä vaivalla aterioita.
olisiko kekelläkään tiedossa sellaista esim.
viikon ruokalistaa, jolla pärjäisi poropeukalokin.
siis ihan kaupan tiskiltä suoraan. kiitos. Anteeksi tämä ei ole vastaus, vaan hätähuuto!!!!

ystäväni haluaisi karpata, mutta valmistaa tosi vähän itse ruokaa.
olen antanut vinkkeja raaka-aineista, joista saa koottua vähällä vaivalla aterioita.
olisiko kekelläkään tiedossa sellaista esim.
viikon ruokalistaa, jolla pärjäisi poropeukalokin.
siis ihan kaupan tiskiltä suoraan. kiitos. Anteeksi tämä ei ole vastaus, vaan hätähuuto!!!!

Mulla on takuuvarma keino: älä pakota sitä karppaamaan. Jos ei ole mitään käsitystä mitä on tekemässä eikä kiinnostusta ottaa selvää niin ei silloin tarvitse karpata! Ihme meininkiä että kaikki "karppaavat" vaikka ei ole hajuakaan että mitä ovat tekemässä. Sitten voidaan pahoin kun syödään pelkkää proteiinia ilman rasvaa ja haukutaan koko karppaus kun on niin saatanan epäterveellistä. Jos ei ole halua ottaa selvää niin ei pitäisi olla halua karpatakaan.