Kantoliinapähkäilyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimmi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mimmi81

Vieras
Olen aikeissa ostaa nyt liinan. Olen miettiny, et olisiko esim.haikis tai sit ergo-kantoreppu? Meillä reilut 2.v. tyttö ja 5kk ikäinen tyttö. Kantaisin pääsääntöisesti pienempää lasta, mutta välillä myös isompaa lasta. Käyttökokemuksia kaipailisin :).

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2005 klo 14:41 Mimmi81 kirjoitti:
Olen aikeissa ostaa nyt liinan. Olen miettiny, et olisiko esim.haikis tai sit ergo-kantoreppu? Meillä reilut 2.v. tyttö ja 5kk ikäinen tyttö. Kantaisin pääsääntöisesti pienempää lasta, mutta välillä myös isompaa lasta. Käyttökokemuksia kaipailisin :).

Siskoni osti Patapumin, kehui sitä hyväksi. Hinta oli kuulemma halpa ja heidän Oskari 10 kk matkustaa siinä mielellään. Joten suosittelen tutustumaan Patapumiin, siskon puheisiin on uskominen :O

Ennemmin ottaisin sinuna vielä haikiksen tai muun pitkän kudotun, sillä tuossa ergossa tai muussakaan selässä kannettavassa ei ole hyvä kantaa lasta joka ei kunnolla osaa vielä istua itse ilman tukea. Niissä helposti lapsi retkahtelee taaksepäin kun selän tuki loppuu selän puoleen väliin. Myöhemmin joku neliöliina tai ergokin olisi varmaan hyvä!?

Oletko ajatellut kuinka pitkiä matkoja kantelet lasta yhtäjaksoisesti? Kävisikö joku lonkalle sidottava sinun tarpeisiisi? Pitkä kudottu kyllä on mielestäni kaikkein monipuolisin ja pitkäikäisin liina ja huutonetistä taikka babyidean kirppikseltä niitä saa aika kohtuu hintaan uusiakin! =)

Ergossa tuon taaksepäin retkahtelun voi välttää käyttämällä sitä pääntukea tukemaan lapsen yläselkää ja päätä.

Oma kokemukseni on, että pieni lapsi menee Ergoon niin syvälle ettei retkahda mihinkään taaksepäin. Isommalla lapsella repun selkäosa jää sinne alemmaksi lapsen selälle, mutta ei isompi mihinkään enää helpolla retkahda.

Patapumista puuttuu kokonaan tuo pääntuki, joten en ostaisi ainakaan sitä.

Liinoista tykkään eniten, mutta on meillä Ergo myös ja hyvä on ollut. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2005 klo 02:01 liinailija kirjoitti:
Patapumista puuttuu kokonaan tuo pääntuki, joten en ostaisi ainakaan sitä.

Niin ne maut vaihtelevat ;) Minä kuulin erittäin perusteelliset selvitykset siitä, miksi _ergoa_ ei ainakaan ostaisi. Mitä sillä pääntuella tekee, jos lasta ei ole repussa tarkoitus nukuttaan. Kukkarolle se ainakin käy kalliiksi, jos se pelkkänä koristeena roikkuu.

ostin pikku ruun ohuon kantoliinan ja oon ollu tosi tyytyväinen, poika on kohta kolme viikkoo vanha ja viihtyy tosi hyvin liinassa. pikku ruun liinat ei oo ees kalliita! suosittelen!!!

Kävin ostamassa tän. haikiksen ja kyllä osaa sitten olla ihana liina :heart: . Kotihommia olen saani tehtyä hyvin, ja vauveli nukku sinä aikana liinassa. Kyl tää liina on, kuin ois lottovoiton saanu :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2005 klo 15:16 Mimmi81 kirjoitti:
Kävin ostamassa tän. haikiksen ja kyllä osaa sitten olla ihana liina :heart: . Kotihommia olen saani tehtyä hyvin, ja vauveli nukku sinä aikana liinassa. Kyl tää liina on, kuin ois lottovoiton saanu :)
hyvä homma! siihen tottuu kumminkin ihmeen nopeesti? JOKO olet oppinut hyvin sen sitomaan =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2005 klo 23:44 möhkösfantti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2005 klo 15:16 Mimmi81 kirjoitti:
hyvä homma! siihen tottuu kumminkin ihmeen nopeesti? JOKO olet oppinut hyvin sen sitomaan =)

Sidonnat menee jo ihmeen hyvin :). Se perussidonta tohon eteen (hitsi, kun en vielä nimeä muista :\| ) sujuu hyvin. Ja, selkäreppu sidonta onnistu heti ekalla kertaa hyvin. Eilen kävin ulkona kävelemässä pitkän lenkin sillai, et esikoinen käveli ja välillä oli vaunuissa ja kuopus oli kantoliinassa koko matkan. Kyllä oli pikkuneidillä ihmettelemistä, kun näki niin hyvin ympärilleen. Totesin taas eilen, et minkähän takia en ole aiemmin tajunnu liinaa ostaa/kokeilla. Olen aina pitänyt sen sitomista kauheen hankalana. Mut, helppoa se onki =)

Yhteistyössä