Karppaajat hei!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kamala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kamala

Aktiivinen jäsen
03.11.2009
3 687
0
36
Yritän tutustua karppaajien maailmaan, joillain sivustoilla oon vieraillutkin, mutta haluaisin saada ruokaohjeita enemmän.

Tiedän siis käytännön asiat, mutta mun päässä ei vaan raksuta noiden ruokien suhteen, en osaa keksiä ja soveltaa itse. Olisi niin helppoa löytää valmiita (ja hyviä ) ohjeita.

Ja muitakin vinkkejä, tai muita asioita otan mielelläni vastaan. :)

Wokkia, esim. broilerin fileesuikaleita, herkkusieniä, paprikaa, purjosipulia, sipulia, chiliä, jalapenoa, mausteita.

Salaattiin kiinankaalia, tomaattia, erilaisia siemeniä, öljyjä, kananmunaa tai tonnikalaa, muita kasviksia.

Sosekeittoja: porkkanaa, punajuurta, sipulia, purjoa, paprikaa, sulatejuustoa, koskenlaskijaa jne..

Broilerikastike: ruokakermaa, sipulia, broilerinfileitä, paprikaa, mausteita.

Mulla on hyvin yksinkertanen aamupala eli rahkaa, marjoja ja maitoa, öljyä loraus ja leseitä yms. jos on tarvetta, tehosekottimeen ja maitoa niin paljon että on hyvä juoda.

Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Wokkia, esim. broilerin fileesuikaleita, herkkusieniä, paprikaa, purjosipulia, sipulia, chiliä, jalapenoa, mausteita.

Salaattiin kiinankaalia, tomaattia, erilaisia siemeniä, öljyjä, kananmunaa tai tonnikalaa, muita kasviksia.

Sosekeittoja: porkkanaa, punajuurta, sipulia, purjoa, paprikaa, sulatejuustoa, koskenlaskijaa jne..

Kiitos! :) Mitä nuo erilaiset siemenet on?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on hyvin yksinkertanen aamupala eli rahkaa, marjoja ja maitoa, öljyä loraus ja leseitä yms. jos on tarvetta, tehosekottimeen ja maitoa niin paljon että on hyvä juoda.

Maidossakin on aika paljon hiilareita, mutta sopiihan se ruokavalioon aivan hyvin esim. hyväkarppauksessa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:

esim. auringonkukansiemeniä, pellavansiemeniä...

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Maidossakin on aika paljon hiilareita, mutta sopiihan se ruokavalioon aivan hyvin esim. hyväkarppauksessa :)

4,8 g sadassa grammassa ei mun mielestä ole kovin paljon, riippuu tietenkin jos pitää ihan 20g niin aika paljon, mutta siihen nyt ei voi mitään muutakaan oikein syödä ettei mene yli.

Alkuperäinen kirjoittaja mirlipide:
Mä aion syödä kuitenkin (en päivittäin) täysjyvä pastaa ja riisiä.

no sit ei mitään hyötyä karpata...

No jos spelttimakaronia joskus vaikkapa tusina makaronia koko annokseen, ei muuten kannata, meneeniin helposti pilalle koko juttu. Tuolla pari vinkkiä, vähän liian helppoja:
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/retkiruokia.htm

Meni myöhäiseksi vastaus, mutta itse käytän näitä:

auringonkukansiemeniä, kurpitsansiemeniä, pellavansiemeniä, seesaminsiemeniä, unikonsiemeniä.

Yhteistyössä