Kantapää pirun kipeä, onko järkeä käydä lääkärissä?

Teetkö seisomatyötä? Jos, niin se on rasitusvamma. Siihen auttaa lepo. Aina kun istut, nosta jalat ylös lattialta lepäämään. Ja korkokengät jalkaan!
Mun äiti oli sairaslomalla ko. syystä.

riippuu monesta asiasta, jos olet sen loukannut ja ei parane, niin lääkäriin sitten. ei nyt varmaan heti eka päivinä kannata lääkäriin juosta, jos on kipeytynyt noin vaan. kannattaa vähä aikaa seurailla. ja jos ei parantumista tapahdu, niin sitten lääkäriin

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Teetkö seisomatyötä? Jos, niin se on rasitusvamma. Siihen auttaa lepo. Aina kun istut, nosta jalat ylös lattialta lepäämään. Ja korkokengät jalkaan!
Mun äiti oli sairaslomalla ko. syystä.

Ja siis korkokengät oli lääkärin määräys!

Minulla oli viime raskauden lopulla plantaarifaskiitti ja jalalla ei todellakaan pystynyt astumaan. Kivun pystyi aivan selkeästi paikallistamaan ja näyttämään. Lääkäri tiesi heti, mistä on kysymys.
Ongelmaa olisi voinut hoitaa kortisonipiikillä, mutta sitä en antanut laittaa. Kärsin siis ja toista viikkoa taisi kipu kestää.

Faskiitti on joku peitinkalvojen tulehdus (lihasten?). Kantapään peitinkalvoista lääkäri mulle ainakin puhui. Kantapäästä otettiin rtg-kuvat mutta ei näkynyt luupiikkiä.

Mullakin kipu tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta. Ei siis rasituksesta tai loukkaantumisesta. Ja oli tosiaan niin kipeä ettei kärsinyt kantapäätä käyttää kävelemiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:
Mikäs tuo faskiitti oikein on? Tämä kipeytyi viime torstaina, ja en ole sitä kummemmin loukannut mielestäni, sisäsyrjässä on selkeä kipeä kohta kun painaa.

Kivun voisi sanoa paikallistuvan suoraan tuohon kantapään keskiosaan. Minulla jalka oli todella niin kipeä, että siihen ei voinut varata ollenkaan.

Yhteistyössä