Auttakaa kantoliinan valinnassa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Juudit"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Juudit"

Vieras
Mulla on kotona 8vkon ikäinen vauva jota olen kanniskellut kotona 5m pitkällä trikooliinalla, mutta on jo hieman vanha ja kangas on aika lepsua.. nyt jo huomaa että sidonta löystyy eikä ole niin tukeva.

Olisikin hankinnassa uusi liina mitä olisi tarkoitus käyttää esim kesällä paljon kun tyttö on jo reilu 6kk eli tätä kasvutahtia myös aika painava :)

Toisaalta kiehtoisi trikooliina, koska se on käsittääkseni helpompi sitoa ja antaa paremmin anteeksi sidontojen pienet virheet, mitä minulla varmasti vielä on. Toisaalta kudottu olisi tukevampi...

Olen nyt horjumassa vähän näiden liinojen välillä:

haikarankehto:
Pienten Parhaaksi - Haikarankehto -kudottu kantoliina

Mam Wrap:
Babyidea - Kantoliinat - MaM Wrap - kantoliina jossa aivan kaikki kohdallaan

Auttakaa tekemään valinta!

Mä olen tykännt aivan hurjasti tuosta Haikarankehdosta. Jämäkkä, mukava, turvallisen tuntuinen. Trikooliinat ovat tuntuneet musta aina lespuilta ja epävarmoilta. Sen kudotun liinan solmimisen oppii kyllä nopeasti, että osaa jättää sopivasti varaa.

Mä olen tykännt aivan hurjasti tuosta Haikarankehdosta. Jämäkkä, mukava, turvallisen tuntuinen. Trikooliinat ovat tuntuneet musta aina lespuilta ja epävarmoilta. Sen kudotun liinan solmimisen oppii kyllä nopeasti, että osaa jättää sopivasti varaa.

Hmm, pelkkää positiivista siis tästä liinasta edelleen :)

Onko sitten oikeasti kovin erilainen sitoa kuin trikoinen? Onko kuumempi/kylmempi? Mulla on aina ollut vain trikoisia liinoja, mutta nyt houkuttaisi tuo haikis kyllä kovasti, varsinkin lukemien kokemusten perusteella :)

Ei kai sen sitomisessa muuta eroa ole, kuin ettei se jousta niinkuin trikoinen. Eli siinä täytyy jättää hieman löysää lapsen mennä. Vaikea sanoa, onko kuumempi tai kylmempi, mä pärjäsin mainiosti, vaikka kannoin lasta kutakuinkin koko ensimmäisen kesän useita tunteja päivässä. Pääasiassa tuplaristissä kannoin, joten siinä oli kangasta monta kerrosta joka puolella. =)

Saisitko jostain kokeiltavaksi kudottua liinaa, niin voisit vertailla? Tiedän monta, jotka vannovat trikoisen liinan nimeen ja varmaan vaan kokeilemalla voi päättää, kummasta tykkää enemmän.

Minä vannon trikoisen nimeen. Kudotun koin liian hankalaksi solmia. Tuttavapiirissäni kudotun liinan hankkineet jättivät selkeästi useammin liinailun sikseen. Trikoinen on helppo. Mutta varmasti kudotunkin kanssa oppii toimimaan kun tahto on kova, olen itse vain niin huono solmujen kanssa.
Trikooliinalla kannoin olen kantanut noin 9-kuiseksi asti ja sitten vaihdoin patapum-kantoreppuun. Kudotussa liinassa saa kannettua kyllä vanhemmaksi/painavampaa lasta kuin trikoisessa.

Saisitko jostain kokeiltavaksi kudottua liinaa, niin voisit vertailla? Tiedän monta, jotka vannovat trikoisen liinan nimeen ja varmaan vaan kokeilemalla voi päättää, kummasta tykkää enemmän.

Juu, oikein ketään tuttua ole keltä voisi lainailla, joten se on nyt vaan makusteltava ja harkittava asiaa hetki...

Kiitos kovasti mielipiteistä, pitää tosiaan pitää asian kanssa hetken tuumailutauko :)

Meillä oli ensin Huggis joka oli ihana, mutta vauvalle tuli niin nopeasti painoa että vaihdoin sen Haikarankehtoon. En pitänyt siitä ollenkaan, vaan siirryimme käyttämään kokonaan Manducaa. Haikarankehto oli Huggikseen verrattuna raskas, kuuma ja vaikea sitoa, aina jäi liian löysälle tai kireälle. Se oli myös todella leveä, tuntui että hukun siihen (olen aika pieni). Tukeva se kyllä oli, sitten kun vauvan siihen sai kunnolla.

Yhteistyössä