Kannustatko lastasi opiskelemaan mahdollisimman paljon ja pitkälle?

  • Viestiketjun aloittaja miten on
  • Ensimmäinen viesti
vieras
kannustan valitsemaan sellaisen ammatin, joka hänelle itselleen sopii, eikä väliä sillä, pitääkö opiskella vähän tai paljon. oma luonne, kiinnostukset ja taipumukset siis käyttöön, eikä mikään status. ja kannustan tyttäriäni tekemään lapset nuorena, vaikka olisi opinnot kesken.
 
En, kannustan häntä opiskelemaan ammatin josta itse tykkää. Minulle kelpaa rekkakuski siinä missä lääkärikin, kunhan lapseni on itse tyytyväinen valintaansa ja nykyään voi opiskella montakin ammattia että ensimmäisen ei tarvitse olla se unelma vaan paremminkin kokeilu josta lähdetään liikkeelle.
 
jaa
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Eiköhän tuo sen ymmärrä kannustamattakin, kun molemmat vanhemmat ja isovanhemmat ovat korkeakoulutettuja.
eli jos ei opiskele niin ei kiva vai? status ratkaisee siis? lapsi ei saa ruveta roskakuskiksi, jos tahtoo ku suku ei anna?
 
Joo
Kyllä kannustan, juuri niin pitkälle kun kiinnostus riittää.

Mutta johonkin ammattiin asti kannustan vaikka väkisin vaikkei kiinnostus riittäiskään. :D Itse tietty saa päättää alan ja niin pois päin.
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Eiköhän tuo sen ymmärrä kannustamattakin, kun molemmat vanhemmat ja isovanhemmat ovat korkeakoulutettuja.
eli jos ei opiskele niin ei kiva vai? status ratkaisee siis? lapsi ei saa ruveta roskakuskiksi, jos tahtoo ku suku ei anna?
Näinkö sanoin?
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Eiköhän tuo sen ymmärrä kannustamattakin, kun molemmat vanhemmat ja isovanhemmat ovat korkeakoulutettuja.
eli jos ei opiskele niin ei kiva vai? status ratkaisee siis? lapsi ei saa ruveta roskakuskiksi, jos tahtoo ku suku ei anna?
Näinkö sanoin?
annoit ymmärtää, koska oletat aika paljon lapseltasi. toivottavasti et pety.
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Eiköhän tuo sen ymmärrä kannustamattakin, kun molemmat vanhemmat ja isovanhemmat ovat korkeakoulutettuja.
eli jos ei opiskele niin ei kiva vai? status ratkaisee siis? lapsi ei saa ruveta roskakuskiksi, jos tahtoo ku suku ei anna?
Näinkö sanoin?
annoit ymmärtää, koska oletat aika paljon lapseltasi. toivottavasti et pety.

Aha. Sinähän se tiedät, mitä minä lapseltani odotan ja mihin petyn...
Yleensä asia vaan menee niin, että korkeasti koulutettujen lapset ymmärtävät itsekin koulutuksen merkityksen. Mutta jos lapseni muuta haluaa opiskella vaikka itselleen ammatin, ymmärrän senkin. Mutta hölmöyksissään kesken jätettyä koulua en kylläkään ole valmis hyväksymään.
 
vieras
En, kannustan häntä valitsemaan alan, joka kiinnostaa. Tärkeintä on olla onnellinen, ei suorittaja. Lapsi ei ole minulle mikään itstunnon jatke, ei myöskään koulutustausta.
 
Inkeri
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Eiköhän tuo sen ymmärrä kannustamattakin, kun molemmat vanhemmat ja isovanhemmat ovat korkeakoulutettuja.
eli jos ei opiskele niin ei kiva vai? status ratkaisee siis? lapsi ei saa ruveta roskakuskiksi, jos tahtoo ku suku ei anna?
Näinkö sanoin?
annoit ymmärtää, koska oletat aika paljon lapseltasi. toivottavasti et pety.

Aha. Sinähän se tiedät, mitä minä lapseltani odotan ja mihin petyn...
Yleensä asia vaan menee niin, että korkeasti koulutettujen lapset ymmärtävät itsekin koulutuksen merkityksen. Mutta jos lapseni muuta haluaa opiskella vaikka itselleen ammatin, ymmärrän senkin. Mutta hölmöyksissään kesken jätettyä koulua en kylläkään ole valmis hyväksymään.
peesi tähän!
 
Unna
Kannustan lastani opiskelemaan alaa joka häntä todella kiinnostaa. Nykyään nuo maisterin paperit saa monen kohdalla ottaa vessaan mukaan, niin paljon heitä valmistuu tänä päivänä kortistoon. Huvittaa että jonkun mielestä "korkea" koulutus ja yliopisto ovat jotain tavoittelemisen arvoista ja ainutlaatuista. Joopa joo. Itsekin yliopiston käyneenä tiedän ettei opiskelija-aines siellä ole mitenkään nerokasta. Naurattaa koko aihe...
 
Tottakai kannustan opiskeluun ja mahdollisimman hyvään ammattiin. Nyt jo ala-asteen ylimmillä olen lasten kanssa keskustellut eri opiskelu vaihtoehdoista. Eli olemme puhuneet opiskelun ja ammatinvalinnan tärkeydestä. Se kuinka pitkälle jaksavat opiskella on heidän asiansa. Jos haluaa duunariksi on mielestäni sekin hyvä vaihtoehto, koska heitäkin työpaikoilla tarvitaan.
 

Yhteistyössä