Kannattaako päiväkotiin oikeasti hankkia huonot/ käytetyt "rönttä" vaatteet?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Frilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sen verran tarkennan vielä, että sisävaatteiksi kelpaa ihan hyvin kirppisvaatteet, sellaset yksinkertaiset ja mukavasti kulahtaneet.

Peesaan. Kone pesee ja kannattaa laittaa sellaisia vaatteita, ettei se satunnainen tahra ole maailmanloppu. Pääasia, että vaatteet on mukavat päällä ja ne on helppo pukea ja riisua itsekin. Säälin näitä farkkulapsia. Ei ne ole mitään hoitovaatteita.
 
Ja nyt kun joka puolella on alessa sitä ja tätä, niin nyt hommaamaan ne syys- ja talvikamat! Itse oon bongannut ticketin pukuja 35e, ticketin ulkohousuja 20e,reimatecin pukuja 30e, jonathanin kosteussuojapukua 15e, housuja 13e ja takkeja muutama euro enemmän. Noilla hinnoilla ei voi enää jäädä hinnasta kiinni se kosteussuojatunkaan puvun hankinta, tosin viime kauden värejähän ne on toki jos jollain on siitä jotain väliä.

Jonathanin kosteussuojattuja talvihaalareita oli myös alle 30e, ja muitakin merkkejä alessa, ainakin legoa sai 55e. Prismassa oli puoleen hintaan remua sun muuta, eli etsimään vaan nyt ne syksyn kamppeet niin säästää ison osan hankintojen hinnasta.
 
Ja nyt kun joka puolella on alessa sitä ja tätä, niin nyt hommaamaan ne syys- ja talvikamat! Itse oon bongannut ticketin pukuja 35e, ticketin ulkohousuja 20e,reimatecin pukuja 30e, jonathanin kosteussuojapukua 15e, housuja 13e ja takkeja muutama euro enemmän. Noilla hinnoilla ei voi enää jäädä hinnasta kiinni se kosteussuojatunkaan puvun hankinta, tosin viime kauden värejähän ne on toki jos jollain on siitä jotain väliä.

Jonathanin kosteussuojattuja talvihaalareita oli myös alle 30e, ja muitakin merkkejä alessa, ainakin legoa sai 55e. Prismassa oli puoleen hintaan remua sun muuta, eli etsimään vaan nyt ne syksyn kamppeet niin säästää ison osan hankintojen hinnasta.

Tämä on totta. Itse ostin Name it takin pojalle 9€:lla! Ei paljon ole yhdestä takista. Samoin softshelltakkeja oli alle 10€:lla.
 
En ole koskaan ymmärtänyt niitä myynti-ilmoituksia facen kirppareilla, joissa lukee, että "melko kuluneet, mutta hyvät vielä esim. päiväkotivaatteiksi" :o
Jos lapsi on vaikka ma-pe 7-16 päiväkodissa ja menee nukkumaan iltaisin klo 20, niin siinä kello viiden ja iltapesujen välilläkö se pitää sitten kotona niitä hienompia, siistejä ja EHJIÄ vaatteita, vai kenties vain viikonloppuisin?

En tiiä, ostan paljon kirppareilta vaatteita lapsille (vain hyväkuntoisia ja siistejä) ja niitä pidetään sitten niin päiväkodissa, kotona kuin vaikkapa kaverin luona kyläillessäkin, samoin kuin niitä meandin tunikoita tai Lindexiltä & henkkamaukasta uutena ostettuja perusvaatteita. En tapaa eritellä vaatteita, pl. selkeät juhlavaatteet..
 
[QUOTE="Vvvv";30066653]Tämä on totta. Itse ostin Name it takin pojalle 9€:lla! Ei paljon ole yhdestä takista. Samoin softshelltakkeja oli alle 10€:lla.[/QUOTE]

Näis vaan tuppaa koot olemaan vähissä. Tytöille löytyy vaikka mitä kivaa mutta pojille... Tuntuu ettei juuri mitään ole ainakaan ulkovaatteissa kokoa 116-122. Nää on varmaan ekat kun olen ostanut uutena ja täysihintaisena tai vain pienessä alessa. Kokopukuja kyllä löytyymutta en mä viitsi ekaluokkalaista lähettää kouluun haalarissa.
 
Sisävaatteita hukkuu ja tarhriintuu pysyvästi ihan jatkuvalla syötöllä. Kiireessä menee sekaisin ja pienet lapset ihan huvikseen/uhmassa/kiusalla niitä myös piilottelee.

Vaihtovaatteet joka päivälle, aina kaatuu vähintään vedet päälle ja ne tahrat lähtee jos on lähteäkseen. Meidän pk:saa ei todellakaan mitään pistetä likoamaan. Aina saa vaihtaa puhtaatt vaatteet kun tullaan. Jos meno suoraan tarhan jälkeen, niin tuon mukanani ja vaihdan siinä lähtiessä.
 
Verkkarit on ulkoillessa hyvät. Sisälle tullessa housut vaihdetaan.
Ei farkkuja ja huppupuseroita.
Kurajutut ilman vuoria. Kotona ne pestään aina käytön jälkeen.
 
Lapsen ulkovaatteisiin kannattaa panostaa, mutta kohtuu kaikessa. Aina kallein ei ole parasta kuitenkaan. Esimerkiksi Tiketin haalareissa on niin kireät kuminauhat lahkeissa ja hihansuissa ettei päiväkodin voimakkaat täditkään saa niitä kiskottua lahkeiden ja hanskojen päälle.

Rönttävaatteita voi käyttää lapsella kotipihassa kakkosvaatteina, kun paremmat ovat pesussa tai kuivumassa, mutta mitään puhkikuluneita haalareita ei kannata edes ottaa vastaan, nillä ei tee enää mitään.
 
Toimivat, hyvät ulkovaatteet ehdottomasti päiväkotiin. Siellä ulkoillaan useampi tunti päivässä. En ole koskaan ymmärtänyt sitä joidenkin tuttavien ulkovaatteiden panttaamista. Toki jos vaatteiden ainoa tarkoitus on säilyttää jälleenmyyntiarvonsa....

Samaa mieltä. Siellä päiväkodissa nimenomaan tarvitaan kunnolliset ja toimivat varusteet, kun ulkoilevat paljon. Saumat ei saa vuotaa.

Tuo tuntuu olevan nykypäivän trendi, että ostetaan kalliita merkkivaatteita, joissa sitten kai käydään kauppareissuilla esiintymässä mahdollisille vastaantuleville tutuille ja niitä sitten varjellaan huolella, ettei tule tahraa, joka ei lähdekään pois ja jälleenmyyntiarvo laskee. Niihin vaatteisiin ei siis taida oikeasti olla varaa, vaan niistä pitää saada hyvä myyntihinta sitten, kun vaate on tarpeeksi monelle esitetty.
 
Se kai riippuu miten noihin vaatteisiin suhtautuu.

Kolmelle vanhimmalle lapselle ei ole tarvinut päiväkotia varten rönttävaatteita hankkia (vaikka osa vaatteista onkin kirppikseltä tai muuten käytettynä tulleita tai sisaruksilla kiertäneitä),enkä ole nyt syksyllä hankkimassa neljännellekään. kyllä nuo osaavat ihan lahjakkaasti itsekin vaatteita kuluttaa, niin päivähoidossa kuin kotonakin.

Eli jos vaatteet on hankittu käyttöä varten, niillä saa leikkiä ja askarrella eikä mahdolliset tahrat harmita niin samat vaatteet siellä menee. Käytännöllisyys ja mukavuus vaatteissa tärkeintä ja jos joku vaate on sellainen ettei halua sen tahraantuvan niin kannattaa jättää se kotiin.
 
Näis vaan tuppaa koot olemaan vähissä. Tytöille löytyy vaikka mitä kivaa mutta pojille... Tuntuu ettei juuri mitään ole ainakaan ulkovaatteissa kokoa 116-122. Nää on varmaan ekat kun olen ostanut uutena ja täysihintaisena tai vain pienessä alessa. Kokopukuja kyllä löytyymutta en mä viitsi ekaluokkalaista lähettää kouluun haalarissa.

ainakin jesperjuniorilla oli paljonkin kokoja myymälässä, ostin 128cm housut ja takin sekä haalarin 122cm, pojalle siis. Vaikka ei mein tota kokoa käyttävä vielä koululainen olekaan.
 

Yhteistyössä