Lihapaistin teko..neuvoja tarvisin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paisti

Vieras
Ostin 800g naudan paistia ja kilon porsaan ulkofilettä. Meinasin et palottelen ne niin kuin karjalanpaisti on paloina ja paan uuniin. Mutta kuinka kauan ja mikä lämpö? Ja pitääkö niihin "ottaa pintaa" pannulla ennen uuniin panemista? Mitä mausteeksi ja muita vinkkejä jos ois. Olen ihan tumpelo ja uusavuton kokolihan kanssa ja kaipaan tukea ja rohkaisua.

Ota vaan pinta kuumalla pannulla, mausta vasta sitten. Merisuolaa suosittelen, jos on. Hauduta liemesä sitten aikas kauan, että on tosi mureeta ainakin tunti. Laita mukaan isoja sipulilohkoja porkkananpätkiä.

suunnitelmasi oli siis ok, LUOTA ITSEESI NAINEN! =) Minä tuen sinua.

laita miedolle lämmölle n. 150 astetta ja kypsennys varmaan tunnin, kun on filettä.
ruskista ensin, että saa vähän väriä ja sitten uuniin. Lisää mukaan porkkanaa ja pari sipulia
ja tarvittaessa voit laittaa lihaliemikuution tai suolaa.
Vettä tietty
niin että lihat peittyy juuri ja juuri

Ei oo pakko "ottaa pintaa", jos et halua. Toki voit senkin tehdä jolloin ruskistuksen jälkeen voit kaataa tilkan vettä pannuun ja kiehauttaa sen ja kaataa lihojen sekaan pannuun. Sit sekaan suolaa ja pippuria nyt ainakin. Itse laittasin myös sipulia ja lihafondia. Lihoihin vettä niin, että hyvin peittyvät. Myöhemmin lisäisin maizenaakin. Uunissa joku 150 astetta. Ainakin 2-3 tuntia. Mitä pitempään, sen parempaa. Astiaan kansi päälle.

Ok. Kiitos neuvoista! Ajattelin et pidän uunissa siihen kun meen nukkumaan. Miksi Maizenaa muuten jo nyt? Meinasin et huomenna syömme tuota perunoiden kans. Sit otan siitä lihakeittoa varten lihaa sivuun (ens viikolle) ja suurustan lopun Maizenalla ja loraus kermaa ja syömme riisin kanssa sunnuntaina. Syömme tytön kans tuota kaksin niin saan siitä aika monta ruokaa. =) Ei tahdo viitsiä ihan pikkupalaa laittaa kun ottaa kuitenkin uunissa monta tuntia että tulee kunnolla mureaa. Ennen mies hoiti tän kokoliha-puolen. Nyt pitää itse opetella.. :/

Niin se maizena, mulla oli ihan oletuksena,et teet vaan lihakastikkeen. Mutta koska tuosta on tulossa useampia sapuskoja niin,unohda se maizena tuossa vaiheessa. Tee juuri niinku olit suunnitellutkin, kuulostaa hyvältä:)

En mä sit tieten ihan tumpelo toivoton olekkaan. =) Pelottaa vaan alkaa tuota kokolihaa laittamaan ettei menis hyvät lihat ihan piloille. Tuli se tämäkin päivä että uskalsin. Puoli vuotta olen suunnitellu et josko sitä uskaltas muutaki ku jauhelihaa, suikalelihaa.......

Yhteistyössä