F
Frilla
Vieras
Lapseni aloittaa päiväkodissa syksyllä ja useampi kaveri on ohjeistanut ja tarjonnut vanhoja (haalareista polvet lähes puhki ja saumoista langat kuluneet poikki) vaatteita päiväkotikäyttöön. Ei kuulemma kannata laittaa päiväkotitiin hyviä ja siistejä vaatteita kun kumminkin menevät heti rikki ja sotkeentuvat.
Esikoisen äitinä tätä ihmettelen. Jos kerran päiväkodissa ulkoillaan paljon ja touhutaan maassa möyrienkin niin minun logiikalla silloin kannattaa olla hyvä, vettä mahdollisimman hyvin pitävä ja lämmin haalari. Samoin sisävaatteissa miksi pitäisi pantata niitä kivannäköisiä vaatteita jotain tiettyä käyttöä varten? Yhtä helpostihan ne kotonakin sotkeentuvat ja sitten vasta harmittaa kun kivan näköinen ja käytössä mukavan oloinen paita jää vähälle käytölle kun sitä on säästellyt vain kyläilykäyttöön. Pesukoneet on keksitty ja kaupasta saa uusia vastteita jos rikkimenevät. Meilläkin lapsi tulee olemaan kolme päivää viikossa hoidossa (4-8,5 h/ päivä) niin se on aika iso osa viikkoa.
Onko tämä vain sellainen asia minkä tajuan vasta kun lapsi on hetken ollut päiväkodissa? En vain ymmärrä miksi jättää hyvä ulkoiluun sopiva haalari vähälle käytölle vain sen takia, että sitten harmittaa kun se nuhjaantuu tai menee rikki. Enemmän minua on harmittanut jos olen säästellyt jotain kivaa vaatetta vain tiettyihin tarkoituksiin ja sitten huomaan ettei sitä ole käytetty paljon ollenkaan ennen kun on pieni.
Esikoisen äitinä tätä ihmettelen. Jos kerran päiväkodissa ulkoillaan paljon ja touhutaan maassa möyrienkin niin minun logiikalla silloin kannattaa olla hyvä, vettä mahdollisimman hyvin pitävä ja lämmin haalari. Samoin sisävaatteissa miksi pitäisi pantata niitä kivannäköisiä vaatteita jotain tiettyä käyttöä varten? Yhtä helpostihan ne kotonakin sotkeentuvat ja sitten vasta harmittaa kun kivan näköinen ja käytössä mukavan oloinen paita jää vähälle käytölle kun sitä on säästellyt vain kyläilykäyttöön. Pesukoneet on keksitty ja kaupasta saa uusia vastteita jos rikkimenevät. Meilläkin lapsi tulee olemaan kolme päivää viikossa hoidossa (4-8,5 h/ päivä) niin se on aika iso osa viikkoa.
Onko tämä vain sellainen asia minkä tajuan vasta kun lapsi on hetken ollut päiväkodissa? En vain ymmärrä miksi jättää hyvä ulkoiluun sopiva haalari vähälle käytölle vain sen takia, että sitten harmittaa kun se nuhjaantuu tai menee rikki. Enemmän minua on harmittanut jos olen säästellyt jotain kivaa vaatetta vain tiettyihin tarkoituksiin ja sitten huomaan ettei sitä ole käytetty paljon ollenkaan ennen kun on pieni.