Karjalanpaisti- kauan pidät uunissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
miedolla lämmöllä esim.175 astetta. niin pitkään kun on mureeta liha.
mutta jos joku aika,niin varmaan siinä 3-5h menee.joskus olen leivinuunissa ontanut olla koko yön,tosin pitää välillä vettä lisätä.

minä yleensä pidän ensin kovemmassa lämmössä (noin 200-250) puolisen tuntia ja sitten kansi päälle ja noin 3-4 tuntia miedossa lämmössä.. tosin, en tee koskaan kaupan lihasta (missä sikaa ja nautaa) vaan hirvestä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En sekuntiakaan, johtuen karseasta lemusta ja että en voisi syödä sellaista karseaa ruokaa.

Kiitos ap:n puolesta rakentavasta kommentista. Kasva aikuiseksi tai älä ainakaan tule tänne valittamaan jos omat lapsesi syövät pelkkiä nakkeja ja ranskalaisia.

just eilen tein. Paistoin ensin pikkusen pannulla ja sitten uuniin n. kolmeks tunniks. Hyvää tuli.
Jännä kun siinä pakkauksesn ohjees on kaks tuntia mut se on kyllä liian vähän minusta.

Mä paistan lihat kanssa ensin pinnasta ruskeiksi ja sitte uuniin. Yleensä pidän vähintään 3 tuntia, mielummin saa olla 5 tuntia. Mä tykkään, että ne lihat on niin mureita, että hajoaa suuhun purematta :)

ei lihoja erikseen tarvitse ruskistaa. voi laittaa uunivuokaan pieneen nesteeseen rapsakampaan lämpöön ensiksi (possunlihat päälle) ja sitten kun lihat ruskistuneet lisää nestettä ja alentaa lämpötilan tuohon edellä mainittuun.

Yhteistyössä