Känsän poisto kokeemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jyty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jyty

Jäsen
29.04.2004
581
0
16
meillä on 2-vuotiaalla kaks känsää jalkapohjassa..Neuvolasta se käski kokeilla sitä ilmastointiteippi.jutskaa muttei selittäny tarkasti MITEN?

-muitakin hyviä konsteja otetaan vastaan!!

:attn: -ja onko jollain siitä kokemusta siitä reseptivapaasta jäädytysmenetelmästä??

Apua kaivaten,
:o

no se jäädytys kyllä sattuu ihan älyttömästi. en alkais 2 veelle semmosta tekemään. joskus oli ainakin semmosia "laastareita" jotka laitettiin känsän päälle ja sit sen pitäis kadota.

eikä sitä jäädytystä saa tehdä noin pienelle. verruxiniakaan ei vissiin saa laittaa noin pienelle?

itselläni aikanaan jalkapohjaan laitoin verruxinia ja en tiedä auttoiko se via mikä,mutta ajan kanssa ne jäivät,vieläkin on kyllä semmoista kovempaa ihoa siinä kohtaa missä olivat. tosi kipeet oli,sattu kun käveli.

Kerta kaikkiaan vaan teippaat sitä teippiä tiiviisti känsän päälle, annat olla päivän ja otat pois. Pitäis lähteä juurineen.

Meillä käytiin syylää jäädyttämässä tk:ssa kymmenisen kertaa (sitkeä!!), ja sitten teipillä saatiin loppu pois.

Reseptivapaa ei ole kuulemmä kovin tehokas, emme kokeilleet. Kalliskin oli, verrattuna siihen, että tk:ssa käynti ei maksanut mitään...

Alkuperäinen kirjoittaja Meimi:
Kerta kaikkiaan vaan teippaat sitä teippiä tiiviisti känsän päälle, annat olla päivän ja otat pois. Pitäis lähteä juurineen.

Meillä käytiin syylää jäädyttämässä tk:ssa kymmenisen kertaa (sitkeä!!), ja sitten teipillä saatiin loppu pois.

Reseptivapaa ei ole kuulemmä kovin tehokas, emme kokeilleet. Kalliskin oli, verrattuna siihen, että tk:ssa käynti ei maksanut mitään...

eikö se satu jos kerralla juurineen lähtee?
mulla ainakin sielläö alla oli jotain mustaa,oisko just ne juuret ja ku niittä repi irti ni sattu ku ois ollu mieletön tikku jalassa

kokeilin sitä reseptivapaata tapaa ja tota tytön syylään ja ei toiminut. olen varmaan 5 kertaa jäädyttänyt ton mutta syylä ei lähde. toinen kasvanut viereen...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Meimi:

eikö se satu jos kerralla juurineen lähtee?
mulla ainakin sielläö alla oli jotain mustaa,oisko just ne juuret ja ku niittä repi irti ni sattu ku ois ollu mieletön tikku jalassa

No ei lapsi sanonu (9 v.), että olisi sattunut, joten luulen ettei. Sehän oli jo jäädytetty, eli siis kuollut. Ja kun se on kuollut, niin ne juuret kai on tummat. Siihen kohtaan jäi sitten kuoppa (terkka oikein varoitti, että kuoppa jää ja pitääkin jäädä, se täyttyy myöhemmin). Jos sulla sattui, olisko ollut niin ettei ollut jäädytetty kylliksi. Tai että irrottelit ihan omaa nahkaa syylän alta...

Minulla ollut känsä 15 vuotiaasta saakka keskellä päkiää. Nyt 21 vuotiaana niitä on tullut isoon varpaaseen keskelle pieni ja viereiseen varpaaseen päähän iso ja kipeä! Myös saman varpaan sivuun on tulossa känsä! Auts. On kipeitä!
Olen käynyt tkssa jäädyttämässä. Ei ole auttanut. Olen kynsleikkureilla repinyt ihoa irti ja pitänyt milloin mitäkin niiden päällä ettei sattuisi kävellessä. Täältä sain ilmastointiteippi neuvon! Kokeilenpa sitä seuraavaksi.

Ikä 20 vee tällä hetkellä ja kerran aikasemmin pienempätnä, n. 12 vuotta sitten ensimmäiset känsät hoidettiin pois ihan apteekin lääkkeellä, lähti hyvin helposti ja nopsaan. Ainut huono puoli on se että en muista enää kyseistä aineen nimeä, olisi taas käyttöä.
Tällä hetkellä testauksessa miten liikavarpaslaastarit toimii känsien poistossa!
Itsellä kaunis 7 kpl rykelmä oikeassa jalassa, vasemmassa yhteensä 4 vähän hajallaan ja vasemmassa etusormessa yksi vielä kaunistamassa.

Yhteistyössä