Kannattaako se auto sittenkään hakea Saksanmaalta?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MinäÄiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MinäÄiti

Vieras
Onko kenelläkään kokemusta Saksasta tuotuista autoista?

Me katseltiin taas netistä eilen niitä autoja ja tultiin siihen tulokseen että jos se ei ainakaan halvemmaksi tulis niin on niillä huomattavasti vähempi ajettu. Isoa autoa etsitään ja Suomessa ne on jo ihan loppuun ajettu tai järkyttävän kalliita vielä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Olen kuullut työkaverilta, joka tuonut useita autoja, että usein on matkamittarit fiksattu näyttämään paljon vähemmän kuin oikeat kilsat. Tiedä sitten.

Niin... Voihan se olla niinki....Mutta paljon niitä tuodaan sieltä silti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MinäÄiti:
Niin... Voihan se olla niinki....Mutta paljon niitä tuodaan sieltä silti.

Näin on. Meilläkin on yksi sellainen. Ei tuotu sitä itse maahan, vaan liike toi ja ostimme sieltä. Mutta kyllä siinä varmaan on enemmän kilsoja, kuin mittari näyttää, on se sen verran miten sen sanoisi, väljempi. Mutta kun on erikoinen, se mikä haluttiin, oltiin ehkä vähän sinisilmäisiä. Nyt pitäisi siitä eroon päästä. Moni sitä hymyillen katsoo, muttei taida olla kiinnostunut omistamaan :D
 
itse en menis sekoamaan noihin saksan retkuihin. Melkeinpä joka autosta ruuvaillaan kilometrimittaria. Kyllä suomestakin löytyy hyviä ja vähän ajettuja tila-autoja. Monella tutulla on saksasta tuotu auto,ovat olleet karvaasti pettyneitä kaikin puolin. Tulee vikoja,joita ei kuuluis missään nimessä tulla niin "vähän" ajettuihin autoihin. Mutta tuleehan niitä ku todellisia kilometrilukemia ei tiedä.
 
jos ostat saksalaisen auton .. eivät kaikki osat välttämättä ole Suomen olosuhteita kestäviä..
en suosittelisi ainakaan lapin koviin pakkasiin..
Siskolla meni osia vaihtoon jo ihan täällä etelä-suomessakin
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
saksassa on luvallista rukata mittaria joten kilsoihin en luottaisi

Onko? Käsitin, että siellä katsastuksessa lukema laitetaan vuosittain ylös, tai siis usein kun auto pitää katsastaa. Olen sitten ollut väärässä, kun olen luullut, että se on siellä samanlaista harhauttamista, kuin meilläkin jos mittaria käsittelee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
itse en menis sekoamaan noihin saksan retkuihin. Melkeinpä joka autosta ruuvaillaan kilometrimittaria. Kyllä suomestakin löytyy hyviä ja vähän ajettuja tila-autoja. Monella tutulla on saksasta tuotu auto,ovat olleet karvaasti pettyneitä kaikin puolin. Tulee vikoja,joita ei kuuluis missään nimessä tulla niin "vähän" ajettuihin autoihin. Mutta tuleehan niitä ku todellisia kilometrilukemia ei tiedä.

meillä on nyt ollu pitkään tuonti auto käytössä.autokaupan kautta ostettu ja hienosti on pelittänyt :D
 
Meillä on jo neljän vuoden kokemus, kun tuotiin tuo auto saksasta. Hintaa en osaa verrata, sitä mallia kun ei tuoda suomeen. Mutta varustelutaso on ihan mieletön suomalaisiin verrattuna! Ja nyt on sillä rullailtu täällä yli 200 000 kilometriä eikä mitään yllätyksiä ole tullu=) Diesel auto, nyt yli 350 000 ajettu. Ja sillon ei sieltä mitään vähän ajettua etittykkään, mutta yli 150 000 ajetussa kaksi vuotta vanhassa autossa ei ehkä ole mittari ruuvattu?
 

niin ja heti laitatettiin vebasto kun tuotiin suomeen ja tietysti tosi hyvä ruostesuojaus. ja (sanomattakin selvää) nastarenkaita ei siellä tule mukaan!
 
Käsittääkseni uusista autoista on aika helppo tarkistaa ne todelliset ajokilometrit sieltä tietokoneesta tai mikä se nyt ikinä onkaan kun se auto laitetaan sinne piuhojen päähän ja sieltä tulee sitten kaikenlaista vika-, kilometri- ja muuta historiaa. Näin ainakin näissä kalliimmissa autoissa. Ja mitään normaalia perheluokan autoa sieltä ei kannata kai tuoda, vaan nimenomaan isompia ja kalliimpia merkkejä ja malleja joita Suomen markkinoilla vähemmän on tarjolla.
 
Tuo on tapauskohtaista.
Hyviä puolia:
Yleensä hyvin varusteltuja, varauksella ruosteetomampia, usein oikeastikin vähän ajettu, hinta varauksella varsinkin uudehkoissa laskee paljon nopeammin kuin täällä tosin verot kannattaa huomioida.

Huonoja:
Mittarit usein ruuvattu -ei laitonta siellä, takuu asiat hankalampia kuin kotimaisesta liikkeestä ostettuna, sakemannit laiskoja huoltamaan, varsinkaan vähääkään vanhempia -yleistys-, harvoin lohko lämmitiontä tai varsinkaan talvirenkaita-kannattaa huomioida hinnassa tuokin, jos tuotattaa niin ikävän monet tuijottavat katettaan, eli eivät etsikään sieltä sitä parasta vaan halvinta josta jää paras kate myyjälle..Itse en oikein uskaltaisi tuotattaa tuosta syystä, vaan hakisin mieluummin itse.

Tuollaiset ainakin nyt tulivat mieleen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja neljän vuoden kokemus:
Meillä on jo neljän vuoden kokemus, kun tuotiin tuo auto saksasta. Hintaa en osaa verrata, sitä mallia kun ei tuoda suomeen. Mutta varustelutaso on ihan mieletön suomalaisiin verrattuna! Ja nyt on sillä rullailtu täällä yli 200 000 kilometriä eikä mitään yllätyksiä ole tullu=) Diesel auto, nyt yli 350 000 ajettu. Ja sillon ei sieltä mitään vähän ajettua etittykkään, mutta yli 150 000 ajetussa kaksi vuotta vanhassa autossa ei ehkä ole mittari ruuvattu?

Isomman autoliikkeen kanssa minäkin ehkä tohtisin asioida. Mutta ainakin pienemmilla autokaupoilla eivät autot ole rekisterissä, joten niitä on melko vaikea päästä koeajamaan, ainakin näin oli kun tietynlaista marginaaliautoa haettiin... Mutta varmasti sieltä löytyy hyviä autoja, joilla on hinta kohdallaan ja paljon kilsoja edessä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
saksassa on luvallista rukata mittaria joten kilsoihin en luottaisi

Onko? Käsitin, että siellä katsastuksessa lukema laitetaan vuosittain ylös, tai siis usein kun auto pitää katsastaa. Olen sitten ollut väärässä, kun olen luullut, että se on siellä samanlaista harhauttamista, kuin meilläkin jos mittaria käsittelee.

on luvallista, luin joku aika sitten luin asiasta
 
Alkuperäinen kirjoittaja käsitys:
Käsittääkseni uusista autoista on aika helppo tarkistaa ne todelliset ajokilometrit sieltä tietokoneesta tai mikä se nyt ikinä onkaan kun se auto laitetaan sinne piuhojen päähän ja sieltä tulee sitten kaikenlaista vika-, kilometri- ja muuta historiaa. Näin ainakin näissä kalliimmissa autoissa. Ja mitään normaalia perheluokan autoa sieltä ei kannata kai tuoda, vaan nimenomaan isompia ja kalliimpia merkkejä ja malleja joita Suomen markkinoilla vähemmän on tarjolla.

Oikein käsitetty. Kysymys kuuluukin missä se auto koneen ääreen lykätään? Menetkö itse tarkistamaan auton huoltoliikkeessä vai tarkastetaanko se Suomessa kun kaupat on jo tehty.

Isälleni kävi noin, toi auton jolla oli ajettu 100 th km. Ekassa huollossa Suomessa paljastui kilometrejä olevan reilusti päälle 300 th...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
on luvallista, luin joku aika sitten luin asiasta

Ahaa :) Onkohan se sitten niin, että ajatellaan, että omalleen voi tehdä mitä tykkää, onhan se tavallaan niinkin. Mutta kun se matkamittarin lukema pitäisi olla sellainen, joka kertoo autosta aika paljon... No, en osaa sanoa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
on luvallista, luin joku aika sitten luin asiasta

Ahaa :) Onkohan se sitten niin, että ajatellaan, että omalleen voi tehdä mitä tykkää, onhan se tavallaan niinkin. Mutta kun se matkamittarin lukema pitäisi olla sellainen, joka kertoo autosta aika paljon... No, en osaa sanoa =)

2005 laki muuttui niin ettei saisi rukata, mutta kestää aikansa sakemannien oppia
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
on luvallista, luin joku aika sitten luin asiasta

Ahaa :) Onkohan se sitten niin, että ajatellaan, että omalleen voi tehdä mitä tykkää, onhan se tavallaan niinkin. Mutta kun se matkamittarin lukema pitäisi olla sellainen, joka kertoo autosta aika paljon... No, en osaa sanoa =)

2005 laki muuttui niin ettei saisi rukata, mutta kestää aikansa sakemannien oppia

Niin siis muuttui kuinka päin? Saako nyt siis vai ennen sai, mutta nyt ei? =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
on luvallista, luin joku aika sitten luin asiasta

Ahaa :) Onkohan se sitten niin, että ajatellaan, että omalleen voi tehdä mitä tykkää, onhan se tavallaan niinkin. Mutta kun se matkamittarin lukema pitäisi olla sellainen, joka kertoo autosta aika paljon... No, en osaa sanoa =)

2005 laki muuttui niin ettei saisi rukata, mutta kestää aikansa sakemannien oppia

Niin siis muuttui kuinka päin? Saako nyt siis vai ennen sai, mutta nyt ei? =)

laki muuttui vuonna 2005 niin että mittareiden ruuvaaminen tuli laittomaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lyylikki:
Alkuperäinen kirjoittaja käsitys:
Käsittääkseni uusista autoista on aika helppo tarkistaa ne todelliset ajokilometrit sieltä tietokoneesta tai mikä se nyt ikinä onkaan kun se auto laitetaan sinne piuhojen päähän ja sieltä tulee sitten kaikenlaista vika-, kilometri- ja muuta historiaa. Näin ainakin näissä kalliimmissa autoissa. Ja mitään normaalia perheluokan autoa sieltä ei kannata kai tuoda, vaan nimenomaan isompia ja kalliimpia merkkejä ja malleja joita Suomen markkinoilla vähemmän on tarjolla.

Oikein käsitetty. Kysymys kuuluukin missä se auto koneen ääreen lykätään? Menetkö itse tarkistamaan auton huoltoliikkeessä vai tarkastetaanko se Suomessa kun kaupat on jo tehty.

Isälleni kävi noin, toi auton jolla oli ajettu 100 th km. Ekassa huollossa Suomessa paljastui kilometrejä olevan reilusti päälle 300 th...


No pitää tehdä sellainen välityssopimus auton tuojan eli trokarin (ei liikkeen)
kanssa, että kilometrit varmennetaan ennen ostoa. Koska onhan ne huollot sielläklin jos vaan osaa niissä asioida. Meillä tais olla välitysmaksu 1000 euroa ja siihen kuului kaikki kulut. Itse vaan hyppäs autoon ja lähti kotia kohti. Ja kyllä siinä säästi ja toivottavasti tulee vielä veroistakin jotakin takaisin. Niin ja tehtaan takuu on ihan samoin voimassa täälläkin. Ja meillä kilometrit oli tasan kaikki mittarissa. Kyllä ne hinnan ja kilometrien suhteet on sielläkin aika vakiot eli poikkeviin suhteisiin ei tässäkään tapauksessa kannata sekaantua.
 

Similar threads

E
Viestiä
13
Luettu
952
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä