Karenssi vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neea"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Neea"

Vieras
Työkkäri antoi lausunnon liittooni(sain lomakkeen postitse tänään), että työttömyysetuuden maksamiselle ei estettä ja selityksenä siinä oli merkittynä työelämävalmennus jonka kesto 26.9.-23.10 eli yht 1 kk. Kuitenkin olen ollut työttömänä jo kuukauden ennen työelämävalmennusajankohtaa ja sen jälkeen olisi mahdollista karenssiaikaa vielä 1 kk jäljellä jos siis minua rankaistaan 3 kuukauden karenssilla. Täytänköhän liitolle työttömänä-kaavaketta jo kuukautta ennen työharjoittelua vai miten? Koskeekohan tämä vain harjoitteluaikaa eli kuukautta ja silti voi mennä 3 kk karenssi? Kiitos paljon jos joku viitsii auttaa tyhmää.... Soitan kyllä liittoon, mutta se on jo mennyt kiinni tältä päivältä ja kysyn jos joku tietäis jo ennen huomista:)

siis onko sinulla nyt karenssi vai? Jos menet työelämävalmennukseen katkeaa karenssi ja saat rahaa. Ja sinne täytetään varmaan että on työelämävalmennuksessa koska saa korotuksen. En nyt oikeen silti ymmärtänyt mitä kysyit :)

Kiitos kun vastasit. Siis tarkoitan sitä, että koskeekohan "ei karenssia"-ilmoitus vain työelämänvalmennusaikaa vai jo aikaa sitä ennen vai onkohan siinä 2 karenssikäsittelyä? Anteeksi kun mulla näin huono ulosanti:)

Siis en tiedä saanko karenssi ajalta jolloin en ole työharjoittelussa. Siis onkohan 2 käsittelyä vai tarkoittaakohan postitse tullut ilmoitus myös aikaa ennen harjoittelua?

Siis mut irtisanottiin 1 kk sitten ja pääsin työharjoitteluun maanantaista alkaen. En tiedä tuliko minulle karenssi vai ei. Siis sain postitse ilmoituksen, että saan työttömyyskorvausta ja siinä mainittu ajankohta jolloin olen työharjoittelussa. Olikohan tämä ilmoitus, että en saa karenssia ollenkaan vai, että saan vain työharjoitteluajalta korvausta? Tuleekohan niistä ajoista siis harjoitteluajasta ja työttömyysajasta ennen harjoittelua 2 erilllistä käsittelyä eli päätöstä?

Oliko irtisanominen susta johtuvaa? Ja siis kyllä mun mielestäni karenssista pitäis ilmotus tulla. Mutta eikö sun jo kohta pitäis alkaa sitä mahdollista työttömyyskorvausta saamaan? Siis siltä 1kk ajalta, tai ainakin jokin ilmotus/päätös..? tiedätkö teidän liiton mahdollisen käsittelyajan?

Mollin sivuiltahan pääsee kirjautuun pankkitunnuksilla josta voi tarkastella omia tietojaan. Kyllä siellä pitäisi lukea tilanne, että odottaako joku päätös tms.

Yhteistyössä