Kansanedustajat- ahnein kansanosamme!!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
"Kikkailulla jättieläkettä.
Suvi Lindén junaili palkkiojärjestelyn, jotta sopeutumiseläke ei pienenisi.

Ex-kansanedustaja ja -ministeri Suvi Lindén (kok) kartuttaa vuosiansioitaan yli 4 000 eurolla muuttamalla luottamustoimesta maksetun vuosipalkkion erilaisiksi toimenpidepalkkioiksi.

- Ei tämä ole kikkailua, sanoo Lindén käytännöstä.

Kevään vaaleissa eduskunnasta pudonnut Lindén toimii Oulun seudun koulutuskuntayhtymän Osekk:in yhtymähallituksen puheenjohtajana.

Yhtymähallituksen viimeisimmässä kokouksessa viime maanantaina hallitus päätti muuttaa Lindénille maksettavan vuosipalkkion erilaisiksi toimenpidepalkkioiksi.

Lindén pyysi itse uutta käytäntöä.

- Pyysin sitä siksi, että vuosipalkkio olisi vaikuttanut suoraan saamaani sopeutumiseläkkeeseen kansanedustajan työstäni, hän sanoo.

Yhtymähallituksen vuosipalkkion suuruus on 4 250 euroa, ja se olisi vuosipalkkiona maksettuna vähentänyt Lindénin sopeutumiseläkettä samalla summalla. Kokous- ja toimenpidepalkkioista taas ei makseta työeläke- ja muita maksuja, joten ne eivät vaikuta sopeutumiseläkkeeseen.

Suvi Lindén saa sopeutumiseläkettä noin 5 000 euroa kuukaudessa.

Yleinen käytäntö?

Lindén sopi asiasta suoraan Oulun seudun koulutuskuntayhtymän johtaja Kari Juntusen kanssa. Maanantaina tehdyn päätöksen mukaan Lindénille maksetaan asianmukaisten kokouspalkkioiden lisäksi toimenpidepalkkiot osallistumisista esimerkiksi "yhteistyökumppaneiden järjestämiin tilaisuuksiin tai neuvotteluihin".

Aivan mistä tahansa kissanristiäisistä ei toimenpidepalkkiota makseta. Jokainen palkkio edellyttää Osekk:lle esitettyä laskua, sanoo Osekk:in hallintojohtaja Timo Lehto.

Järjestely ei myöskään suoraan takaa, että toimenpidepalkkioiden yhteissummaksi tulisi vuosipalkkion suuruus.

- Tässä järjestelyssä toimenpidepalkkioiden summa voi jäädä myös pienemmäksi, jos hallituksen jäsenellä ei ole ohjelmassaan tarpeeksi kokouksia ja edustustehtäviä, Lehto sanoo.

Osekk maksaa esimerkiksi kokouspalkkiota 90 euroa kokoukselta. Kokouksia koulutuskuntayhtymällä on vuosittain kymmenkunta.

Lindén myöntää, että vuosipalkkio on suuri, mutta sanoo puheenjohtajalla olevan myös paljon tehtäviä.

Lindén sanoo käytännön, vuosipalkkioiden muuttamisen muiksi palkkioiksi, olevan yleinen.

Esimerkiksi Pohjois-Pohjanmaan liiton maakuntavaltuuston puheenjohtaja Lyly Rajala (kok) ei kuitenkaan ole muuttanut palkkiokäytäntöä sopeutumiseläkkeestään huolimatta."



Eikö todellakaan ole ahneudella mitään rajaa???
 
"vieras"
On kyllä törkeää, nuorena eläkkeelle 5000e/kk rahalla, eikä sekään ole tarpeeksi vaan täytyy kusettamalla saada lisää.
Eipä olisi varmasti paljoa laskenut eläke tuon neljän tonnin vuoksi?
 
vierailija
Suvi Lindén joutui eroamaan osoitettuaan avustusta golfyhtiölle, jonka osakkaana hän ja perheenjäseniään olivat.

Se oli silloin se. Nyt valtio tekee isoja leikkauksia, mutta Ruutikuntien puheenjohtaja, kansanedustaja Simula, sai ampumarataa hallinnoivalle yhtiölle miljoona euroa - on kuulemma hyvä liikuntamuoto, jota sopii kokeilla. Samaan aikaan liikuntapaikkarakentamisesta leikataan ja tämä osuu etenkin nuoriin.

Kaikki siis Jennan ampumaradalle vaan liikkumaan!

Rahaa on.

"Kansanedustaja Jenna Simula (ps) kertoo X:ssä, että Ruutikankaan ampumaurheilukeskus saa hallitukselta miljoona euroa rahaa. Simula on itse keskuksen taustayhtiön hallituksen puheenjohtaja.

Perussuomalaisten kansanedustaja Jenna Simula sanoo somealusta X:ssä, että hallitus esittää miljoonan euron rahoitusta Pohjois-Pohjanmaalle rakentuvalle Ruutikankaan ampumaurheilukeskukselle.

Simula on itse Limingan ja Lumijoen rajalle rakenteilla olevan ampumaurheilukeskuksen taustayhtiön Ruutikunnat oy:n hallituksen puheenjohtaja.

Oululaislähtöinen Simula kertoo HS:lle, että hän on ampumakeskuksen lähikuntien omistaman taustayhtiön hallituksessa Limingan kunnan edustajana.

”En tiedä, kuka jossain kohtaa huomasi Limingan päässä soittaa minulle ja ehdottaa, että olisiko minulla kiinnostusta lähteä tähän. Ihmiset tiesivät, että koen sydämenasiaksi nämä metsästykseen ja ampumaurheiluun liittyvät kuviot”, Simula sanoo.

Ruutikunnat oy on ampumaurheilukeskuksen vieruskuntien ja -kaupunkien omistama taustayhtiö, joka rakennuttaa keskuksen alueelle muun muassa sen rakennukset. Taustayhtiölle ovat siis menossa myös keskuksen rakentamiseen tarkoitetut valtion rahat."



 
vierailija
Suvi Lindén joutui eroamaan osoitettuaan avustusta golfyhtiölle, jonka osakkaana hän ja perheenjäseniään olivat.

Se oli silloin se. Nyt valtio tekee isoja leikkauksia, mutta Ruutikuntien puheenjohtaja, kansanedustaja Simula, sai ampumarataa hallinnoivalle yhtiölle miljoona euroa - on kuulemma hyvä liikuntamuoto, jota sopii kokeilla. Samaan aikaan liikuntapaikkarakentamisesta leikataan ja tämä osuu etenkin nuoriin.

Kaikki siis Jennan ampumaradalle vaan liikkumaan!

Rahaa on.

"Kansanedustaja Jenna Simula (ps) kertoo X:ssä, että Ruutikankaan ampumaurheilukeskus saa hallitukselta miljoona euroa rahaa. Simula on itse keskuksen taustayhtiön hallituksen puheenjohtaja.

Perussuomalaisten kansanedustaja Jenna Simula sanoo somealusta X:ssä, että hallitus esittää miljoonan euron rahoitusta Pohjois-Pohjanmaalle rakentuvalle Ruutikankaan ampumaurheilukeskukselle.

Simula on itse Limingan ja Lumijoen rajalle rakenteilla olevan ampumaurheilukeskuksen taustayhtiön Ruutikunnat oy:n hallituksen puheenjohtaja.

Oululaislähtöinen Simula kertoo HS:lle, että hän on ampumakeskuksen lähikuntien omistaman taustayhtiön hallituksessa Limingan kunnan edustajana.

”En tiedä, kuka jossain kohtaa huomasi Limingan päässä soittaa minulle ja ehdottaa, että olisiko minulla kiinnostusta lähteä tähän. Ihmiset tiesivät, että koen sydämenasiaksi nämä metsästykseen ja ampumaurheiluun liittyvät kuviot”, Simula sanoo.

Ruutikunnat oy on ampumaurheilukeskuksen vieruskuntien ja -kaupunkien omistama taustayhtiö, joka rakennuttaa keskuksen alueelle muun muassa sen rakennukset. Taustayhtiölle ovat siis menossa myös keskuksen rakentamiseen tarkoitetut valtion rahat."



Jos tämä olisi jostakin muusta puolueesta kuin persuista, jengi huutaisi "Miksi veronmaksajien rahoilla pitää maksaa muiden liikuntaharrastukset?!!

Eri asia..
 

Yhteistyössä