Kannattaako se auto sittenkään hakea Saksanmaalta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MinäÄiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Lyylikki:
Alkuperäinen kirjoittaja käsitys:
Käsittääkseni uusista autoista on aika helppo tarkistaa ne todelliset ajokilometrit sieltä tietokoneesta tai mikä se nyt ikinä onkaan kun se auto laitetaan sinne piuhojen päähän ja sieltä tulee sitten kaikenlaista vika-, kilometri- ja muuta historiaa. Näin ainakin näissä kalliimmissa autoissa. Ja mitään normaalia perheluokan autoa sieltä ei kannata kai tuoda, vaan nimenomaan isompia ja kalliimpia merkkejä ja malleja joita Suomen markkinoilla vähemmän on tarjolla.

Oikein käsitetty. Kysymys kuuluukin missä se auto koneen ääreen lykätään? Menetkö itse tarkistamaan auton huoltoliikkeessä vai tarkastetaanko se Suomessa kun kaupat on jo tehty.

Isälleni kävi noin, toi auton jolla oli ajettu 100 th km. Ekassa huollossa Suomessa paljastui kilometrejä olevan reilusti päälle 300 th...

No pitää tehdä sellainen välityssopimus auton tuojan eli trokarin (ei liikkeen)
kanssa, että kilometrit varmennetaan ennen ostoa. Koska onhan ne huollot sielläklin jos vaan osaa niissä asioida. Meillä tais olla välitysmaksu 1000 euroa ja siihen kuului kaikki kulut. Itse vaan hyppäs autoon ja lähti kotia kohti. Ja kyllä siinä säästi ja toivottavasti tulee vielä veroistakin jotakin takaisin. Niin ja tehtaan takuu on ihan samoin voimassa täälläkin. Ja meillä kilometrit oli tasan kaikki mittarissa. Kyllä ne hinnan ja kilometrien suhteet on sielläkin aika vakiot eli poikkeviin suhteisiin ei tässäkään tapauksessa kannata sekaantua.

No saksaa puhumaton isäni ei ihan itsekseen käynyt sitä autoa hakemassa :D, kyllä se tuli ihan liikkeen kautta ja ihan viimisen päälle tarkastettuna ;).

Tietenkään kaikki saksalaiset eivät ole huijareita, jotka vääntelevät mittareita miten tykkäävät, mutta tuon kokemuksen jälkeen en ostaisi autoa, jota en ole itse käyttänyt siellä koneella.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja käsitys:
Käsittääkseni uusista autoista on aika helppo tarkistaa ne todelliset ajokilometrit sieltä tietokoneesta tai mikä se nyt ikinä onkaan kun se auto laitetaan sinne piuhojen päähän ja sieltä tulee sitten kaikenlaista vika-, kilometri- ja muuta historiaa. Näin ainakin näissä kalliimmissa autoissa. Ja mitään normaalia perheluokan autoa sieltä ei kannata kai tuoda, vaan nimenomaan isompia ja kalliimpia merkkejä ja malleja joita Suomen markkinoilla vähemmän on tarjolla.

Oikein käsitetty. Kysymys kuuluukin missä se auto koneen ääreen lykätään? Menetkö itse tarkistamaan auton huoltoliikkeessä vai tarkastetaanko se Suomessa kun kaupat on jo tehty.

Isälleni kävi noin, toi auton jolla oli ajettu 100 th km. Ekassa huollossa Suomessa paljastui kilometrejä olevan reilusti päälle 300 th...

No pitää tehdä sellainen välityssopimus auton tuojan eli trokarin (ei liikkeen)
kanssa, että kilometrit varmennetaan ennen ostoa. Koska onhan ne huollot sielläklin jos vaan osaa niissä asioida. Meillä tais olla välitysmaksu 1000 euroa ja siihen kuului kaikki kulut. Itse vaan hyppäs autoon ja lähti kotia kohti. Ja kyllä siinä säästi ja toivottavasti tulee vielä veroistakin jotakin takaisin. Niin ja tehtaan takuu on ihan samoin voimassa täälläkin. Ja meillä kilometrit oli tasan kaikki mittarissa. Kyllä ne hinnan ja kilometrien suhteet on sielläkin aika vakiot eli poikkeviin suhteisiin ei tässäkään tapauksessa kannata sekaantua.

No saksaa puhumaton isäni ei ihan itsekseen käynyt sitä autoa hakemassa :D, kyllä se tuli ihan liikkeen kautta ja ihan viimisen päälle tarkastettuna ;).

Tietenkään kaikki saksalaiset eivät ole huijareita, jotka vääntelevät mittareita miten tykkäävät, mutta tuon kokemuksen jälkeen en ostaisi autoa, jota en ole itse käyttänyt siellä koneella.

Taas sanoisin että sitä ei kannata ostaa liikkeestä siis Suomessa vaan haetuttaa se siihen erikoistuneella henkilöllä. Mutta aina ja kaikkiallahan on mahdollisuus että silmään kustaan. Elämä on riskiottoa. Ja jos se on 300 000 ajettu mersu, bmw tai muu vastaava niin taitaa silti piestä mennen tullen 100 000 ajetun toyotan, opelin, nissanin yms. Sillä laatuhan maksaa ja kestää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kannattaa tuoda sellainen, mitä myydään/ on myyty suomessa uutena, muuten osat on ongelma. Nimim. omistan suomen ainoan, johon osat maksaa hunajaa.

Ja se on kuulema tuottanut ongelmaa, jos tuo sellaista autoa, jollaista ei ollenkaan tuoda Suomeen, vaikka retkeilyautoa, on vaikea saada sitä verotusta kohtuulliseksi.

Kilometrit voidaan tarkistaa, että pitävät paikkansa. Autoliikkeestä jos ostat tuontiauton, todennäköisesti siitä saat takuun että kilometrit pitävät paikkansa.

Meillä on Saksasta VW Passat ja hyvin on toiminut.

Meillä on Saksasta viime syksynä tuotu auto. Hintaa on vähän vaikea verrata, kun ei Suomessa ollut saatavilla bifuel-tila-autoa.

Paperienpyöritystä on ollut ihan kivasti, onneksi sen on hoitanut joku muu kuin minä :saint: Autoveromuutoksen vuoksi muuten meidän auton lopullinen hinta laski noin 2000 euroa. Siis nyt kun vero määräytyi päästöjen perusteella.

täällä puhutaan että saksalaiset autokauppiaat voivat tehdä vilppiä kiertämällä km-mittareita..
Kyllä ne suomalaisetkin tekee sitä.. onhan se kannattavaa ostaa 300 000 km ajettu auto tiettyyn saksan halpaan hintaan ja myydä se suomessa kovaan hintaan 150 000 km ajettuna.

Mulla on nyt toinen tuontivolvo kierroksessa...

Hyvin on pelittäneet molemmat.

Mä luotan ajokilometrejä arvioidessani myös silmiini, enkä vain mittariin: jos autosta sanotaan että sillä on ajettu vajaat 100 000 mutta kuskin penkki on puhki kulunut ja ratti kiiltäväksi hankautunut, tuskinpa näin sitten on. Uskon, että meidän autoissa molemmissa on kilometrit olleet suunnilleen kohdillaan, kun auton yleiskuntoa on vähän katsellut.