Noh, itse olen imettänyt n. 7-8kk jokaista tenavaa ja se riitti mulle. En ihmeemmin pitänyt imettämisestä, mutta yritin sinnitellä koska aattelin, että se on hyväksi lapsille. Muiden imettämisiin en viitsi ottaa kantaa.
Okei Mun 1-vuotias on vissiin vähän vajaa, kun se ei ymmärrä tällaista "asuminen" ja "mennä muualle asumaan" -juttua ollenkaan My way or the highway, ymmärtäisköhän se englanniksi paremmin...Estän muita tulemasta sisään. Jos lapsi ei halua asua täällä niin hän voi mennä muualle asumaan. Eip ole halunnut.
Juuh. Vanhemman tehtävä on mm. tuottaa lapsilleen pettymyksiä, tästä olen samaa mieltä - vaikkei huolenpito aina pettymyksen tuottamista olekaan.mulla on kyllä tasan tarkkaan oikeus päättää mun lasten asiosita siihen asti kun he täyttävät 18v. mulla on tasan tarkkaan oikeus määrätä koska syödään ja koska mennään nukkumaan. eikä pelkästään oikeus vaan äitinä tuo kaikki on myös mun VELVOLLISUUS. mulla on velvollisuus katsoa mun 1vuotiaan perään, mulla on velvollisuus käskeä lapsia siivomaan, nukkumaan, suihkuun, syömään, pukemaan, riisumaan,ulos yms.. mulla on velvollisuus opettaa hyvät käytös tavat ja asettaa rajat. tuota kaikkea kutsutaan VANHEMMUUDEKSI. vastuullinen vanhempi toimii noin
Vai "kapish", voi elämä. Mää poistun nyt tästä ketjustaAnd that is my point =) Lapsi päättää sellaisista asioista joita ymmärtää ja haluaa päättää. Aikuinen päättää lopusta. Kapish? Ei niin, että aikuinen keskii monimutkaisia teorioita siihen, milloin lapsi on mihinkin valmis.
Hei, wau! Nyt mä alan ymmärtää sinua. Eli joskus myös täytyy päättää lapsen puolesta. Esim. juuri sellaisessa ikävaiheessa missä lapsi ei vielä yksinkertaisesti vaan ymmärrä.And that is my point =) Lapsi päättää sellaisista asioista joita ymmärtää ja haluaa päättää. Aikuinen päättää lopusta. Kapish? Ei niin, että aikuinen keskii monimutkaisia teorioita siihen, milloin lapsi on mihinkin valmis.
Tämä asia ei ole ollenkaan oikea tapa. Lyöminen on väärin ja laitonta.Jos vanhempi lyö lastaan kasvatustarkoituksessa, niin onko se oikein? Onko sekin yksi vaihtoehto muiden joukossa?
Olisit sanonut esimerkkejä, enhän mä tämmöstä ees aatelluLoistavaa, olemme päässeet yhteisymmärrykseen siitä, etteivät kaikki kasvatustavat ole yhtä hyviä
Jäisitkö sä siis kotiin kun lapsi ilmottaisi että minähän en hoitoon mene? Ja sanoisit työnantajalle että mä en voinut tulla töihin kun lapsi ei halua mennä hoitoon. Tai vapaapäivänä lapsi saisikin päähänsä mennä hoitoon, vaikka ei ole hoitopäivä. Ettet vaan sanoisi että kyllä sun nyt pitää mennä hoitoon kun äitin pitää mennä töihin. Ja toisinpäin, nyt ei voi mennä hoitoon kun ei ole hoitopäivä.Mut juu, en mä kysy lapseltani tahtoisiko hän muuttaa, tahtoisiko hän mennä hoitoon tms - mutta jos hän protestoi, sanoo vastaan, niin sitten minä kuuntelen ja toimitaan senmukaisesti.
:heart:Mulla kun lapsiluku toivottavasti kasvaa niin lapsi saa nähdä ku sisarustakin imetetään pitkään :heart: