Voi elämänkevät mikä ketju
:x :headwall:
Tämä ninatt on kyllä ihan uskomaton tapaus. Mun on ihan pakko kysyä, mitä tein / teen väärin tuon kuopuksen, 1.3 vuotiaan lapsen kanssa
.
Hereilläoloaikansa on liikkeessä KOKO ajan. Ottaa eteisestä koirien taluttimia kietoen niitä kaulansa ympäri jatkuvasti = tukehtumisvaara, käy näpsimässä päällä olevaapesukonetta = ohjelma sekaisin, uittaa käsiään wc pytyssä, mikäli vessan ovi on jäänyt raolleen, käy uittamassa käsiään koiran vesikupissa ja läpsyttelee aina veden ympäriinsä = koiran on kuitenkin PAKKO juoda, joten astian on oltava lattialla, painelee dvd soitinta jatkuvasti, ottaa dvd levyn koneesta ja tunkee sitä maton alle tmv paikkaan, jolloin se naarmuuntuu eikä toimi enää kunnolla, nyppii cdt hyllyistä ja availee kannet, kuljettaa levyt minne sattuu, tunkee jyrsijän hkkiin kaikki mahdolliset pikkutavarat ja kaataa samaisen lemmikin ruoka-astin aina kun silmä välttää, syö koiran ruokaa ja jyrsijän kuivaruokaa, kiskoo vaatekaapistaan sukkakorin ulos, kaataa sen nurin ja koittelee sukkia, muut vaatteet vain levitellään kaapista, istuessaan omalla pöydällään syömässä, suttaa nokkamukilla maidon tai veden ympäriinsä ja läpsyttelee nestettä käsillä, kiipeilee isosisaruksen parvisänkyyn jo pari askelmaa = en voi vierestä katsoa ja miettiä, onko tämä nyt se kerta, kun lapsen jalka lipsahtaa ja se tipahtaa niskat poikki sängystä lattialle, joten nostan pois, lapsi menee uudestaan, johdatan eri huoneeseen ja kiinnitän huomion muuhun, kun silmä välttää, on lapsi JÄLLEEN siellä portaissa, aina kun silmä välttää, käy painelemassa tietokoneen näppäimiä ja pahimmassa tapauksessa sekoittaa koko koneen...Kiinnitän huomion muualle, hetken kuluttua taas sama ralli, ovi on joskus jäänyt auki esikon toimesta tai jonkun huolimattoman vieraan, kuinka ollakaan, on kuopus seissyt sukkasillaan metrin hangessa, olisi taatusti jatkanut tutkimusmatkaansa, ellen olisi huomannut. Pihalla on tuhat kiinnostavampaa asiaa kuin kuiva äiti sisällä
(viittaan tällä ninattn mainitsemaan "kyllä se tulee takaisin kun tulee äitiä ikävä", ei tule, kaikki lapset vaan ei tule, en voi ottaa sitä riskiä, että reilu yksivuotias jää viereisellä tiellä auton alle, kun olren nyt vaan päättänyt että en juokse perässöä ja kyllä tuonikäinen tajuaa, että autotiellä on vaarallista! Ei, ei se tajua...uudestaan, uudestaan, uudestaan...YNNÄMUUTAYNNÄMUUTAYNNÄMUUTA.
Kun minä olen saanut yhden paikan kuntoon, komppaa jo seuraavaa paikkaa.
Nyt sitten vihjeitä ja vinkkejä eemin äidiltä ja ninattltä. MITEN TOIMITTE VASTAAVISSA TILANTEISSA? Ymmärrän, ettette ymmärrä vilkasta lasta, mikäli teillä on rauhalliset tenavat. Ei niitä ymmärtää voikaan, jollei ole itse kokenut Meilläkin esikoinen on itse rauhallisuus. Kuopus TÄYSIN toista maata.
Joten kun olette niin pirun hyviä kasvattajia (ilman sarkasmia ) antakaa nyt esim noihin edellämainittuihin ohjetta, notta miten estetään kielletty tekeminen...