Kantoliinoista

  • Viestiketjun aloittaja ÄITÄI -harmaana
  • Ensimmäinen viesti
ÄITÄI -harmaana
Olen ihan untuvikko tässä, joten ajattelin täällä kysyä, mikä olisi hyvä kudottu liina tulevalle lapselleni? Trikoisen olen nyt jo hankkinut, mutta kudottu olisi mukava myös, ja ymmärtääkseni suositeltavampi isomman lapsen kanssa? Ja ymmärtääkseni tarvitsen yli 5m liinan, jos haluan sitoa X-sidonnalla, koska vaatekokoni on 42/44.

Siis kehuja/varoituksen sanoja, omia kokemuksia ja muita vinkkejä kehiin!
 
5,2m riittää mulla (koko 38-40) ylimääräisen kerran ympärille ja riittää miehellenikin reilusti. Ostin tuon muutama kuukausi sitten ja on kyllä loistava liina! Ei veny ja vanu, mutta joustaa. Olen kokeillut tuolla omalla taaperolla myös trikoista liinaa, josta ei kerta kaikkiaan saanu millään tukevaa reippaat 9kg:lle. Liina vaan veny päällä.

Käytin juuri kesämökillä myös riippumattona ja haikarankehto pysyi napakasti sinnäkin. kaikki kolme lasta riippuivat siinä. Lisäksi olen käyttänyt sitä auton takaosan sivuikkunoiden peittämiseen. Huippu siinäkin, kun kangas ei liusta, vaan istuu jämäkästi plyyssiin. Ikään kuin imaisee siihen kiinni.

Mulla uutuus kuosi Albert. Liinaa voi hyvin käyttää myös paljaalle iholle - ainakin kotioloissa. Ei ole kova.
 
Miskan äiskä
Minä kyllä suosittelen, että kokeilet ensin sitä trikoista liinaa miten sujuu ja ostat sitten vasta myöhemmin kudotun, jos homma sujuu. Meillä poika ei yhtään viihtyny liinassa ja pitkä liina vei aina aikaa kun sen sitoi jos ei ollu valmiina ja siihen mennessä pojalla oli herne nenässä. Imetyspaita kannattaa hommata, niin on helpompi imettää liina sidottuna. Meillä toimi myöhemmin Patapum-kantoreppu oikein hyvin ja on nopea ja helppo käyttää.
 
Kiitoksia :flower: , kiva kuulla mielipiteitä. Pitäydyn tosiaan tuon vauvan syntymään asti uusista liinahankinnoista, mutta toivottavasti tulokas viihtyy liinassa. Seuraavaksi imetyspaitaa etsimään... :wave:
 

Yhteistyössä