Kännykästä nähtyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja elämään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoja elämään

Vieras
katsoin miehen kännykän ...
on haastanut tyhjästä niin paljon riitaa, että oli pakko, törkeää, myönnän.
Hän kirjoittelee erään vanhan naispuolisen ystävänsä kanssa. Eilenkin oli kertomassa, että vaimo aivan kauhea, riitelee koko ajan! Kysyin tänään muina miehinäni, mitäköhän hänelle kuuluu. Mies sanoi, en tiedä, en ole ollut yhteydessä pitkään pitkään aikaan. (Tiedän toista kautta, että on avioeroaikeissa)

Mitä pitäisi tehdä, en kai voi möläyttää urkkineeni kännykkää. Ja toisaalta en ole oma itseni, kun näin tuon.

Seuraava siirto on se kun se alkaa tapailemaan ja olemaan kotoa pois. Puutu nyt ja puhukaa. Kerro että sä kuulit että ovat jatkuvasti tekemisissä. Olethan sä kuullut että se on eroaikeissakin...Todennäköisesti suuttuu ja tekee susta syntipukin, mutta riidelkää se pois, epäluulo nakertaa ja tekee susta oikeasti riitelevän akan. Voi olla että ei pääty hyvin...mutta ei se noinkaan toimi. Eikä toisella saa olla kännykässä mitään sellaista mitä ei sun silmä saa nähdä! Miellä ainakin lapset lainaa kumpienkin puhelimia, miten siinä kävis jos ne lukis jotain tollasia!

Ja älä missään tapauksessa myönnä, et oot urkkinu äijän kännykän! Jos ukko kieltää yhteydenpidon niin pyydät sit vaikka nähdä hänen kännynsä tyyliin ""sul ei sit varmaan oo mitään sitä vastaan jos näyttäisit sun kännyn tässä ja nyt, et keneltä on viestejä yms."" Jos ei suostu, niin tiedät mistä on kyse ja voit toimia sen mukaisesti. Äläkä anna pienintäkään tilaisuutta hänelle poistaa viesti/puhelutietoja.

Tai lavasta että saat ""sattumalta"" nähdä viestit... ""Unohda"" /""hukkaa"" kännykkäsi johonkin tmv. ja sano miehellesi että sinun täytyy laittaa ""Tiinalle viesti"" hänen puhelimestaan, että missä näette kaupungilla tmv. JOs teillä on lankapuhelin, niin viesti tietenkin siksi että ""Tiina on kokouksessa"" tmv. eikä voi vastata puheluihin. Kätevästi tietenkin poistat välitystiedot, ja samalla huomaat toisen naisen viestit. Tai jos miehellesi ei tule välitytietoja, niin ""vahingossa"" painat väärää nappia kun oma puhelimesi systeemit on vähän erilaisia.
Kannattaa huikata se että laittaa viestin hänen puhelimestaan vaikkapa juuri kun hän on mennyt suihkuun tmv. eikä voi estää sinua. Tai jos syöksyy tukka shamppoossa pois kylpyhuoneesta repimään puhelintaan pois kädestäsi, voit sen varjolla tutkia puhelimen. Tarkoitan ""mikäs sulle nyt tuli, enkö yhtä viestiä voi laittaa? ..Vai onko sulla jotainm salattavaa...?""-ja alat tutkia puhelinta...;)

Muutama vuosi sitten mieheni käytös oli ollut jo pari kuukautta tosi epäilyttävää. Yhtenä iltana sitten miehen ollessa suihkussa tutkin hänen kännykkänsä. Ja sain selville, että hänellä oli suhde toisen naisen kanssa. Hetkisen mietin itsekin, miten asian saisi selvitettyä, ilman että minun urkkimiseni paljastuu. Päätin kuitenkin, etten kestä mitään salailuja enää, enkä itsekään viitsi omia tekojani salailla.

Kun mies tuli suihkusta, sanoin suoraan että olin tutkinut hänen puhelintaan. Kerroin myös miksi niin tein ja sen mitä olin saanut selville. Kauhea huuto ja syyttely siitä tietty puhkesi. Minä vaan sanoin tietäväni hyvin, että olin tehnyt väärin. Ja että myöhemmin voitaisiin puhua siitäkin. Mutta NYT oli kyse mieheni pettämisestä, ja siitä pitäisi kyllä puhua heti. Molemmat asiat voidaan käsitellä, mutta yksi kerrallaan.

Aluksi mies oli tosi vihainen, mutta mä pidin pääni. En ruvennut itse raivoamaan, mutten myöskään antanut hänen kääntää juttua minun syyttelyksi. Kysyin, että kumpi hänen mielestään on pahempi rikos, kännykän tutkiminen vai uskottomuus. Ja miten hän omien tekojensa jälkeen katsoi oikeudekseen syyttää minua yhtään mistään.

Lopulta hän suostui puhumaan ja saimme asiat selvitettyä. Mutta se on jo toinen tarina...

Sait siis selville miehen puhelimestä, että olet kamala ja riitelet koko ajan. Oli siitä tutkimisesta ainakin se hyöty, että tiedät millainen olet.
Ihan tosissasiko sinä ajat miestä toisen syliin?

Ei muuten tulisi mielenkään mennä tutkimaan vaimon kännykästä viestejä (eikä sen puoleen mitään muutakaan), ei hänen sähköpostejaan - vaikka se helposti kävisikin, koska tunnuksen ja salasanan olen hänelle itse luonut, ei mennä penkomaan hänen laatikoitaan tai papereitaan sen enempää kuin lueskella postiaan.

Ovat kaikki hänen omaa aluettaan, johon minulla ei ole mitään asiaa, ellei hän itse niistä halua kertoa. Sellaista tilannetta ei ole eikä tule, että (omissa silmissäni) niin alas vajoaisin, että lähtisin noitä penkomaan. [No joo, jos olisi jonkun henki kyseessä, niin sitten ehkä.]

Nimimerkki: ""Toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa..."" -periaateella aviossa jo yli kaksikymmentä vuotta.

koko kesän olen kans seurannut kännykkäseurustelua ja sen sanon et on ollut aika rankkaa.en ole vielä paljastanut tietojani miehelle vaan katson mihin tämä johtaa.en pidä siinä tapauksessa toisen kännykän katsomista niin pahana jos itselle tehdään samoin.itse samasta syystä sen katsoin,koska miehen käytös minua kohtaan muuttui hyvin omituiseksi, en enää tehnyt mitään asiaa oikein,

puhu sinä periaatteista, nyt puhutaan luottamuksesta! Siellä kännykässä tai sähköpostissa ei pidä olla mitään sellaista mitä toisen katse ei kestä! Sekin on periaate. Meillä on perheessä viisi henkilöä, kaikilla omat puhelimet ja kaikkia niitä käytetään ristiin. Lapset meidän vanhempien kun on esim ulkomaanpuhelu ja toisiensa kun saldoraja ummessa. Perhe on perhe ja siinä on kyllä tilaa jokaiselle itselleenkin vaikka ei salaillakaan tekejämme.

Uskomatonta miten miehet aina suuttuu kun ne jää tekeistä kiinni uskottomuudestaan, siinä puhelimessa on poista painike ja tieturi malleissa saa lokinkin tyhjennettyä. Haloo. syyttäkää itseänne huolimattomuudesta jos kerran pettää haluatte.

Miksi ei muuten voi jättää sitä inhottavaa vaimoa, kun se toinen on kerran niin ihana! Miks teillä pitää olla molemmat ja miks teidän pitää saada tehdä ratkaisu, eikä petetyn vaimon. Arghhhh.

ootkos varma ettei vaimo ole vaihtanut salasanaa ;o) Minä ainakin vaihdoin. Mutta ethän sinä katso, kun sulla on periaate, mut aatella jos se vaimo kuitenkin meilaa jonkun ihastuksen kanssa tai naisystävän kanssa pui miestensä hyviä ja huonoja puolia...hmmmm mietipä sitä ens kerran kun ei tule uni.

Minusta kyse on toisen ihmisen luovuttamattomien ihmisoikeuksien kunnioittamisesta. Olen vaan sitä mieltä, että jos tuollaista kunnioitusta ei ole, ei suhteella ole kestävää pohjaa.

Puhe luottamuksesta ja siitä, että mitään salattavaa ei ole, on mielestäni tyhjää löpinää, jos se perustuu pakolliseen avoimuuteen. Todellinen luottamus voi rakentua vain ja ainoastaan vapaaehtoiselle, itsevalitulle avoimuudelle. Sille, että henkilö haluaa ja päättää itse olla avoin, vaikka voisi olla olemattakin.

Itse asiassa voin olla varma, koska kyseessä olevan sähköpostipalvelimen salasanoja ja käyttäjätunnuksia ei ""tavallinen"" käyttäjä pysty vaihtamaan.

Minusta vaimollani on halutessaan oikeus ihan vapaasti puida huonoja tai hyviä puoliani jonkun ystävänsä (miehen tai naisen) kanssa. Itse asiassa luulen, että suhteelle on vain eduksi, jos kummallakin on ""luottoystäviä"", joiden kanssa asioita pääsee purkamaan. Niin, että tuollaisia ajatellessa uni tulee kyllä ihan hyvin :-).

Sanoin miehelle suoraan et ratsasin sun puhelimen kun löysin vastaavia tekstareita.

Mitäpä se siihen paljon sanoo,rehellisyys kannattaa.

Silti se vielä roikkuu mun ja kahden tyttären luona,silloin kun roikkuu,tekee reissutyötä.Seuraavana varmaan kuulen et joo,pettäähän se kun tekee reissuduunia,mut en mä sitä etukäteen murehdi!

Aika kummallista että täytyy ""tuttava"" rouvalle purkaa sydäntään ja valittaa kuinka vaimo on aivan kauhea ja riitelee. Vanha vitsi. Kerätään sääliä ja myötätuntoa ja ""tuttava"" rouvalla herää kilpailuhenki - minähän rakastan tuon miehen taas ehjäksi.

Ja kumma juttu että pitää valehdella, ettei ole ollut yhteydessä pitkään aikaan.

Jos otat asian puheeksi, mies vakuuttaa että kyseessä on pelkkä keskustelusuhde. Ei muuta. Avioero on rouvalle ollut rankka ja miehesi on tukenut. Saat kuulla kauheita yksityiskohtia rouvan entisen miehen toilailusta.

Saattaa olla, että keskustelusuhde oli juuri lopuillaan kun sait asian selville. Yksi lohdutus viesti tai puhelu vain sattumalta....Sinua mies vain rakastaa, iankaikkisesti, aamen. Ihan sinua säästääkseen mies on salannut tämän keskustelusuhteen, ei halunnut sinulle pahaa mieltä eikä lisää huolia.

Toisaalla suunnitellaan tulevaa, käydään syömässä syrjäisessä ravintolassa ja puhelin on kuumana. Töitäkin on niin paljon että illasta venyy väkisin. Lomia ennen täytyy käydä ravintolalounaalla, että jaksaa taas pitkän eron. Ihanaa...

No jos olet sinnikäs, tämä ""tuttava"" rouva nyt on niin sinnikäs, ettei päästä miestäsi irti vaikka mies kuinka on muka selvästi sanonut ettei halua jatkaa mitään suhdetta. Riippuu vain koko ajan kimpussa. Sääli nyt siis miestäsi. Hän on urhoollisesti yrittänyt säästää sinua ja olla kohtelias ""tuttava"" rouvalle. Nyt te kaikki olette hänen kimpussaan syyttämässä voi voi voi...

Voisin jatkaa tarinaa pitemmällekin. Toivon ettei sinun tarvitse kokea tätä. Minä jouduin.

Ja johan nyt tuo ainainen hurskastelu kännykän viestien katsomisesta. Kannatan oikeudenmukaisuutta ja rehellisyyttä - kyllä! Mutta kaikella on rajansa. Jos ukko luuhaa vieraissa ja valehtelee tuota rataa niin kyllä katson oikeutetuksi katsoa kännykän. Ei siitä linnaan joudu, jos mies sinut käräjille haastaa niin sakot rapsahtaa. En silti kehoita ketään katsomaan.

Ap:lle: kyllä sinä ne kiinni saat jos tarvitsee. Pidä silmät auki. Käytä järkeäsi. Ja varaudu siihen, että mies kieltää kaiken ja väittää sinua vainoharhaiseksi ja että kuvittelet kaiken. Silloin sinulla tulee olla iskeä faktat pöytään. Harvoin ne tunnustavat ennen kuin on peti petattuna muualle varman päälle.

Onpas raukka mies joka itkee naisystävälle ""kamalaa vaimoaan"". Tulisi suoraan sinulle keskustelemaan eikä keräisi sääliä toiselta naiselta. Voi luoja. Jos mieheni jäisi kiinni siitä että vuodattelisi yksityisasioitamme jonkin ""ystävän"" kanssa, saisi olla entinen mies.

Ja nainen niin auliisti kuuntelee, luuletko tosiaan että puolustelee sinua, eihei, lohduttaa ja silittelee miehen päätä.

Jos mies ei tee mitää väärää, miksi sitten valehtelee? Ja on mutten tyhmä kun jättää viestit kännykkään jos haluaa salata. Petturi ja tyhmä.

Meillä ihmettelin ku mies jäi iltaisin tv:tä katsomaan, heräilin ja salaa katselin miten viestejä kirjoiteltii.. heräsi epäilys ??kenelle ??yöllä?? Katsoin sen kännykän numeron ja viestin..Nainen,ei perhetuttu,paikkakunnan hlö.. Seurailin tilannetta,sit kiertäen kaartaen hän alkoi kertoa siihen liittyvistä asiosta. Ihmettelin kylläkin..sittenpä kertoikin heillä olevan ns.suhde. Menin shokkiin ja annoin heidän tehdä kaikkea mm. lapin matkan jne... Siinä vaiheessa olin ns.ihan pihalla,ystänäni tuki mua. Mies huomasikin matkojensa jälkeen että se nainen vaan määrää kaikesta.. halusi palata kotiin. Otin takaisin,mutta nyt elämä pers...tä, en luota siihen pätkääkään.. Tänään sain sen kiinni ko tekstiviestistä (ei eka kerta). Meillä tapellaan nyt mitä viestit sisältää ym. Nainen haikailee vieläkin ""elämänsä"" miehen perään ja säälii miestäni kun vaikeaa kotona.Heitänkö pellolle vai pidänkö 25 v. avioliiton kulisseilla???

Voi tätä elämää...niin kovin tuttua.
Minäkin olen vaan yksi niistä jotka uskovat mieheensä...tai sit katselen sormien välistä.

Täytyy kuitenkin ajatella realiteetteja,eikä toimia tunteella kuin vasikka laitumella,ainakin meidän naisten.
On niin monia huomioonotettavia asioita jos on perhettä ja yhteistä omaisuutta tms.

Miehet on erilaisia.Omakin krooninen flirtti,ihan jo perusluonteeltaan:)

Jokainen voi olla sisimmässään itselleen rehellinen,jokainen voi kuunnella sisintä ääntään,onko kyse ""pettämisestä""vai ohimenevästä hommelista.

Se on kamalan rankkaa mutta mitä siinä muutakaan voi?

On niitä tosiaan viestejä ollut meidänkin kännyissä...muusta en tiedä.

Luottamuksen menetys:

Älä hosu nyt mitään. Katso rauhassa. Ei ole helppoa olla rauhallinen ja yrittää vain antaa ajan kulua. Mutta sen jälkeen tiedät, että et ainakaan hosumalla päätöstäsi tehnyt, oli se mikä tahansa.

Minä toimin kylmän rauhallisesti. Hoidin juristin kanssa asiani viimeisen päälle ja lasteni eduksi. Varsinainen suhde-tilanne on osittain kesken. En ole vieläkään lopullista päätöstäni tehnyt.

Miksi? Siksi etten enää aio ikinä uutta miestä riesakseni ottaa. Minulla ei ole mihinkään kiire. Mieheni on lasteni isä ja pysyy. Hän saa itse päättää miten suhtautuu minuun ja elämäänsä. Minulle on nyt tärkeitä muut asiat kuin miehet ja heidän metkunsa.

""Ja johan nyt tuo ainainen hurskastelu kännykän viestien katsomisesta.""

Hurskasteluahan se itsekunnioituksen säilyttäminen on - niinkö. Ettekö ole tulleet huomanneeksi, että se väärä mitä toinen teille tekee, nakertaa itsetuntoa, mutta se väärä, mitä itse tekee nakertaa itsekunnioitusta, vaikka pystyisi mitä perusteita itselleen satuilemaan. Kuinka kummassa kuvittelette, että joku muu voisi teitä kunnioittaa, jos teette sen itse itsellennenkin mahdottomaksi?

Mutta mitäpä minä tässä enempää ""hurskastelemaan"". Olen yksinkertaisesti kanssanne eri mieltä ja aion kunnioittaa puolisoani ja hänen perusoikeuksiaan ja säilyttää itsekunnioitukseni - tapahtuipa mitä tahansa.

Kunnioitan näkemystäsi.

Jos mies lähettää salaa tekstiviestejä toiselle naiselle ei hän enää vaimoaan kunnioita vaikka vaimolla olisi kuinka itsekunnioitus tallella. Valitettavasti.

Siis millanen nössö luuserimies lähettelee viestejä toiselle naiselle että kuinka vaimo on kamala ja taas meillä oli iso riita....byhyyy.....sniff...

Tosimies lähtee eikä löpise, jos vaimo on mukamas niin kamala. Sellanen mies ei itke rakastajattarelleen miten iso paha vaimo taas kyykyttää.

Jos mun mies sanois jämäkästi että se on loppu nyt, olen rakastunut toiseen, olisin tosi puhki mutta jäis edes jonkinmoinen kunnioitus miestä kohtaan. Kävi suhteelle kuinka hyvänsä, en tiedä kuinka ap voi tulevaisuudessa edes kunnioittaa tuota miestä enää, kun se on noin avuton.

Jos joutuu piilottelemaan kännykkäänsä ja sinne on vaimolla/miehellä kielto mennä niin silloin saa jo jotain epäillä.Minä pidän kännyä rehellisesti aina mieheni ja lasteni ulottuvilla ja kun minulle tulee viesti sanon monesti miehelleni, että lue se minulle kun on lähempänä puhelinta kuin minä.Ja sama toisin päin,on lupa lukea viestit.Ei ole mitään salattavaa.Herätkää ne joiden puolisoiden kännyä ei saa tutkia.Perhe on diili, jossa kaikki asiat on yhteisiä. mikä perhe on sellainen jossa osalta porukkaa salataan asioita jotka vaikuttaa kaikkien elämään.

Kun miehesi seuraavan kerran menee suihkuun tai muualle ja jättää sen puhelimen ulottuvillesi, niin vaihda sen naisen numeron paikalle OMA numerosi :) Siis jätät naisen nimen, mutta vaihdat numeron.

Niinpä miehesi lähettää viestin sinun puhelimeesi ja kun puhelimesi piippaa, niin sano miehellesi, että ""katsotko keneltä on?""

Ilme voisi olla näkemisen arvoinen :)

Yhteistyössä