Kanta.fi = Kansallinen Terveysarkisto rikkoo yksityisyyden

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Paljonko tuo systeemi on tullut maksamaan tähän asti? Eikä kestä käyttöä?
Onhan meillä melkoinen kankkulankaivo kehitetty, entisten lisäksi. Turun sanomista tänään:
"Viime vuonna sairaanhoitopiirit heittivät käytännössä yli 6,3 miljoonaa euroa roskiin lääkehävikin vuoksi. Suomen 21 sairaanhoitopiiristä 20 toimitti Lännen Medialle tiedot viime vuosien lääkehävikistään. Lukuja ei saatu Kanta-Hämeen sairaanhoitopiiriltä.

Eniten hävikkiä syntyy valmisteiden vanhentumisen takia. Muita syitä ovat muun muassa särkynyt pakkaus tai laiterikko. Osa lääkkeistä tulee tukusta käyttöikänsä loppupuolella, mikä osaltaan lisää hävikkiä.

Lääkkeiden tuhoamisesta voi lisäksi koitua yksittäiselle sairaanhoitopiirille jopa kymmenien tuhansien eurojen suuruinen lasku. Riihimäellä toimiva Ekokem hävittää lääkkeet polttamalla ne korkeissa lämpötiloissa.

– Yhteiskunnallisesti on vain hyväksyttävä, että lääkehävikkiä syntyy sairaaloissa, kun kansalaisille halutaan tarjota erinomaista hoitoa, sanoo Satakunnan sairaanhoitopiirin proviisori Ercan Celikkayalar.

Jos lääkehävikin hintaa vertaa summaan, jolla sairaanhoitopiirit viime vuonna ostivat lääkkeitä, hävikin osuus on noin prosentti. Kaikkiaan rahaa lääkkeisiin käytettiin yli 443 miljoonaa euroa."

Apteekkariliiton kyselyn mukaan yksityishenkilöiden käyttämättä jättämien lääkkeiden rahallinen arvo on vuosittain jopa 100 miljoonaa euroa.
Ota huomioon lääkehysteria. Jumankauta kun vammautunu koko lantion alueelta eli kaikki mitä lantiolla on, on vammautunut ulottuu alaselkään jossa muutama nikama väli puristunut kasaan, Si-nivelet vaurioitunut lonkat nousee alimpiin kylkiluihin asti eli lonkkien harjanteet osuu istuessa alimpiin kylkiluihin, uumaa ei juurikaan ole enää, kun kroppa tipahtanut kasaan, kylkiluut vääntyy ja taipuu toistensa alle, eli kaikki ponnistelu, pinnistely, oksentaminen, kumartuminen, nojaaminen johonkin aiheuttaa tuon että kylkiluita muutama taipuu toistensa alle ja vääntyilee miten sattuu. Hermovaurioita molemmin puolin alavatsalla, oikea sääri vääntynyt päin peetä, sairaus ja yks sairaus epäilyn alla ja nuo vammojen kanssa on tehnyt mun tilanteesta todella huonon. Ikää kuitenkin tulee lisää ja jossain vaiheessa saattaa tuo oikea jalka pettää ja voi käydä niin että joutuu pyörätuoliin. Kivut on mulla 24/7 ja yöt valvon noitten takia. Mutta lääkkeitä ei voida antaa julkisella, koska Amerikassa on opiaatti kriisi 🙄 Öö, miten tuo koskee kaikkia lääkkeitä?! Kipuihin tarjotaan valaanlaulua, mene metsään ja kuuntele ääniä, kuvittele paperiin kivut ja ruttaa se jne. No, se on hyvä kun täysin terveet ihmiset keksii näitä joilla ei ole tyyliin muuta kuin ehkä joskus joku perus päänsärky tai nuha. Tuolla ei ymmärretä kivun hoidosta yhtään mitään. Yksityisellä puolella suhtauduttiin jo vakavasti ja ihmeteltiin miten julkisella ei vammoja ole nähty? Miksi kipuja ei ole hoidettu? Yksityinen lääkärini naureskeli tätä, että Tampereella ei osaa yksityiset eikä julkiset tutkia, lääkitä ja on parempi hokea vaan, että olet kunnossa ei sulla mikään ole. 10- vuotta sai vammat olla hoitamatta ja kivut myös. Isäni vei yksityiselle kun vaan itkin, tärisin, oksentelin ja olin vuoteessa. Hermostu niin paljon, että sano että nyt mennään että menee noi asiat eteenpäin. Se olikin aika pommi kun selvisi nuo kaikki. Tein valituksen, kun vastaus tuli niin tein kantelun lääkäreistä jotka laiminlöi kaiken mun kohdalla. Tampereelta Helsinkiin saa matkata että hoitoa saa. Tota koko terveydenhuoltoa sais muuttaa toisenlaiseen suuntaan, hemmetti ihan älytöntä touhua. Palattu kivun hoidossa ja kaikessa muussakin asiassa terveydenhuollossa keskiajalle. En ole kyllä yhtään hyvää sairaanhoitajaakaan julkisella ole kohdannut. Tökeröitä äyskijöitä ja jos jotain kysyy niin hirvee huokailu alkaa heti ja noille sitten lisää palkkaa, kun todellisuus on sitä että istutaan lasikopissa ja juoruillaan siellä. Potilas kohdataan heti ärtyneenä ja sen oloisena että mitähän säkin täällä teet. Kantaan kirjatut jutut välillä saa hermot kireelle ja niitäkään ei voida jumalauta korjata tai oikasta. Vertaistukiryhmässä ollut paljon näitä että kantaan kirjotettu virheellistä tietoa ja kun potilas pyytää oikaisua niin aletaan mussuttaa ja mitään ei tehdä. Potilaan oikeuksiin kuuluu virheelliseen tietoon pyytää oikaisua ja niin ei edes tapahdu. Eli en käsitä mitä hemmettiä tolla kannalla etes tekee? Moni asia saattaa hoidoissa mennä p.rseelleen kun on kirjattu virheellistä tietoa ja moni lääkäri nimenomaan jumittuu siihen ja sen seurauksena saattaa jäädä hoidot saamatta. Toi on semmonen että mua ottaa päähän ihan todella. Potilaan oikeudetkaan kunnolla enää toteudu ja niistäkin saa tapella ja vääntää ratakiskoa. Verovaroin niitäkin ylläpidetään niin en voi käsittää miten kaikki asiat saadaan tehtyä noin monimutkasiks ja sairauksista ei tiedetä mitään, miten hoidetaan niitä ja mun kohdalla ei edes tiedetä miten vammoja hoidetaan 😠 Maksa sitten tollasesta touhusta p.rkele!!!
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Ota huomioon lääkehysteria. Jumankauta kun vammautunu koko lantion alueelta eli kaikki mitä lantiolla on, on vammautunut ulottuu alaselkään jossa muutama nikama väli puristunut kasaan, Si-nivelet vaurioitunut lonkat nousee alimpiin kylkiluihin asti eli lonkkien harjanteet osuu istuessa alimpiin kylkiluihin, uumaa ei juurikaan ole enää, kun kroppa tipahtanut kasaan, kylkiluut vääntyy ja taipuu toistensa alle, eli kaikki ponnistelu, pinnistely, oksentaminen, kumartuminen, nojaaminen johonkin aiheuttaa tuon että kylkiluita muutama taipuu toistensa alle ja vääntyilee miten sattuu. Hermovaurioita molemmin puolin alavatsalla, oikea sääri vääntynyt päin peetä, sairaus ja yks sairaus epäilyn alla ja nuo vammojen kanssa on tehnyt mun tilanteesta todella huonon. Ikää kuitenkin tulee lisää ja jossain vaiheessa saattaa tuo oikea jalka pettää ja voi käydä niin että joutuu pyörätuoliin. Kivut on mulla 24/7 ja yöt valvon noitten takia. Mutta lääkkeitä ei voida antaa julkisella, koska Amerikassa on opiaatti kriisi Öö, miten tuo koskee kaikkia lääkkeitä?! Kipuihin tarjotaan valaanlaulua, mene metsään ja kuuntele ääniä, kuvittele paperiin kivut ja ruttaa se jne. No, se on hyvä kun täysin terveet ihmiset keksii näitä joilla ei ole tyyliin muuta kuin ehkä joskus joku perus päänsärky tai nuha. Tuolla ei ymmärretä kivun hoidosta yhtään mitään. Yksityisellä puolella suhtauduttiin jo vakavasti ja ihmeteltiin miten julkisella ei vammoja ole nähty? Miksi kipuja ei ole hoidettu? Yksityinen lääkärini naureskeli tätä, että Tampereella ei osaa yksityiset eikä julkiset tutkia, lääkitä ja on parempi hokea vaan, että olet kunnossa ei sulla mikään ole. 10- vuotta sai vammat olla hoitamatta ja kivut myös. Isäni vei yksityiselle kun vaan itkin, tärisin, oksentelin ja olin vuoteessa. Hermostu niin paljon, että sano että nyt mennään että menee noi asiat eteenpäin. Se olikin aika pommi kun selvisi nuo kaikki. Tein valituksen, kun vastaus tuli niin tein kantelun lääkäreistä jotka laiminlöi kaiken mun kohdalla. Tampereelta Helsinkiin saa matkata että hoitoa saa. Tota koko terveydenhuoltoa sais muuttaa toisenlaiseen suuntaan, hemmetti ihan älytöntä touhua. Palattu kivun hoidossa ja kaikessa muussakin asiassa terveydenhuollossa keskiajalle. En ole kyllä yhtään hyvää sairaanhoitajaakaan julkisella ole kohdannut. Tökeröitä äyskijöitä ja jos jotain kysyy niin hirvee huokailu alkaa heti ja noille sitten lisää palkkaa, kun todellisuus on sitä että istutaan lasikopissa ja juoruillaan siellä. Potilas kohdataan heti ärtyneenä ja sen oloisena että mitähän säkin täällä teet. Kantaan kirjatut jutut välillä saa hermot kireelle ja niitäkään ei voida jumalauta korjata tai oikasta. Vertaistukiryhmässä ollut paljon näitä että kantaan kirjotettu virheellistä tietoa ja kun potilas pyytää oikaisua niin aletaan mussuttaa ja mitään ei tehdä. Potilaan oikeuksiin kuuluu virheelliseen tietoon pyytää oikaisua ja niin ei edes tapahdu. Eli en käsitä mitä hemmettiä tolla kannalla etes tekee? Moni asia saattaa hoidoissa mennä p.rseelleen kun on kirjattu virheellistä tietoa ja moni lääkäri nimenomaan jumittuu siihen ja sen seurauksena saattaa jäädä hoidot saamatta. Toi on semmonen että mua ottaa päähän ihan todella. Potilaan oikeudetkaan kunnolla enää toteudu ja niistäkin saa tapella ja vääntää ratakiskoa. Verovaroin niitäkin ylläpidetään niin en voi käsittää miten kaikki asiat saadaan tehtyä noin monimutkasiks ja sairauksista ei tiedetä mitään, miten hoidetaan niitä ja mun kohdalla ei edes tiedetä miten vammoja hoidetaan Maksa sitten tollasesta touhusta p.rkele!!!

kirjoitit: Isäni vei yksityiselle kun vaan itkin, tärisin, oksentelin ja olin vuoteessa.
Olitko opiaattisivuoireissa?

Kantaan ei kirjoiteta potilaita miellyttääkseen tekstejä vaan ovat sairauskertomuksia esim. muille terveydenhuoltohenkilöstölle.
Aina voi pyytää virheellisen tiedon korjaamista. Tietoa ei korjata sellaiseksi mitä sinä itse haluat, vaan mikä on oikea fakta. Jos lääkäri esim. tekee ulkoisesta habituksesta jotain päätelmiä, ei sitä korjata sellaiseksi mikä sinua miellyttää.
Jos olit vinkumassa lisää kolmiolääkkeitä, se todetaan siellä tekstissä ja myös se, miksi niitä ei kirjoiteta.
Ja Reseptikeskus myös kertoo sen, jos käy "kaupassa" yksityisellä lääkäriasemalla, terveysasemalla tai muualta niitä opiaatteja hakemassa eikä ole enää ns. normaali käyttä.
 
vierailija
eiköhän tehdä kansalaisaloite, palautetaan maailma takaisin 1940 luvulle, silloin oli kaikki paremmin, ruoka parempaa, nurmikot vihreämpiä, rahat sai ruskeassa kirjekuoressa viikon päättyessä.. terrorismia ei ollut.... ups.. oli joku sota kuiteski päällä tai jotain...
Kyllä silloin ihmiset alkoi myrkyttää maitaan ja nyt nähdään seuraukset, joita kukaan ei älynnyt / tiennyt koituvan
 

Yhteistyössä